4 188 läst ·
22 svar
4k läst
22 svar
Makita BTD144
Sida 1 av 2
Satt o verktygssurfade lite igår. Såg på PS-tools.com BTD144. Den var en nyhet för mig. Nån som har koll på denna? Brushless står det , borstlös alltså sen är den lite starkare än min BTD140 160Nm. Är det nån som slagit till o köpt en?
hej!
jag är extremt NÖJD med denna.. den är verkligen fantastisk.. köpte inte 140:an men kan bara tänka mig att denna är bättre. 3 nivåer, både styrka och fart. är grymt stark men ändå känslig så det går fin-lir dra. men öronproppar rekommenderas för slaget går in relativt tidigt, men det gör inget.. det blir ju inget moment som känns i handen!
rekommenderas varmt!!!!!!
jag är extremt NÖJD med denna.. den är verkligen fantastisk.. köpte inte 140:an men kan bara tänka mig att denna är bättre. 3 nivåer, både styrka och fart. är grymt stark men ändå känslig så det går fin-lir dra. men öronproppar rekommenderas för slaget går in relativt tidigt, men det gör inget.. det blir ju inget moment som känns i handen!
rekommenderas varmt!!!!!!
Jag har 14,4v brorsan btd132. Vilken skitmaskin! Kanske har jag fått ett måndagsex. Nu är den inne på lagning för andra gången på några månader för samma fel. Maskinen tror att batteriet är slut, och då låser sig "gasreglaget". Så man måste ta bort batteriet och sätta tillbaka det igen och då går den som vanligt igen i 10 skruv till. Sen är det samma visa igen... Lagom kul.
Z = Bare (M.a.o inga batterier)
/Håkan
Uppdatering:
Oops, kanske skulle läsa ordentlig innan man postar :-/
Men jag har bara sett Z som bare, vet inte vad S skulle vara för ngt då.
Kanske med någon finare låda? Z-brukar komma i wellpapp kartong.
/Håkan
Uppdatering:
Oops, kanske skulle läsa ordentlig innan man postar :-/
Men jag har bara sett Z som bare, vet inte vad S skulle vara för ngt då.
Kanske med någon finare låda? Z-brukar komma i wellpapp kartong.
Redigerat:
Det kan man tro, jag lyckades dock inte hitta någon skillnad i specifikationen och det gör mig ännu mer irriterad.Danne78 skrev:
För någon skillnad måste det vara, värsta scenariot är typ att Z skulle vara kompatibel med 3,0 och 1,5 Ah batterier medan S endast för 3,0 Ah eller något liknande som kan vara av betydelse utan att det syns i specifikationen....
Det verkar vara Verktygsladan som kallar sina maskiner som man komponerar sitt eget kit ("Verktygsladans special") av för ex. S (special?) i stället för Z. Det är lite andra priser om man köper ett kit eller enstaka lösa maskiner. De senare kallas Z även hos Verktygsladan. Blir lite förvirrat på prisjakt bara...
Inte mycket verkar det som....
5 ynka nm i vrid? 145:an finns på makitas svenska sida (165nm), 144:an på den engelska (160nm).
145:ans bitshållare ser lite annorlunda ut, kanske en uppdatering?
Annars hittar iaf inte jag nånting.
5 ynka nm i vrid? 145:an finns på makitas svenska sida (165nm), 144:an på den engelska (160nm).
145:ans bitshållare ser lite annorlunda ut, kanske en uppdatering?
Annars hittar iaf inte jag nånting.