Lite sent kanske men Bosch har dessa i sitt sortiment.
SDS+ men 1/2" fäste heter 2 608 598 037, SDS-max med 1/2" fäste heter 2 608 598 018 och SDS-max med 3/4" fäste heter 2 608 598 019.
Om inte närmsta Bosch-återförsäljare har det hemma borde dom ju kunna ordna det...

Hej, lyfter denna gamla tråd för att se om något nytt har hänt.

Jag är alltså ute efter samma sak - en SDS adapter för att kunna köra 1/2" hylsor med borrhammaren (utan att hamra). Dock är jag inte beredd att betala närmare 1000 kr för adaptern (se länken ovan). Någon som kan tipsa om något billigare?

Feltema m.fl. har fyrkantstappar som man kan sätta i klassiskt chuck, men dessa är väldigt klena (bits-sexkant). Och helst vill jag slippa bygga på med en extra chuck.

Pen

Hm, har aldrig tänkt på eBay trots att jag handlar på Tradera. Gick du in på tyska sBay eller kan man söka inom Europa? 65 kronor inkl frakt var ju inte helt fel och ingen bjöd innan tiden var ute.

Fast nu har jag tänkt om lite och är inne på en hjulmutterdragare (300 kr på Jula). Tyvärr tar den större plats att förvara än adaptern - garaget är liksom redan fullproppat.

Men med tanke på att man också kan använda den till att dra hjulmuttrarna (med tillsats av en momentstav) så kanske man kan motivera utrymmet.

Pen

Redigerat:
Brukar välja tyska Ebay av vana då dom har ett filter för EU, Ebay.uk har bara för hela Europa plus att jag föredrar att få priser i euro.

Pen skrev:
att förvara än adaptern - garaget är liksom redan fullproppat.

Men med tanke på att man också kan använda den till att dra hjulmuttrarna (med tillsats av en momentstav) så kanske man kan motivera utrymmet.

Pen
I ditt läge måste man ta tillämpa "en in-en ut"-principen. Kasta bort eller sälj något som du inte använder. Metoden fungerar bra om man tillämpar den rätt utan att fuska.

Köpte en mutterdragare på Jula ändå. Tyvärr börjar den att knacka redan vid ganska lågt moment,så den ersätter inte adaptern även om det kan duga ibland :(. Däremot gick det utmärkt att byta hjulen med den :).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.