Efter att svärfar tappat hitachin i golvet så att bottenplattan gått sönder är det dags för en ny cirkelsåg, var väldigt nöjd med min c6bu2 men det kanske har kommit nåt nytt bättre i samma prisklass. Den kommer i första hand användas som byggsåg .
 
Billigast vore väl att skaffa botten plattan som reservdel? synd att skrota en såg om den är "lagbar" samt i övrigt bra skick.

Mvh Fredrik
 
Bara plattan kostar 975:- + moms så det blir nästan lika dyrt som en ny med arbetet. Plattan sitter med två nitar så det blir nog svårt att fixa det själv.
 
Oj, det lät ju mindre intressant såklart. I så fall har jag dålig koll på cirkelsågar.

Mvh Fredrik
 
Redigerat:
Andreas1979 skrev:
Bara plattan kostar 975:- + moms så det blir nästan lika dyrt som en ny med arbetet. Plattan sitter med två nitar så det blir nog svårt att fixa det själv.
Detta är inte ok!

Undrar om det är ett hitachi fenomen med så dyra reservdelar? En Bosch Bottenplatta kostar 325kr ex moms till en gks55.
Värt att lägga på minnet om man funderar på hitachi verktyg i framtiden.
Detta betyder inte att du ska välja Bosch istf tex en bu2 eller en buy då boschen saknar klyvkniv.
 
Är det inte plåt på boschen, har också svårt att förstå hur en del kan kosta lika mycket som en halv såg.
 
Nu var det mitt hus vi har hållt på med i ca 2 månader så det känns inte riktigt rätt att kräva en ny såg. Tack för länken, ska kolla upp detta.
 
Andreas1979 skrev:
Är det inte plåt på boschen, har också svårt att förstå hur en del kan kosta lika mycket som en halv såg.
Aluplatta på boschen......
 
skulle tro att hitachin hör till dom bästa fortfarande.
Även om vissa reservdelar kanske är lite dyra, men det är väl sällan vär besväret att laga ett elverktyg om det inte kostar typ 6000kr med ett nytt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.