15 451 läst ·
33 svar
15k läst
33 svar
Vad gör Dominon så speciell?
Nej
En sån här http://feber.se/video/art/225604/maskin_som_borrar_fyrkantiga_h/
Sent from my PC med tangentbord
En sån här http://feber.se/video/art/225604/maskin_som_borrar_fyrkantiga_h/
Sent from my PC med tangentbord
Har nyligen investerat i en Domino, den kommer bespara mig väldigt mycket tid och trixande eftersom jag hittills använt mig av traditionella tappar och tapphål, det är väldigt många moment med dyra verktyg och maskiner som krävs för att göra det en Domino gör på några sekunder. Visst kostar maskinen mycket, men det är vad jag betalar för ett enda fräsverktyg till vertikalfräsen (typ Felder, Omas eller dyl)
Tycker inte Domino ersätter gamla hederliga kexmaskinen. För tunna/ smäckra konstruktioner är kex bättre eftersom de små 4 mm Domino inte erbjuder mycket mer än små plugg (tycker jag)
För tunga/ stora konstruktioner är det fortfarande rejäl långhålsborrning/ stämborrning samt tappfräsning som gäller (nej, en Domino XL blir det inte än...) och för vanligt stom/ möbelbygge Domino och till tunna skivkonstruktioner vanlig kex.
Ska man nyinvestera och få något väldigt universellt som tar en stor bredd så är det Domino som gäller anser jag.
Visst, en Clas Ohlson kexmaskin för 500 kr går ju använda på hobbynivå, det har jag själv gjort i flera år med framgång, men när man jämför precision och användarvänlighet så är det värt att betala 20 ggr mer för Domino, den ska jag ha kvar i 20 år dessutom.
Tycker inte Domino ersätter gamla hederliga kexmaskinen. För tunna/ smäckra konstruktioner är kex bättre eftersom de små 4 mm Domino inte erbjuder mycket mer än små plugg (tycker jag)
För tunga/ stora konstruktioner är det fortfarande rejäl långhålsborrning/ stämborrning samt tappfräsning som gäller (nej, en Domino XL blir det inte än...) och för vanligt stom/ möbelbygge Domino och till tunna skivkonstruktioner vanlig kex.
Ska man nyinvestera och få något väldigt universellt som tar en stor bredd så är det Domino som gäller anser jag.
Visst, en Clas Ohlson kexmaskin för 500 kr går ju använda på hobbynivå, det har jag själv gjort i flera år med framgång, men när man jämför precision och användarvänlighet så är det värt att betala 20 ggr mer för Domino, den ska jag ha kvar i 20 år dessutom.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad ska man göra med nedsänkt mark och hur man höjer upp marken
Grund & Markarbeten -
Vad gör jag med dessa rör?
Vatten & Avlopp -
Avlopp läcker vid fasad, vad göra ?
Grund & Markarbeten -
Hur mycket kostar det att göra tvättstuga? Tacksam för uppskattning
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Är det rimligt/säkert att göra hål i en väggmonterad grenuttag?
El