T
thomasx: Efter att idag ha fällt tre hyfsade ekar och ansat tre riktigt stora dito, ser jag på min lilla 500 kronors Partner elmotorsåg med helt nya ögon. Två av ekarna fick tas ner bit för bit, grenarna nerifrån och upp och sen stammarna uppifrån och ner, från en kran. Sen kvistning och kapning, inga problem.
0 svar · 765 läst
phl
phl: En annan enkel variant: http://www.swedishwoodworking.com/tips-tricks/circle-jig-for-festool-of1010-router/
34 svar · 25,1k läst
·
M
magnu: Jag köpte en bruksblandare på Bauhaus för ett antal år sedan för runt en femhundring (Alpha Tools). Den är nedväxlad och går med 500rpm. Oerhört praktiskt vid de tillfällen jag behöver den. Mitt råd är at köpa en billig av varje typ av verktyg, men faktiskt vänta tills du ser att du behöver verktyget till ett specifikt jobb.
6 svar · 2,0k läst
slacker
slacker: Jag har satt 95 spont i mitt undertag i sovrummet med 18g, 58or på skrå - Inga som helt problem - Om än jag reglade tätare än 60 bara för att vara på säkra sidan. Sattes i december och klarat denna fuktiga sommar i vart fall. Så jag håller tummarna!
2 svar · 1,6k läst
M
Monterat: XL-Bygg i Luleå har 20 % på allt idag och i morgon, då är dom bara 20-30 % dyrare är EU-import ;)
22 svar · 9,2k läst
·
kysan
kysan: Jag har en GSB18-2-LI , grymt bra maskin. Har använt slagborren två gånger annars bara som skruvdragare.
10 svar · 6,8k läst
teed
teed: Om det är den modellen med ett batteri som är ganksa likt dewalts så funkar det fin fint att ladda det i dewalt laddaren, eller snarare det funkar bättre en i orginalladdaren. typ denna model, fast 18v http://home-and-garden.become.com/black-and-decker-ps140-14-4-volt-firestorm-battery--compare-prices--c201688729 glömde, det funkar med alla varianter av b&d 12-18v med denna model av batteri.
5 svar · 1,6k läst
1457g
1457g: Kan detta vara något? Står iaf mått på kulorna även om det är m5 dom flesta. Välj förgasare och sedan tillbehör. http://www.misab.se/
13 svar · 2,1k läst
1457g
1457g: [citat] Det var visst inget fel på den egentligen, bara det att instruktionsboken hade utelämnat att det fanns en pytteliten återställningsknapp till motorskyddet. :) Nu funkade den fint igen, tur det för jag behöver längssåga reglar för att justera taket i köket.d^_^b
47 svar · 35,8k läst
D
DonaldL: Det blev till slut lite Hitachi 18V maskiner... Beställda från www.Toolstop.uk.co Leveransen tog ca en vecka. Alla grejer har fungerat mycket bra och prestandan är långt över förväntan... Första projektet med verktygen blev att fixa en efterlängtad altan samt ny trapp upp till huset... Det enda problemet nu är ju att jag vant mig vid kvalitetsverktyg och därför så kommer mina
12 svar · 4,6k läst
M
masen_54: ok, tack så mycket.
2 svar · 4,0k läst
oobum
oobum: Har du kollat där batteriet skall sitta i skruvdragaren? Så att det inte är någon skadad plast på batteri eller skruvdragare, eller att det ligger någon skit ivägen?
3 svar · 2,7k läst
R
Robert-san01: Det blev www.gerschwitz-rottenburg.de. Slangset med systainer för 120Eur, lite påsar, våt filter och en hållare. Fantastiskt att shoppa tillbehör till damsugaren för mer än vad fruns Miele kostade totalt.
6 svar · 2,4k läst
Gruvberget
Gruvberget: Tycker allt lutar mot invertersvets pinne, min lilla inverter har jag kört allt från 1,6-3,2 mm pinne och svetsat upp till 8 mm gods med rejäla fogar och gjort mycket utomhusjobb, även med långa skarvkablar och givetvis bara med 10A säkring. Sålänge du ej ska svetsa bilplåt klarar du dig med pinnsvets. De nya invertersvetsarna är ju som en dröm, jag menar 4 kg hänger man över axeln
12 svar · 17,5k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: Men dom har ju även msx315 som väger 1,3kg med 9,6v batteri.
