B
Flyttad
B
Flyttad
B
Bubblaren: Texten på hemsidan känns lite suspekt. Tungstenkarbid det är vanlig hårdmetall. Känns som om de vill att något vanligt ska låta väldigt speciellt. Borrtypen är inte ny precis heller den har funnits minst sen mitten av 80talet. Jag kan ur minnet räkna upp minst 4-5 olika tillverkare/märken. Spontant känns inte en marknads knalle som rätt källa.
6 svar · 3,3k läst
B
Boende45: Köpte modellen med toolbox och är supernöjd! Maskinen känns verkligen som kvalitet och för mig är det mycket värt att ha allt samlat när man ska jobba. Jag vet inte hur många timmar (dagar?) jag har ägnat åt att leta efter saker vid olika byggprojekt. Gillar också belysningen! Nu är jag amatör och flyttar väskan endast fram och tillbaka från landstället det är ju inget för
9 svar · 3,0k läst
A
Amarace: Den på jula är ju den klassiska 87:an :) Största skillnaden är ju att Julas har fler blocknycklar samt hylsor i Tum också, Clas Ohlssons har mm bara och mer bits. Jag skulle tveklöst ta den från Jula. Jag har den största Bahcolådan (s106) som är ungefär så, men lite mer bits m.m. Är väldigt nöjd med den, har haft den i 9 år snart och inget har gått sönder, använder den rätt
3 svar · 3,4k läst
M
Mattias_Pettersson: Tack:). Gärdin och Pärsson hade det bältet jag tittat på. Nu ska dom få ett samtal imorgon för att se om det finns hemma.
2 svar · 996 läst
1457g
1457g: är det dcf610 du menar? Den har ju högt varvtal och en växel vilket gör att den är svagare men skruvar snabbt.
1 svar · 1,4k läst
G
Gri11en: Jag köpte 24-litern på Jula häromdagen, då den blev nedsatt till 599:- så det gick inte att tveka. Det lilla jag testat så verkar den kompetent. 600:- är den helt klart värd.
12 svar · 13,6k läst
Lolle
Lolle: [citat] Det var därför det snabbt kom dubbelpost för att öka sitt bestånd ;)
11 svar · 2,4k läst
Matti_75
Matti_75: Latex. Vill du fylla ut tomrummet bakom så använd mineralullsdrev. Ingen risk att få utskriken förstörda med den metoden.
7 svar · 9,7k läst
S
StenM: Det är alltför många som inte vet om att Festool säljer en liten kabelstump med plug-it-kontakt på. Man byter den gamla kabeln på sitt verktyg (om Festool, Bosch eller MAFELL!!!) och monterar denna lilla kabelstump med plug-it-kontakt. Sedan har man visserligen en grön sladd till Mafellen, men - vem bryr sig? Det är i alla fall en av nackdelarna folk listar för Mafell som kan elimineras.
49 svar · 18,4k läst
·
Lightning
Lightning: Tack Sajmannen för detta! Du förefaller gilla sågen. Det enda smolket du nämner är att den kan dra lite snett. När har du märkt att den gör det? Du misstänker att det kan bero på bladen kanske? Vilka blad använde du och vad sågade du? Norrmannen i länken var onekligen förtjust i sågen i alla fall. :P Känner väl inte riktigt att det är läge att byta min 135'a men om den
15 svar · 13,6k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: [citat] Rageklingorna är inte som vanliga klingor och de har också betydligt längre varvtal. De är också väldigt tunna vilket gör att sågen är starkare än man skulle trott. De ger alltså bättre snitt än man skulle kunna tro. Har en handcirkelsåg från dem, och den ger fina snitt, men om det bara vore trä som skulle sågas är nog en vanlig såg bättre. Om det gäller även kap-
5 svar · 2,0k läst
S
Slasher2: Hej Har hårdlött lite med min nya Powerjet och märkte att det blir rätt fula beläggningar kvar som jag skulle vilja måla över. Märkte också att det ibland blir en svart beläggning som inte svärtar av sig så det är ju lite som att måla den svart.Tyvärr vet jag inte varför det blir så ibland. Oftast blir det fläckigt och någon ljusbrun lös beläggning på delarna. Finns det
0 svar · 836 läst
D
Daniel_76: Hej! Har köpt en Bosh GOP 250 samt dammutsugsadaptern. Vet någon var man kan köpa en slang (lätt) som funkar med fästet/adaptern som är på dammutsugsadaptern? :rolleyes:
0 svar · 694 läst
J
jomany: Handlade ett avrundningfrässtål hos Sernbrants häromdagen. Jag tjaffsar aldrig om priser utan nöjer mig med det som jag tror är bäst. Säljaren där, som är en trevlig prick, lade ett CMT stål i min hand och sade att de var snäppet bättre än Cobolt. De hade testat sa han. Priset blev ca 20 % billigare. ///j
8 svar · 3,2k läst
Patrick E
Patrick E: Ett enkelt och mycket väl fungerande "polerbryne" eller strigel får man om man limmar en ca 7 cm bred och 40 cm lång remsa äkta sämskskinn på en lika bred, men lite längre planka. Ta sedan kromoxid och blanda med vax till en pasta och stryk på tunnt på sämskskinnet med en stålspackel. Detta ger en yta på ca 0,5 micron. Kromoxid finns att köpa som färgpigment i färgaffärer och
16 svar · 8,5k läst
Patrick E
Patrick E: Om du inte ska använda maskinerna ofta kanske du täcka över maskinerna och och ställa in en "torrboll" under plasten/presseningen för att hålla luften torr därunder. Se bara till att det är någorlunda tätt nertill och att det finns lite luft kring maskinens känsliga ytor så att torrbollen kan göra sitt jobb. Kameliaolja funkar bra på handverktyg och knivar.
