snickarfrasse
snickarfrasse: Mirka har plattor också som är framtagna för att passa festool. Vi kör detta på alla maskiner i snickeriet med ungefärligt halverad kostnad på slippapper. I måleriet kör vi med abranet de är dyrare men funkar bättre till färg både vad gäller sugförmåga och hållbarhet.
11 svar · 3,2k läst
pelpet
pelpet: Är det den här prylen? Jag funderade på att köra några nummer just för att 70 kr är billigt för en fuktmätare och lednings-letare, men om det är så att den ger fuktvärden som är helt opålitliga och man borrar in i ledningar ändå så är det ju lika bra att vara utan.
7 svar · 5,3k läst
saturnus
saturnus: Jo Mikael, det är detaljerna som är viktigt......... Digitalljus.....ja va è dè, jag menade lysdioder............fölåt............
5 svar · 1,4k läst
P
-PC-: Den borde ju kunna pumpa mer luft om den inte behöver gå så högt i tryck. Jag har en 2,2 kW enfasare som är för klen, när man startar en liten rak 6mm slipmaskin så försvinner all luft :-P Sen kom jag över den här till hyfsat pris :)
15 svar · 12,4k läst
M
Monterat: [citat] För mig fungerar det inte med de maskiner som har inbyggd belysning/laser, då går dammsugaren hela tiden oavsett om maskinen är i gång eller ej. Det funkade med min gamla stickis Festool PS300 men med den nya PS 400 går den konstant. Samma gäller kap/ger-sågen Bosch GSM 8 SJ. Däremot funkar det med Makitas SP6000 sänksåg. Troligtvis är uttaget för känsligt det står >10W på
7 svar · 1,7k läst
D
dosken: Putsade på kontakterna på batteriet / dragaren med en tops och kan inte inte längre återskapa felet! Hoppas det håller i sig...tack för alla svar! /David
9 svar · 6,4k läst
jeppeknaster
jeppeknaster: Har en pll 360 och är nöjd med den. En riktigt bra och användbar sak är hållaren som följde med (syns på bilden där lasern står på golvet)
1 svar · 3,2k läst
phl
phl: Om du tänker dig en sådan där Grovis eller askfälla så är den tyvärr inte tillräcklig för att rädda din hushållsdammsugare undan slipdammsdöden. Troligtvis skulle en cyklon typ Dust Deputy fungera även om jag inte hade vågat riskera dammsugaren ens med en sådan.
1 svar · 5,0k läst
katos
katos: Ursäkta jag var otydlig. Tänkte att du kunde kolla upp användaren som sålde, vad andra användare har sagt om honom.
3 svar · 2,1k läst
H
hempularen: OK, det var lite som jag misstänkte då.
3 svar · 3,4k läst
mrVoodoo
mrVoodoo: Till betong hade jag nog inte kört med en såndär. Till kakel/klinker duger dom, köpte en liknande när jag behövde ta hål för lite eldosor i kakel, fungerade finfint (trots att jag vill minnas att det var en biltemasats :P). Men för betong (såvida det inte är väldigt väldigt tunnt, men det brukar det väl inte vara när vi pratar om betong?) så hade jag gått på en sånhär sats:
2 svar · 11,5k läst
L
lasselu: [citat] Just nu är den enda byggplanen ett altanräcke... Men det var ingen dum idé att köpa lite för att organisera arbetsplatsen... @Nimajneb: bordsåg har jag funderat på...hmmm...
4 svar · 1,9k läst
bygga_bo
bygga_bo: Senaste "Woodsmith Tips" visar med en video hur man kan göra en påskjutare som påminner mycket om den som TeroM visar upp. Det är ingen raketforskning precis, men videon kan alltid ge lite inspiration. Jag gillar i varje fall idén med den justerbara/utbytbara listen. Här finns videon: http://www.woodsmithtips.com/2011/10/20/rip-it-right/
14 svar · 6,2k läst
mattiasp
mattiasp: +1 på phl. Råvarukostnaderna påverkar inte så mycket som aktörerna vill göra gällande. Jag har jobbat många år i branschen, men inte för tillfället. Skickat med Ett knepigt tangentbord
15 svar · 9,7k läst
1457g
1457g: Trevligt! :)
29 svar · 3,0k läst
teed
teed: Jag köpte en på jula med, dock tog jag en vinkelhake och testade alla som fanns i butiken, och dom flästa var ej 90°
8 svar · 2,2k läst
joflopp
joflopp: Även om jag bestämde mig tidigt i tråden kunde jag inte låta bli att ställa frågan till Thule som äger Fogelsta. Svaret blev att det helst inte ska vara metallrent utan lite lagom infettning kan vara på sin plats för vanliga kulkopplingar.
