Jag tror att vi ska installera centraldammsugare. Två frågor:

1) Finns det några problem med att välja en "onödigt" sugkraftig modell?

2) Skulle det inte fungera bra att ha en "grovis" permanent ansluten nära centralenheten, liksom som en billig extra buffert?

(Jag kikar just nu på Husky Whisperer 2)
 
Grovdamsugare har betydligt lägre undertryck och skulle tappa för mkt sugkraft, i såna fall skulle det funka bättre med en ny kraftig "hemmadammsugare",

Nackdelen med en "för" kraftig enhet är att den kommer dra mkt luft genom slangar och munstycken och generera mkt oväsen, och så kan munstycket suga fast i mattor och dyl :) Annars är det väl bara positivt med extra sugförmåga.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.