3 svar · 4,4k läst
1457g
1457g: Jag tycker modellnamn på elverktyg är allmänt rörigt, Bosch har sina siffor och bindestreck som i omvänd ordning kan betyda endera 2-växlad eller kompaktmodellen. Hitachi har också en massa märkliga namn som man ibland inte blir klok på, och när man jämt precis fått lite koll så kommer det nya modeller med helt andra namn. Makta samma sak. Dom borde införa lite mera namn på
5 svar · 1,5k läst
BigR
BigR: Är det någon som provat AEG BWS 12C ? Tänkte egentligen gå på Bosch, men blev lite sugen på AEG:n då den verkar gå på samma batterier som min skruvdragare. Blir den kanske klumpig genom att man kan byta verktygsdelen? http://www.aeg-powertools.se/product/detail/batteridrivna-system/12-v/bws-12c-bws12c [ame]http://www.youtube.com/watch?v=zKxBEHDSlWc[/ame] edit: Hoppsan, hittade en likadan
0 svar · 3,5k läst
M
Mattias_Pettersson: Är nu i behov av en slipmaskin då det ska börja slipas väggar inför tapetsering nästa vecka. Hade tänkt mig köpa en excenterslip med diameter 125. Har ni några förslag? Har själv kollat på Bosch pex 400 men tycker den ser aningen klumpig ut. Har även kikat på metabo sxe 425 turbotec men inte läst några omdömmen om den. Är det någon som har den så skriv gärna vad ni tycker.
5 svar · 3,9k läst
R
Robert-san01: Har kollat på rör och munstycke till CTL-26. Som jag förstått det så måste man köpa 36 slang också, det funkar inte med slangen som följer med även om det står D27/D36 på kittet? Det blev Ekesiöö som fick sälja apparaten men tillbehören blir från Tyskland som det ser ut. Mindre än halva priset på ex påsarna!
5 svar · 2,4k läst
C
corre: Gissar att fjädermagasinet utjämnar mellan bromsbackarna och bromsspaken som har en gasfjäder på sig. Dvs ser till att max utslag på spaken endast är lagom med kraft på bromssystemet. Ang lagerfett har jag brukat fylla lagret tills det är fullt utan att det häller över.
1 svar · 3,3k läst
S
sdrlnd: Nästan så att man funderar på att beställa en... någon som går i samma tanke så är en recension här ett måste!
6 svar · 1,7k läst
·
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Här: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/106396-fraesbord-med-hemmabyggd-lift-3.html#122 Bild där fästena syns: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/106396-fraesbord-med-hemmabyggd-lift-3.html#126
17 svar · 5,6k läst
K
kirderf83: Ok, såg nu att det var 3-fas, kanske inte riktigt vad jag ville ha, men kanske är ett måste om man skall ha nått vettigt
10 svar · 4,8k läst
G
Gilbert: 21graders suger, alldeles för seg plast som fastnar under spikhuvet så det ser ut som små majblommor. Antar att prissänkningen kan ha att göra med att clas ohlson varit billigare på precis samma pintosspik.
1 svar · 1,9k läst
E
Elfson: Borhammarfett brukar det kallas, de flesta tillverkare har en liten tub med sådant fett man kan köpa för några tior, finns även i större förpackningar om så önskas.
2 svar · 3,0k läst
Zemerlin
Zemerlin: Bah...såg inte det.... sorry Någon moderator får gärna flytta den här posten
3 svar · 5,1k läst
·
slacker
slacker: Jag tror fortfarande att Svenska "över disk" priser inte kan konkurrera med priserna från Tyskland och Storbritannien.
12 svar · 3,1k läst
FredrikR
FredrikR: Är nog inget dåligt köp. Håll oss uppdaterade. :)
2 svar · 1,3k läst
slacker
slacker: [citat] HA! Då kanske det skulle räcka att klyva till materialet bara! Snyggt jobbat! d^_^b
14 svar · 6,3k läst
·
TeroM
TeroM: [citat] Var faktisk lite inne på det, kunde förmodligen kunnat sälja den andra på blocket med hyfsad vinst men då jag hade lådan från K-Rauta redan i bilen + den från Bauhaus ... fanns inte plats för en till :(
15 svar · 15,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.