22 353 läst ·
29 svar
22k läst
29 svar
Erfarnheter av MultiMaskiner (budget modeller)
213£ med frakt från Axminster blir väl ung 2350 sek är ett OK pris. Dom har tillfälligt sänkt den med 20£berra77 skrev:pyro: Jag köpte Multimastern 250Q Top för 3000:- in frakt från conrad.se.
Multimastern 250Q Top är det stora paketet och kollar man vad tillbehören skulle kosta styckvis så lönar detta sig.
Vet inte om du får hem en maskin mycket billigare än 3000:- från England ink frakten.
Kan ju tillägga att jag inte har fått hem den ännu och att conrad.se har väldigt svajiga omdömmen på prisjakt.nu därför beställde jag mot faktura.
/B
Min erfarenhet av den gröna Boschen är att det luktar lägereld vid sågning i trä. Beror väl på att standardbladen som följer med inte är skränkta eller vad det heter. Så jag använder den bara när jag inte kommer åt med annat verktyg, av rädsla att det ska ta eld i kåken.
Redigerat:
Hej
Har en grön sladd Bosch (fick i present).
Den väsanas mycket men det kan man nästan leva med om man har bra kåpor.
Dock så vibrerar den så att fingrarna blir vita.
Bladen håller hyggligt men sågar illa i trä.
Köp en bättre om du är rädd om dig!
/Peter
Har en grön sladd Bosch (fick i present).
Den väsanas mycket men det kan man nästan leva med om man har bra kåpor.
Dock så vibrerar den så att fingrarna blir vita.
Bladen håller hyggligt men sågar illa i trä.
Köp en bättre om du är rädd om dig!
/Peter
Medlem
· Västernorrland
· 62 inlägg
Har precis köp Fermen på rea på Jula för 399
699:- normalt pris), har bara hunnit prova sätta på den än och kan konstatera att den väsnas. Kanske kommer testa den lite mer ingående under helgen.
Nils Ragnarsson skrev:
Ja min Ferm köpte jag för samma men den är tillbaka till deras sortimente under notering - skräphög......
Den dog fullständigt efter ca 15 minuters totalt användande under kanske 2 veckors tid
/Lorant
Köpte min gröna Bosch PMF 180 E på Bauhaus för 787,50kr (tack vare deras prisgaranti). Passade även på att köpa två "skrapor" till den i hopp om att det skulle vara lättare att skrapa ner färg från taket med den. Det blev dock inte så lyckat. Det blev tungt att hålla en vibrerande skrapa över huvudet under längre tider, dessutom var avverkningen dålig så nu har den fått andra arbetsuppgifter.
Produkter som diskuteras: "skrapa färg"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västernorrland
· 62 inlägg
Har hunnit testa Fermen lite mer nu. Den låter förjävligt på högsta varvtal, viss risk att bladen lossnar, och branddoft i träkapning. Fast den har i allafall klarat att kapa sig igenom en plankbit.
Lyfter en gammal tråd för att tipsa om att Bauhaus i Malmö säljer Bosch PMF till bra pris, har glömt exakt vad priset var men det var ca 650kr vilket ju är ett väldigt bra pris.
För egen del så ser jag inget behov av en sån här så jag avstod köp.
För egen del så ser jag inget behov av en sån här så jag avstod köp.
Det gjorde egentligen inte jag heller, eller snarare jag behövde en till en sak.bjoli skrev:
Köpte en meec på Jula för 199:- + några Bosch blad och slipplatta.
Fattar inte att jag inte köpt en tidigare, tycker den åker fram hela tiden till diverse småsaker.
Så nu vart det en GOP för att slippa sladden.
Klicka här för att svara