2 012 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Abranet slipklots
Har sett en del kommentarer om en slipklots med utsug. Är det en sådan här sak: http://www.slojd-detaljer.se/deptlist.aspx?deptid=84
Verkar ju vara riktigt bra, och dessutom billig :wow:
Vilken modell tror ni vill man ha om man i huvudsak slipar väggar och fönster- och dörrkarmar? 125 eller 198 mm?
Verkar ju vara riktigt bra, och dessutom billig :wow:
Vilken modell tror ni vill man ha om man i huvudsak slipar väggar och fönster- och dörrkarmar? 125 eller 198 mm?
Jag har den lite större och den är kanon! Jag hittade den när jag skulle slipa skarvar i mitt gipstak. Hade provat allt från Rotex till giraff utan att få till det bra (allt blev för våldsamt). Med den där slipklotsen gick jobbet på ca 2h. Jag har under sommaren även slipat en vägg på ca 5m som jag bredspacklat. Det gick tokfort eftersom slipnätet hela tiden hålls rent av dammsugaren. Jag har provat att använda den lite på trä också, men då föredrar jag en Rotex eftersom man kan gå på lite hårdare utan att det blir dåligt.
Jag köpte min på Hornbach, men jag vet att K-Rauta har dem och det finns nog fler som har den på lager ifall du vill titta närmare på den.
Jag köpte min på Hornbach, men jag vet att K-Rauta har dem och det finns nog fler som har den på lager ifall du vill titta närmare på den.
Håller med om att den är bra. Använder den även när jag inte orkar dra fram dammsugaren pga bra grepp och effektiva slipnät. Dock tycker jag att näten slits snabbare än vanliga sandpapper. Det är väl det de tjänar sina pengar på...
Men jag ser ingen anledning till att köpa den mindre. Jag har den stora och tycker inte att den är otymplig på något sätt (vilket jag antar är anledningen till att 125 mm finns öht).
Men jag ser ingen anledning till att köpa den mindre. Jag har den stora och tycker inte att den är otymplig på något sätt (vilket jag antar är anledningen till att 125 mm finns öht).
Har du en bra dammsugare så håller näten längre. Det enda jag förstört nät på är när jag försökt slipa spackel lite för tidigt... Själv ha jag en Festool CT-22 och den håller nätet rent utan några som helst problem.
Klicka här för att svara