1 201 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
Ännu en cirkelsågstråd...
Efter att svärfar tappat hitachin i golvet så att bottenplattan gått sönder är det dags för en ny cirkelsåg, var väldigt nöjd med min c6bu2 men det kanske har kommit nåt nytt bättre i samma prisklass. Den kommer i första hand användas som byggsåg .
Bara plattan kostar 975:- + moms så det blir nästan lika dyrt som en ny med arbetet. Plattan sitter med två nitar så det blir nog svårt att fixa det själv.
Väldigt OT nu men kan inte låta bli att undra vad din svärfar sa när han hade sönder maskinen och följdfrågan är förstås vem pröjsar för den nya maskinen?
Om det är han så borde han köpa en likadan åt dig.
Tänkte lite på den här tråden:
http://www.byggahus.se/forum/ovriga-diskussioner/89563-lanar-ni-ut-era-dyra-fina-maskiner.html
samt
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/171942-lanar-ni-ut-era-verktyg.html
Om det är han så borde han köpa en likadan åt dig.
Tänkte lite på den här tråden:
http://www.byggahus.se/forum/ovriga-diskussioner/89563-lanar-ni-ut-era-dyra-fina-maskiner.html
samt
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/171942-lanar-ni-ut-era-verktyg.html
Redigerat:
Detta är inte ok!Andreas1979 skrev:
Undrar om det är ett hitachi fenomen med så dyra reservdelar? En Bosch Bottenplatta kostar 325kr ex moms till en gks55.
Värt att lägga på minnet om man funderar på hitachi verktyg i framtiden.
Detta betyder inte att du ska välja Bosch istf tex en bu2 eller en buy då boschen saknar klyvkniv.
Är det inte plåt på boschen, har också svårt att förstå hur en del kan kosta lika mycket som en halv såg.
Kolla priset här:
http://www.powertoolspares.com/tool...ssories-for-circular-saw-c-6bu2/c6bu2/spares/
pos 46. Man måste fråga efter priset, men det kan ju vara värt besväret. För övrigt förstår jag inte att det skulle vara ditt problem. Om svärfarsan inte är försäkrad så får väl han lösa problemet. Om det inte var så att han fixade med ditt hus. Då kommer ju saken i ett annat läge.
http://www.powertoolspares.com/tool...ssories-for-circular-saw-c-6bu2/c6bu2/spares/
pos 46. Man måste fråga efter priset, men det kan ju vara värt besväret. För övrigt förstår jag inte att det skulle vara ditt problem. Om svärfarsan inte är försäkrad så får väl han lösa problemet. Om det inte var så att han fixade med ditt hus. Då kommer ju saken i ett annat läge.
Nu var det mitt hus vi har hållt på med i ca 2 månader så det känns inte riktigt rätt att kräva en ny såg. Tack för länken, ska kolla upp detta.
Klicka här för att svara