24 svar · 53,7k läst
Johan Rubank
Johan Rubank: Tycks som Wetterlings inte visar vart dom säljer sina yxor, men en snabb koll på Gränsfors sida så hittar man det du söker: Carlsönerna i Stockholm AB Upplandsgatan 31 104 30 Stockholm Tfn: 08-34 40 50 Fax: 08-34 50 40 www.carlsonerna.se Granngården Stockholm Magasin 4 Frihamnen 115 56 Stockholm Tfn: 08-66 702 50 Fax: 08-66 741 78 www.granngarden.se Flinks Järn Lindhagensgatan 129 112 51
1 svar · 6,8k läst
mattiasp
mattiasp: Ja, du måste ha sds-borrar. Om du hammarborrar med chucken som är avsedd för cylindriskt fäste kommer chucken att bli skrot. Maskinen klarar sig. Skickat med Ett knepigt tangentbord
1 svar · 1,3k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Har ingen egen variant, men vill minnas att pappren som vissa verktyg kommer med luktar vapenfett, det kanske kan vara ett bra material att börja med.
1 svar · 1,3k läst
pelpet
pelpet: Det låter ju som att en Lupo skulle passa TS perfekt. Men angående det där med säkerhet så är det ju lika viktigt att undvika smällen som att överleva den, och just undvikandet går att förbättra relativt billigt. Belysningen är viktig. Jag har redan nämnt att man kan byta till lampor med högt ljusflöde, som t.ex. Osram Night Breaker eller Philips Nightguide. Dessa kostar avsevärt
46 svar · 25,0k läst
J
Jakethesnake: Hallå Är det någon som vet ett bra ställe för att köpa Mirkas Abranet rondeller till vettigt pris. Gärna storpack så priset blir lite vettigare. Nätbutik eller butik i Stockholm. mvh Jacob
0 svar · 1,4k läst
mattiasp
mattiasp: Jag hängde tidigare dörrar med ett Hultafors MST 180. Det har fungerat bra. Numer använder jag långpasset (MST 180) endast för att få in karmen i lodriktningen tvärs väggen, den som inte kan justeras med karmskruvarna. I allt övrigt använder jag korslaser när jag monterar dörrar. Om jag inte hade långpasset skulle jag använda lasern till hela projektet
38 svar · 10,8k läst
F
frohike: Det beror på vad för batteri du har. Nicd , NiMh eller li-ion... Och hur många Ah det är på. Men jag tror inte du ska under 4C i uttag. Så på ett 3Ah batteri minst 12A. Men det är bara en gissning baserad på vad men i teorin kan vänta sig i uttag på olika batterutyper. Nicd klarar högre uttag än NiMh exempelvis Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
1 svar · 1,0k läst
Daniel_N
Daniel_N: Tråden är klart utanför forumets gränser (angående fordon för husbygge) och är därför stängd. //Mod
47 svar · 7,6k läst
·
P
-PC-: Hur gick det med rampen? Jag fundera också på att bygga mig en ramp till släpvagnen, så man kan lasta/lossa lite enklare :) Har du någon skiss eller bild på det hela, och vilket material det blev? /PC
31 svar · 39,9k läst
ClasseClas
ClasseClas: Prova att spänna remmen och spraya på remspray som ökar friktionen som första åtgöärd.Jag kollade min 636-manual och reservdelslistan täcker tyvärr inte drivremmen av ngn konstig anledning.
3 svar · 6,9k läst
Nimajneb
Nimajneb: Det finns hundratals inlägg om den dammsugaren, sök o frossa. Nu har jag inte maskinen tillgänglig men den passar i princip för alla mina handverktyg med några få undantag. Slangen är för smal för att funka bra som grovis men jag använder min gamla altoslang för detta, passar perfekt i dammsugaren, använder även altoslangen för tex kap/gersågen. I Sverige tror jag det är standard
1 svar · 2,1k läst
Bricco
Bricco: Går det inte hyra istället är min tanke (Ramirent, Cramo)? Så jävla ofta används väl inte en sån och för badrum så det betalar sig?
4 svar · 3,7k läst
1457g
1457g: Om denna bilden stämmer så rycker du ju bara ur sprintarna och drar ur axlarna. [bild]
1 svar · 5,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.