LilleNo
LilleNo: Det också, jag är helt förbluffad! Det verkar omständligt för alla parter att hålla reda på, till synes till ingen annan nytta än att det blir lite billigare i vissa fall. Men det täcker ju tillverkaren givetvis upp på annat håll (inkl. administrationen av densamma). Så i slutändan...
10 svar · 1,6k läst
nanowire
nanowire: Tack. Siktar på 1 cm.
48 svar · 6,4k läst
FrittDrag_II
FrittDrag_II: Skall du ha lite större luftmängder och bara 1 bar skall du titta på "blåsmaskiner" istället för kompressor, har mycket högre verkningsgrad (drar mindre ström vid samma drift).
5 svar · 2,4k läst
A
andersmc: Väl bekomme!
5 svar · 7,5k läst
A
5 svar · 7,5k läst
J
Johncarpenter: Ja, det blir nog den där billiga på Jula.
21 svar · 4,7k läst
S
sblixten: Ingen aning, men jag har en liknande och har använt en tving för att sätta fast den och ett buntband runt avtryckaren.
1 svar · 787 läst
phl
phl: Klotsen är helt makalöst bra till det mesta! Man behöver egentligen inget mer till spackel (vägg/tak) om man inte slösar med spacklet. Den är dessutom väldigt trevlig att mellanslipa med vid lackering.
6 svar · 2,0k läst
M
MathiasFr: tack mattiasp!
41 svar · 6,2k läst
·
M
41 svar · 6,2k läst
·
nanowire
nanowire: Vad roligt! Välkommen till en ny värld av frågor ock funderingar :)
4 svar · 1,3k läst
M
myrstack: Har med framgång kört in inspelande kameror och hemmabyggen med avloppsrens eller dragfjädrar, går åt lite gaffatejp och man får ju en kabel och en wire ut men det går ofta att skjuta förbi någon böj utan problem. Gissar att Återstår väl att se hur styv denna kabeln är men jag förväntar mig att den är som en mjuk usb-kabel, ev med extra skärm för att klara avståndet
15 svar · 8,6k läst
R
Robert-san01: Glömde tillägga att paddorna fick jag "custom" i annan färg och utan deras loggor. Tyckte det skrek för mycket "kina" om dem i klargult och konstigt namn. Har egen firma så de kommer att få egna loggor och namn när de kommer hem. :)
25 svar · 7,8k läst
·
Alfredo
Alfredo: De flesta är nog inte delbara men det finns modeller med delbar rigg. Kolla webben hos exempelvis Husqvarna, Stihl eller Jonsered så hittar du vad de har för olika modeller.
1 svar · 938 läst
I
importensketsig: Låg precis i beställartankar på nämnda borrstativ, som innan semestern fanns för 695:- på slöjddetaljer, men nu har dom bumpat upp till en tusenlapp och säger att skruvstycke inte längre ingår.
0 svar · 2,2k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Det var en bra beskrivning av problemen. Ett problem han hade var ju att plåtbiten för hopskarvning av MFT och modulhållaren var dels för liten, dels inte gick att dra åt tillräckligt bra med befintliga vred. För det första kan man ju verkligen undra hur det passerade ut genom utvecklingsenhetens dörr, men för det andra varför inte trådskaparen bara bytte ut vreden mot (tror jag det
19 svar · 5,7k läst
1457g
1457g: När jag hade en hitachi ds14dsal och körde 110mm hålsåg för en fläkt så högg det till så att maskinen vreds upp och fastnade mot taket. fick ta en gummiklubba och banka till den för att få loss den. :)
31 svar · 26,1k läst
1457g
1457g: skulle tro att hitachin hör till dom bästa fortfarande. Även om vissa reservdelar kanske är lite dyra, men det är väl sällan vär besväret att laga ett elverktyg om det inte kostar typ 6000kr med ett nytt.
