2 494 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Verktygssats.se
Medlem
· Västerbottens län
· 61 inlägg
Dom har ju riktigt bra pris på hylsnyckelsatser.
Någon som har erfarenhet av kamasatools och även erfarenhet av att handla från denna firma. Tack på förhand.
Någon som har erfarenhet av kamasatools och även erfarenhet av att handla från denna firma. Tack på förhand.
Medlem
· västra götaland
· 212 inlägg
Kamasa e bra grejer!
Har en större Kamasa-sats sen många år tillbaka och är fortfarande lika nöjd med den som dag 1.
Polarn beställde en Kamasasats från ovan nämnda butik och fick den direkt från KGK, verkar bra och seriöst.
Polarn beställde en Kamasasats från ovan nämnda butik och fick den direkt från KGK, verkar bra och seriöst.
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
Kamasa är kanon!
Jag har beställt därifrån, snabb leverans, bra pris och rätt prylar i paketet. Du törs handla där.
Jag har beställt därifrån, snabb leverans, bra pris och rätt prylar i paketet. Du törs handla där.
Medlem
· Västerbottens län
· 61 inlägg
Okej tack tack. Då läggs nog en beställning snart.
Har kamasa olika kvalitéer på sina satser typ som grön och blå Bosch?
Det avhandlades ju nyligen i en annan tråd om vilket märke som var bäst och det förvånar mig att flera av er tycker Kamasa är så bra...?
Det avhandlades ju nyligen i en annan tråd om vilket märke som var bäst och det förvånar mig att flera av er tycker Kamasa är så bra...?
Så bra och så bra, jag har inte haft några problem men det finns säkerligen verktyg av högre kvalitet (men också högre pris?)
Kamasa lämnar väl rätt generösa garantier, men det bör väl de andra märken också göra?
Kamasa lämnar väl rätt generösa garantier, men det bör väl de andra märken också göra?
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Kolla även Biltema, deras verktyg (dom som håller 10 års garanti) är kanonbra, har aldrig dragit sönder Biltema hylsor, blocknycklar eller spärrskaft. Däremot har jag dragit sönder Bahco..... meckar mycket själv med cykel, bil, hem och trädgårdsmaskiner och använder alltid Biltema.
Du kanske tycker jag predikar lite väl mycket men sök på forumet så ser du att fler rekommenderar Biltema.
/Anders
Du kanske tycker jag predikar lite väl mycket men sök på forumet så ser du att fler rekommenderar Biltema.
/Anders
Mitt Kamasa har jag haft i över 30 år inget har gått sönder däremot har en par delar fått ben och dragit 
Nu har plasten som håller allt på plats helt vittrat sönder så jag har fått sätta en tunn skumskiva så inte allt hamnar i en hög när man lyfter den.
Nu har plasten som håller allt på plats helt vittrat sönder så jag har fått sätta en tunn skumskiva så inte allt hamnar i en hög när man lyfter den.
Jag har en 1/2" kamasa sats som är några år gammal.
Jag tycker faktiskt att den är sk-t dålig.
Spärrkulan som låser hylsorna är alldeles för hård så man få sprätta bort hylsorna med en skruvmejsel, svarvräfflorna på handtaget är så vassa att jag har lindat eltejp där man håller för att det ska vara skönare, och passformen på några av hylsorna är under all kritik.
Jag tycker faktiskt att den är sk-t dålig.
Spärrkulan som låser hylsorna är alldeles för hård så man få sprätta bort hylsorna med en skruvmejsel, svarvräfflorna på handtaget är så vassa att jag har lindat eltejp där man håller för att det ska vara skönare, och passformen på några av hylsorna är under all kritik.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden