Hej

Har köpt mig en Bosch GTS10 från England efter att läst lite på forumet här. Köpte från Axminster.co.uk
Har en lite fundering som jga hoppas någon som äger en GTS10'a kan verifiera. Packade upp paketet idag och upptäckte att "huset" eller kanske Chassit på sågen är gjort av plast. SKa det vara så?? Känns konstigt att en så pass dyr såg skall ha ett chassi i plast.

Mvh
Niklas

Jag har inte en själv, men var in och klämde på Bosch GTS 10 och Makita 2704 på k-rauta häromdagen och jag har för mig att bägge två hade ett hölje av plast.

Men nog tyckte jag de kändes tillräckligt rejäla bägge två, Boschen kanske rentav lite rejälare än Makitan, åtminstone vid en första anblick.

Jag är ingen expert, men nog är väl sågar i klass som GTS 10 ändå att betrakta som "billiga" :P proffsmaskiner..

Tack för svaret!
Det roliga är att jag har varit och kollat på GTS'en på K-rauta och blev impad av att den verkade så gedigen. Hade inte en tanke på att plasten var plast.
Som en summering än så länge så verkar allt rejält. SKa bli kul att prova imorgon.

Låter riktigt spännande!

Är själv i det stadiet nu att jag är besatt av tanken att vi behöver en riktig bordssåg...

Skall ju byggas bokhyllor och fönsterbågar och mycket mer framöver, har ju visat sig att den lilla sågan vi har nu behövs till det mesta som byggas i detta gamla hus (men dessvärre inte lever upp till behovet).

Återkom gärna med en utvärdering när du testat den lite, kul att höra tankarna från någon som precis packat upp sin såg oxå..
:)

Plasten är väl enda anledningen till att maskinen väger runt 30kg och inte runt 50 :)

Har haft min GTS10 i 7år och den har använts istort sett varje arbetsdag sen dess samt åkt ur o in i bilen varje dag.
Nån flisa i plasen har gått bort men det är allt . Så plasten håller...

Hur funkar det att beställa från Axminster.co.uk
Var inne o kikade o vad är VAT för nge är det moms? o ska man ha det med i priset när man beställer eller ska man betala det hemma i sverigen om tullen tar det?

VAT=Value Added Tax (motsvarar det vi kallar moms). Om du handlar i ett annat EU-land betalar du moms där. Ingen tull tillkommer utan enbart frakt.

texastaz skrev:
Hur funkar det att beställa från Axminster.co.uk
Var inne o kikade o vad är VAT för nge är det moms? o ska man ha det med i priset när man beställer eller ska man betala det hemma i sverigen om tullen tar det?
Som konsument (till skillnad från företag) beställer man det precis som det står, dvs. inkl. VAT och betalar frakt. Ingen tull inom EU. Så man betalar alltså priset på varorna inkl. VAT och frakt. Inget mer.

Företag kan välja att göra som beskrivet ovan eller köpa utan engelsk VAT och istället betala svensk moms vilket är fördelaktigt när man ska redovisa momsen.

Har en motsvarande Metabo och kan verifiera att plasten håller bra. Jag har haft den i 5-6 år och ofta transporterat den och har som någon skrev här ovan några trasiga flisor i chassit men inte annat.

Hej hopp skitpropp.

Jo köpte mig en GTS 10 och proppen/elkontakten är 3 polig med en säkring i. Nu undrar jag dock för det står att det är 50/60hz produktnummer 3 601 L30..270 Kan jag anvanda den eller är det fel?? Vad e det för kontakt??

Hoppas på svar

Tack

Redigerat:
60hz har vi i Sverige, så det bör gå fint (efter byte av stickpropp!).

Förutsatt att du har 240-voltsvarianten!

50Hz väl, eller?

FredrikR skrev:
50Hz väl, eller?
Japp! Sist jag kollade så vad det 50Hz...

Köpte du bara sågen eller köpte du med något stativ? Vad fick du betala för frakten?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.