Nu när jag ändå stod och sågade till foder i eftermiddag passade jag på att mäta igen, denna gång med slang och såg (GCM 10 S) anslutna.

Det bullrade faktiskt ca 4 dB mer om dammsugaren (nu dryga 90 dB) med med sågen ansluten. Även sågen - utan dammsugare - låg på ca 90 dB.
 
Vi i denna forumdelen är nog ganska speciella, vilka andra skulle stå och mäta ljudnivån på en dammsugare med en telefon och skriva mätresultatet på ett forum? :D
 
Hmm, har ett par kondensatormikrofonkapslar med känd frekvenskruva. Behöver bara en liten förstärkare till dem så vill jag minnas att man kan använda dem som riktigt hyffsade mätmikrofoner.
 
Fan, nu har ni ju gett mig en anledning att inhandla en smartphone... =(
 
Du kan få en till: mailen i din ficka samt Tapatalk :)
 
phl skrev:
Du kan få en till: mailen i din ficka samt Tapatalk :)
Mailen kan man iofs få på mycket äldre telefoner... ;)
 
StyrmanBerg skrev:
Fan, nu har ni ju gett mig en anledning att inhandla en smartphone... =(

Mmmm och ännu bättre, utöver ljudmätningarna kommer du åt byggahus.se vart du än befinner dig :D
 
Appen funkar även på iPad, så man slipper köpa ajfån
 
Om jag inte befinner mig hemma där det inte finns någon som helst mobiltäckning.
 
Apparat:Nilfisk Multi 30 T VSC INOX
Mätutrustning: Iphone 4, AMV buller ver. 1.3
Mätpunkt 1: 82,8 dB
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.