10 svar · 1,2k läst
1457g
1457g: Jaså du phl, det är alltså dig och din Miele som Cash sjunger om. :) [ame]http://www.youtube.com/watch?v=-MGnIdwZl-8[/ame]
38 svar · 9,9k läst
M
Maxikatten: [citat] Nä, det är för enkelt...;)
19 svar · 6,3k läst
·
F
fth: Men hallå! Jag är hyfsat nördig vad gäller Festool, men €170 för en ficklampa? Nu får dom väl ta och kamma sig... /fth
266 svar · 31,6k läst
·
M
MathiasFr: De fåtal stål jag har kommer alla från Wealdentool. Jag har aldrig jämfört dessa med andra stål men är väldigt nöjd med dom, specielt de med utbytesskär (budget varianten), grymt praktiskt att ha ett 10 pack med stål när man kör i spånskivor och mdf. Med den erfarenhet jag har idag så tror jag att jag hade valt den dyrare serien med utbytesskär även om jag inte fräser speciellt
3 svar · 2,4k läst
snickarfrasse
Cnc
snickarfrasse: Då skall vi se loggar in lite sporadiskt här men ös på med frågor så svarar jag när jag kan skall försöka ta några kort vid tillfälle. Våran maskin tar 6000*1400 Varav arbetytan är uppdelad på rasterbord 3000*1300 på högersida och 3 balkar på vänstersida. Storleken är lagom men vi skall minska rasterbordet till 2500 så vi får en 4:e balk på vänster sida då det blir lite
19 svar · 7,0k läst
·
J
Jonas-F: Det är väl bara att kolla vilket varvtal som en 230 mm skiva är godkänd för och jämföra med varvtalet på din maskin. Tål skivan varvtalet så är det bara att smälla dit ett störe skydd (om det passar) och köra med dens tora skivan...
18 svar · 10,5k läst
mattiasp
mattiasp: Ta bort anhållet och justera genom att spänna åt nylockmuttern en aning. Det skall inte vara glappt och det skall inte gå för trögt. Sen har du några tiondelar frigång i skruven. Jag har funderat på att korrigera det genom att montera en fjäder så att gängorna alltid belastas i samma riktning, men det har inte känts så väldigt angeläget. Om du bara tar isär och kollar hur
7 svar · 2,3k läst
·
T
thomasx: De flesta tester av skruvdragare brukar ju just använda dessa metoder, att dra i riktigt rejäla skruv i hårt trä, samt jämföra antal skruv/laddning. Men det är inte bara momentet som är intressant, så länge dragaren orkar dra i de skruv man använder, så räcker det. Vad som också är intressant är hur fort det går.
2 svar · 1,2k läst
K_arlstrom
K_arlstrom: Jag är av den uppfattnigen att 90% av alla radioprogram är skrikiga, överdrivna och.. jag vet inte vad, tilltalar inte mig iallafall. Sen har vi reklam och nyheter, vilket bara är deprimerande. Jag skulle satsa på en internetradio för att få in kanaler som spelar musik och bara musik, fast då är det problemet med internet på byggplatsen.. :D
64 svar · 14,1k läst
·
MathiasS
MathiasS: [citat] Jamenvisst, det finns ju sådana siter också - det vet jag ju egentligen. :blushing:
15 svar · 18,5k läst
D
Daniel78: [citat] Hmm, men du betalade för sophämtningen där du slängde snöret i alla fall ;)
20 svar · 11,1k läst
nanowire
nanowire: Bra ide, borde tänkt på det. Ska prova det på nästa vinkel.
7 svar · 3,8k läst
·
M
Anonymiserad 48587: Jag har upplevt att Jula faktiskt har förvånansvärt bra service på sina grejor. När min kompressor gick sönder var det inga problem med att få fram reservdelar via Julas support. Så det är helt klart värt ett försök.
3 svar · 12,6k läst
Bulldog
Bulldog: Oxå handlat där ett par gånger. Rekommenderas!
4 svar · 4,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.