För några år sedan köpte jag en kompressor 24 liter (tror jag) av märket Meec på Jula. För ett tag sedan tyckte jag den inte stannade, inte ens när nålen gicn upp till det röda. Drog i säkerhetsventilen, och sedan dess håller inte den tätt! Osäker på om automatiken fubkar som den skall. Lite anvönde, pumpat lite däck mest.

Skall jag försöka byta säkerhetsventil och start/stopp automatik? Eller slänga skiten och köpa något lite bättre. Vad får man för två lakan?

Kan ju kanke vara värt att prova en rep, trots att det är en Meec. Säkrehetsventil och ny tryckbrytare kostar ju inte många kr (biltema t.ex.). Under förutsättning att maskinen fungerar kanon i övrig och du inte är någon storanvändare av tryckluft. För två lakan kanske man ska kika på nåt beg. för att få lite mer för pengarna? Nån mer tryckluftsnördig person kan säker komma med ett bättre svar :)

Hittade inte rätt storlek på grejerna hos Biltema, var får man tag i reservdelar lättast? Kanske kolla med Jula.

P
Jag har upplevt att Jula faktiskt har förvånansvärt bra service på sina grejor. När min kompressor gick sönder var det inga problem med att få fram reservdelar via Julas support. Så det är helt klart värt ett försök.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.