mattiasp
mattiasp: Jag monterade mina Huntonitplattor tvärs glespanelen (c-c 600). Det är enklast så. Och billigast.
3 svar · 6,4k läst
Larsa
Larsa: Ok, då förstår jag. tänkte mig andra ledden. Jag hade delat den som den röda linjen jag ritat i bilden. Sen sågar du spåren med lämplig klinga. Limma ihop och borra slutligen hålet.
6 svar · 6,0k läst
D
darkg: Tack för det! Om det skulle bli problem med överdrivet sug, kan man då bara ordna en kontrollerad "läcka"... det borde vara så tycker jag. Dock så menade jag med Grovis den där grovavskiljaren man kopplar på dammsugare för att suga vatten och grov smuts. http://www.canvac.se/foeravskiljare-grovis/visa-alla-produkter/grovis-foeravskiljare.html
2 svar · 2,0k läst
J
JPW: Det finns dessutom 34-gradig plastbandad spik med rund skalle, som iaf funkar i min Hitachi 34- graders stomspikare. Kan vara bra för panel om man stör sig på synliga D-skallar.
3 svar · 1,2k läst
pappskallen
pappskallen: [citat] När då?? Alternativet för den normale hempularen är sex nycklar: 10,13,14,15,17 och 19. När behöver man den lilla extra platsen/vikten man kan tänkas spara?? långresan, MC´n eller kanske på fjällvandringen....... [citat] Där kan jag däremot hålla med dig. användningsområdet är ju givetvis gigantiskt mycket större och till nödlösningar på långresan, Mc´n eller kanske
31 svar · 10,9k läst
snickarfrasse
snickarfrasse: På bilden är det de övre runda handledarna som är sammanfogade med stolpen med invis beslag. Lite svårt att möta på samma höjd och stolpe men det funkade bra. Det var lite besvärligt att få beslaget att ta gänga där det inte var helt i vinkel limträbalken som räcket står på var inte hundra men det gick bra till slut. Satsen kommer från theofils.
11 svar · 2,2k läst
·
D
Dr Fozz: Förstår inte riktigt vad ni gnäller om. Har en ny hylsnyckelsats (http://www.jula.se/mekanikersats-1-4-1-2-106-delar-s106-140002), en japansåg, en fogsvans, två skiftnycklar, en kort och ett långvattenpass, två hammare med mera från Bahco, och helt ärligt- jag har ingenting alls att anmärka på i kvalité, komfort eller liknande, tvärt om. Alla saker relativt nya.
18 svar · 3,9k läst
N
Niklas9: Hade i vintras ett smalt (ca5mm) munstycke till pistolflaskor. Skulle behöva ett igen men kommer inte ihåg vart jag fick tag på det förra. Någon som vet vart det finns? Kanske på wurth men hittar det inte på deras hemsida. Mvh Niklas
0 svar · 709 läst
P
p.lundgren: Du är nog så frisk som är möjligt för en Värmlänning:-) Dö vet: Dä underlätter å va lite stôllig! Min supercut har fått konkurrens av en Bosch AXT 25 TC. Den tuggar i sig 5 meters sly upp till ca 40-45mms diameter och bara ber om fler...
58 svar · 15,2k läst
·
End
End: Det är ett fult knep som Bauhaus kör med för att kunna kringgå eventuell lägsta prisgarantin. Wissent är ett annat namn som trycks på handverktygen.
2 svar · 6,2k läst
I
Iloper: De ska vara fullt laddade, samt underhållsladdas kanske 1 gång i månaden. 5-20 grader borde vara helt ok för långtidsförvaring, bara det är hyfsat torrt så.
2 svar · 2,0k läst
M
martena: Tack för svar. Jag pratade med en kille på Plano som håller med Woodstar då personalen på CO inte verkade ha någon direkt aning. Han betraktade Woodstarmaskinen som en byggsåg, inte rikig lämpad för finsnickeri. Jag slog till på en Cotech igår. Får se hur klyvanhållet funkar, får väl ha en tving till hands vid behov. Det fanns inget vettigt på blocket i min prisklass. Till den
10 svar · 8,8k läst
End
End: Vikten på BTD145 tycker jag är intressant, 1,3 kg jämfört med de andra modeller som ligger på 1,5 kg. Förutsatt att det är rätt angiven förstås, säger detta då BTD145 ska egentligen ha 165 Nm, medan BTD144 och BTD146 ska ha 160 Nm men där står det att 145:an har också 160 Nm så man undrar om vikten är korrekt också...
22 svar · 4,2k läst
Pen
Pen: Köpte en mutterdragare på Jula ändå. Tyvärr börjar den att knacka redan vid ganska lågt moment,så den ersätter inte adaptern även om det kan duga ibland :(. Däremot gick det utmärkt att byta hjulen med den :).
