Hej!
Jag skulle behöva tips om en bra radio som man kan ha på bygget, den ska va robust och funktionell. mp3 spelare med lurar går bort. vad finns på marknaden? vad anväder ni? jag har sett bosch radion, ser hållbar ut men jag skulle vilja ha något mer...

tack för svar!
 
har du nåt batteriverktyg och isf. vilket märke? Är ju skönt o ha laddare och batterier som passar ihop. Många har ju även inbyggt laddare.
 
det lär ju bra! har även hört att det finns sladdvindor med inbyggd radio.. vet någon adresser till dessa produkter?
 
Milwaukeen har ganska dålig mottagning, likaså DeWalten. Har ej prövat varken Makitan eller Boschen.

Det värsta är att det är sånt ruggigt basigt ljud på dessa dedikerade byggradioapparater. Det är precis som om vi byggare är några Eurodiscofantaster, med feta baslådor i bilarna, och dessutom snackar kraguppvik på Lacost´en. Nä, fram för en radio med Peltorklass!
 
Redigerat:
Jag tror precis du beskrev min snickarkompis Niclas på pricken.... LOL!

Jag har en gammal transistor från 80-talet som jag släpar runt på. Dess ytterhölje består idag mest av gaffatejp, men den har brutal radiomotagning och ett godtagbart ljud.
 
vad är viktigast? ljudet, mobiliteten eller hållbarheten?
 
EMO skrev:
vad är viktigast? ljudet, mobiliteten eller hållbarheten?
Jag skulle säga att det är viktigast i just den ordningen..
Men sedan så är ju jag lite ljudbög. :p :D
 
har en dewalt radio som jag inte är så imponerad av direkt men inget större fel heller.

däremot har jag en sangean u1 som jag tycker är fräck, bra ljud o bra form.
möjligtvis mottagningen dålig som på de andra, brukar få vrida lite fram o tillbaka.

finns även u2 och u3, den sista är digital vad gäller radioinställning så de kan va fördel.
 
5.2 racing skrev:
Milwaukeen har ganska dålig mottagning, likaså DeWalten. Har ej prövat varken Makitan eller Boschen.

Det värsta är att det är sånt ruggigt basigt ljud på dessa dedikerade byggradioapparater. Det är precis som om vi byggare är några Eurodiscofantaster, med feta baslådor i bilarna, och dessutom snackar kraguppvik på Lacost´en. Nä, fram för en radio med Peltorklass!
Om du är ironisk så måste du lägga till en smiley, eller menar du att det kan vara för mycket bas ??
Eller att det överhuvudtaget är någon bas i "byggradiolådorna" ?
(utom i den 210 cm höga lådan vi byggde, och som chefen i desperation eldade upp en rast:) )
 
har en sangean
http://www.jula.se/EsaImages/item/master/920170_d.jpg
köpt på jula son ni kan se på länken, jädrigt bra ljud för att vara så liten!!
nackdelen är att den börjar tappa lite motagning , var asa bra i början men nu har den gradvis försämrats,
 
Det är för mycket bas, ja. Inte ironisk för fem öre.
 
5.2 racing skrev:
Det är för mycket bas, ja. Inte ironisk för fem öre.
aha.. jag har iofs inte haft någon "byggradio", sedan Elu, alldeles innan Dewalt köpte upp dem,
å där fanns ingen bas alls..
 
Kör med Milwaukeen och är mycket nöjd, mycket bra ljud på grund av att det sitter ett par element från Rockford Fosgate i den.

Mottagningen har jag aldrigt haft något problem med, enda är väl att den är lite väl klumpig att dra med sig ute på montage.

Och för våran äldre publik utan ljudöra så sitter det en knapp där man kan ställa basen i 3 lägen, varav ett är utan bas över huvudtaget.

jobba utan musik är ett rent helvete.
 
gifen skrev:
Kör med Milwaukeen och är mycket nöjd, mycket bra ljud på grund av att det sitter ett par element från Rockford Fosgate i den.

Mottagningen har jag aldrigt haft något problem med, enda är väl att den är lite väl klumpig att dra med sig ute på montage.

Och för våran äldre publik utan ljudöra så sitter det en knapp där man kan ställa basen i 3 lägen, varav ett är utan bas över huvudtaget.

jobba utan musik är ett rent helvete.
Åfan, den som vi hade i tre månader vetefan om den hade en basknapp. Isåfall så får jag revidera min syn på den radion. Ljudet som sådant, förutom massa bas, tyckte jag va ganska bra. Hade jag vetat om den basknappen hade det varit grymt. Vart sitter den?

Är det inte slutsteget som är ifrån Rockford Fosgate?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.