Kostnadsskllnaden blir inte så överdrivit mkt mer...det blir bra mkt dyrare att först bygga en lite för utvärdering och sen bygga en större. Sen inbillar jag mig att det är sjuhelsickes svårt att
Årt att sälja en DIY CNC. Vad menar du med en MK2?
Årt att sälja en DIY CNC. Vad menar du med en MK2?
Medlem
· Västragötaland
· 197 inlägg
Kul att följa era projekt. Jag kör en köpemaskin på jobbet så har ni frågor får ni hojta till.
Tjena Frasse... Kanon att du ställer upp som bollplank! Laddar upp med några frågor:
/Matthias
- Hur stor arbetsyta har er maskin?
- Önskar ni att den var större eller kanske till och med mindre?
- 3/4/5 axlar?
- Vad fräser ni mest och i vilket material
- Vilka program använder ni för att rita samt bereda ritningen inför fräsmomentet?
/Matthias
Medlem
· Västragötaland
· 197 inlägg
Då skall vi se loggar in lite sporadiskt här men ös på med frågor så svarar jag när jag kan skall försöka ta några kort vid tillfälle.
Våran maskin tar 6000*1400 Varav arbetytan är uppdelad på rasterbord 3000*1300 på högersida och 3 balkar på vänstersida.
Storleken är lagom men vi skall minska rasterbordet till 2500 så vi får en 4:e balk på vänster sida då det blir lite dåligt med 3 balkar på längre saker.
Maskinen är 4 axlig med manuel vinkelväxel så man kan köra 5:e axeln men får ställa in vinkeln själv.
Vi kör mest köksluckor och trappor i mdf och massiva limfog skivor.
Rita gör vi mest i det medföljande programet Masterwoods Masterwork. Det ritar man i verktygssätter och hela tjofräsen på ett enkelt sätt samma program det absolut lättaste på marknaden skulle jag vilja påstå.
Liknande maskin.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=Vt7TT5BJtBY&feature=related[/ame]
Våran maskin tar 6000*1400 Varav arbetytan är uppdelad på rasterbord 3000*1300 på högersida och 3 balkar på vänstersida.
Storleken är lagom men vi skall minska rasterbordet till 2500 så vi får en 4:e balk på vänster sida då det blir lite dåligt med 3 balkar på längre saker.
Maskinen är 4 axlig med manuel vinkelväxel så man kan köra 5:e axeln men får ställa in vinkeln själv.
Vi kör mest köksluckor och trappor i mdf och massiva limfog skivor.
Rita gör vi mest i det medföljande programet Masterwoods Masterwork. Det ritar man i verktygssätter och hela tjofräsen på ett enkelt sätt samma program det absolut lättaste på marknaden skulle jag vilja påstå.
Liknande maskin.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=Vt7TT5BJtBY&feature=related[/ame]
Klicka här för att svara