7 svar · 4,1k läst
FredrikR
FredrikR: Från UK betalar du ingen tull eller moms. Från USA är risken överhängande att du får betala. Laddarnas nätspänning stämmer heller inge vidare från USA. Sent from my LT15i using Tapatalk
16 svar · 4,4k läst
Lindgrenski
Lindgrenski: Det blev att lägga fönstren efter rekommendation av försäljaren. Funkade utmärkt att köra 30 mil med dem så och nu sitter första fönstret uppe.
20 svar · 5,4k läst
S
stemor: Jag startade en tråd kring denna maskin för någon vecka sen, du kan läsa lite där om tänkbara alt.. http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/183260-ny-skruvdragare-bla-bosch-tror-jag.html
15 svar · 3,4k läst
T
Tiger79: Haft en med, ena batteriet dog. Blev retur!
3 svar · 2,3k läst
TeroM
TeroM: Hmm, note to self - kolla alltid datumen på inläggen över den man svarar på :blushing:
4 svar · 5,5k läst
raveper
raveper: Kör ut den i skogen och använd som bikupa. Billigt och bra å gott med honung.
13 svar · 28,9k läst
T
Tjacko: Jag köpte en 1400 lr32 skena förra veckan, så den finns. Och som jag förstår på festools hemsida så finns 1400 och 2424 som hålradskena, men min säljare sa att det fanns andra mått också (vilka mått vet jag dock inte) då han levererat en sådan någon dag tidigare EDIT Såg denna på blocket http://www.blocket.se/stockholm/Festool_sagrals_FS1400_37120981.htm?ca=6&w=3
7 svar · 3,9k läst
E
eobet: Tack för svar och tips! Skall kolla om den är felgängad, och faktiskt så satt låsknappen precis som det beskrevs i inlägget ovan (fast det var målaren som hittade den åt mig tidigare idag). Fast det var mer som en spak och den var i samma färg som kåpan. Lurigt!
4 svar · 12,9k läst
Gruvberget
Gruvberget: Ahah! Nu förstår jag vad ni menar, precis, kontraprofilen sist eftersom det är svårt med mothåll där annars. Såklart :-) Jag ger mig, nu ser jag ju vad det handlar om
15 svar · 5,6k läst
·
End
End: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/176354-bosch-gkt-55-gce-sanksag.html
1 svar · 3,6k läst
ikeahantverkaren
ikeahantverkaren: ok.Tack för det..skall nog köpa den plattan.visste inte att den fanns.Tack
3 svar · 1,2k läst
gadu^
gadu^: Man får väl tacka konceptet "Farsdag" för att man numera äger en likadan Japansåg från CO. :)
28 svar · 11,3k läst
·
F
frav: Som jag skrev i denna tråden http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/171877-luftkompressor-hur-mycket-olja.html så rekomenderas det helsynteisk 5w50 till min kompressor. Med den kunskap jag har om olja till bilmotorer så skulle jag inte välja något annat än helsyntet även till en kompressor, som i många fall bara är luftkyld med dåliga luftflöden & ofta blir riktigt varm.
11 svar · 75,3k läst
·
Gruvberget
Gruvberget: Har nyligen investerat i en Domino, den kommer bespara mig väldigt mycket tid och trixande eftersom jag hittills använt mig av traditionella tappar och tapphål, det är väldigt många moment med dyra verktyg och maskiner som krävs för att göra det en Domino gör på några sekunder. Visst kostar maskinen mycket, men det är vad jag betalar för ett enda fräsverktyg till vertikalfräsen
33 svar · 15,7k läst
·
P
Pongu: Har en Stiga ST 210 bensindriven lågbudget-trimmer sedan 2008. Trimmerhuvudet är i nylon och den sexkantiga "muttern" på axeln passar i en försänkning i huvudet. Nu har muttern av olika anledningar slirat och därigenom slitit hålet runt, så att trimmern inte fungerar och huvudet knappt gick att lossa. Ska ändå köpa en Stihl röjsåg till våren, men jag gillar inte att slänga saker
0 svar · 1,5k läst
Kilensnickare
Kilensnickare: Jag har en likande historia med Axminster. Jag handlade med VISA och de reserverade pengarna. Sen kom ett mail som sa att de cancelerade ordern pga att de inte kunde verifiera adressen. Reservationen skulle släppa om någon dag... Attans tänkte jag började rota i detta. Varken VISA eller min bank lämnar ut namn-, kort- eller adressuppgifter, alltså kan inte näthandlare verifiera adressen.
219 svar · 28,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.