Satt o verktygssurfade lite igår. Såg på PS-tools.com BTD144. Den var en nyhet för mig. Nån som har koll på denna? Brushless står det , borstlös alltså sen är den lite starkare än min BTD140 160Nm. Är det nån som slagit till o köpt en?

Är också nyfiken på denna.... hoppas någon kan dela med sig :)

Inser att jag dessutom är lite snål. Speciellt när man kan komma över en BTD140Z body för under £66, blir ~$104 att handla annat för ;)

/Mattias

Ja o jag har tyvärr lite svårt att motivera ett köp t..o.m. för mig själv, då jag har en fullt fungerande BTD141

P
någon som har testat denna maskin än? hur är den igämförelse med BTD140 tex?

B
hej!

jag är extremt NÖJD med denna.. den är verkligen fantastisk.. köpte inte 140:an men kan bara tänka mig att denna är bättre. 3 nivåer, både styrka och fart. är grymt stark men ändå känslig så det går fin-lir dra. men öronproppar rekommenderas för slaget går in relativt tidigt, men det gör inget.. det blir ju inget moment som känns i handen!

rekommenderas varmt!!!!!!

Jag har 14,4v brorsan btd132. Vilken skitmaskin! Kanske har jag fått ett måndagsex. Nu är den inne på lagning för andra gången på några månader för samma fel. Maskinen tror att batteriet är slut, och då låser sig "gasreglaget". Så man måste ta bort batteriet och sätta tillbaka det igen och då går den som vanligt igen i 10 skruv till. Sen är det samma visa igen... Lagom kul.

Är det någon skillnad mellan BTD144-S och BTD144-Z?
Båda kommer utan batteri och laddare till skillnad från BTD144RFE men vad skiljer sig mellan S och Z?

Z = Bare (M.a.o inga batterier)

/Håkan

Uppdatering:
Oops, kanske skulle läsa ordentlig innan man postar :-/
Men jag har bara sett Z som bare, vet inte vad S skulle vara för ngt då.
Kanske med någon finare låda? Z-brukar komma i wellpapp kartong.

Redigerat:
S som i Skokartong? :)

S kanske är det svenska Z?

phl skrev:
S som i Skokartong? :)
Hoppas det är en Gucci-kartong de skickar med då :wow:

Danne78 skrev:
S kanske är det svenska Z?
Det kan man tro, jag lyckades dock inte hitta någon skillnad i specifikationen och det gör mig ännu mer irriterad.
För någon skillnad måste det vara, värsta scenariot är typ att Z skulle vara kompatibel med 3,0 och 1,5 Ah batterier medan S endast för 3,0 Ah eller något liknande som kan vara av betydelse utan att det syns i specifikationen....

Det verkar vara Verktygsladan som kallar sina maskiner som man komponerar sitt eget kit ("Verktygsladans special") av för ex. S (special?) i stället för Z. Det är lite andra priser om man köper ett kit eller enstaka lösa maskiner. De senare kallas Z även hos Verktygsladan. Blir lite förvirrat på prisjakt bara...

Verkar stämma, det är bara Verktygsladan som kallar dem för S som i special.

Men nu har jag en ny lurig fråga :D

Vad är skillnaden mellan BTD144 och BTD145?

Inte mycket verkar det som....

5 ynka nm i vrid? 145:an finns på makitas svenska sida (165nm), 144:an på den engelska (160nm).
145:ans bitshållare ser lite annorlunda ut, kanske en uppdatering?

Annars hittar iaf inte jag nånting.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.