21 svar · 6,4k läst
V
verktygsgurun: Jag kör med en MANSON svensktillverad maskin som varvar 150-1125 på 1:an och det dubba på tvåan. Den e grym stark och står man inte stadigt följer man med runt.
15 svar · 7,6k läst
raveper
raveper: Går det inte att tillverka ett nytt?
3 svar · 2,7k läst
ClasseClas
ClasseClas: Reklamera flaskan och ställ ut den på balkongen under tiden för säkerhets skull!
5 svar · 11,0k läst
End
End: RFE är komplett inklusive 2 batterier och laddare. På den andra länken verkar priset hamna på £234,95 om man väljer med två batterier. Men låter för bra för att vara sant, måste ha missat något...?
1 svar · 1,6k läst
13th Marine
13th Marine: Det komiska är att den "äkta" CE-märkningen i SVT-länken är felaktig... Notera hur "förlägningen" av C:t skär E:t i min bifogade bild. (Sen jag lärde mig detta triggar jag direkt på felaktiga loggor). Jag jobbar på en firma inom elektronikbranschen och har fått höra en del intressanta saker. Bland annat har man snackat med den kinesiska tillverkaren och frågat om dessa kan göra
9 svar · 3,1k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: Fräsborr? [bild] Men dom finns nog inte nog långa för din 195mm syll. :O
5 svar · 2,9k läst
·
MathiasS
MathiasS: Korrekt svar på frågan kräver ingen omröstning. En övervägande majoritet här är gdsfolk. Å andra sidan skulle jag vara gdsare även om jag vore hantverkare så frågan är kanske lite knepig.....
3 svar · 961 läst
·
K
Klicka: Bra tips så man inte missar nått sånt :-)
7 svar · 6,8k läst
1457g
1457g: Jag blir inte klok på om det är bosch eller makita. Slagisen ser ju ut som förra gdr:en medan chucklösa skruvdragaren ser ut som makita. edit: den chucklösa är nog första generationens gsr10,8 med vissa designskillnader och ökat moment. Men är dom verkligen 14,4v? Prestandan är ju som dom flesta andra 10,8v modeller
1 svar · 5,3k läst
R
Robert-san01: Shoppade lite på Acetool. Inga direkt klipp, 10% på Milwaukee handverktyg så det blev lite tänger och ett kitt med digital multimeter mm för 175USD. Bosch regeldetektor GMS120 för 60USD gillade inte USA längre så han ville emigrera. ;)
2 svar · 2,0k läst
mattiasp
mattiasp: Om du kan tänja en aning på budgeten så tror jag att det svårt att hitta något mer prisvärt än denna, speciellt med tanke på att du efterfrågar en kompetent spånhantering. Just spånhanteringskravet gör att många fräsar faller bort. http://www.mtmc.co.uk/Power-Tools---Trade/Routers-/-Trimmers/1/2-Routers/Dewalt-DW622K-1/2-Router__p-70-81-4921-41594.aspx
9 svar · 3,4k läst
Taxen
Taxen: Sågen har elektronisk mjukstart.Sparar motorn så den slipper slå på fullfart varje gång. Sidan 5 står det. http://weborder.husqvarna.com/order_static/doc/HO/HO2006/HO2006_1150232-10.pdf
1 svar · 3,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.