hej ärade verktygs gudar.
Jag har en fråga hur man bäst ska förvara sina nya Li-jon batterier under vintern.
skruvdragaren kommer inte att användas flitigt under vintern.
Ska batterierna vara full laddade eller halv laddade? kan dom stå kallt (ca 5C) eller ska dom stå inomhus (ca 20C).
eller spelar det ingen roll?
 
De ska vara fullt laddade, samt underhållsladdas kanske 1 gång i månaden. 5-20 grader borde vara helt ok för långtidsförvaring, bara det är hyfsat torrt så.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.