A
agehall: Aha! Exakt! Jag har alltså letat efter fel pryl. :) Det är inte så lätt när man bara sett vad det heter på engelska och försöker översätta själv.
2 svar · 1,3k läst
FredrikR
FredrikR: Om jag inte minns fel så ska du kunna lämna den till random. Jag valde den lokala elverktygsreparatörsfirman (galet ord).
3 svar · 974 läst
B
baljbalj: [citat] Här är det tyvärr tvärtom har en PMF 10,8 grön multimaskin och vill ha en liten slagskruvdragare (blå) och tänkte att ett par extra batterier och laddare hade varit fint. Kan någon konfirmera att detta stämmer? annars tittar jag nog på något annat märke av än Bosch t.ex. den lilla Black & Decker slagskruvaren som Jula säljer för 999:- just nu.
6 svar · 3,5k läst
Raskus
Raskus: Tack för era synpunkter, tror jag släpper denna och satsar några kronor mer på en Stihl RE 128 istället. Längre slang, högre tryck och vattenflöde. Bara att invänta en fin kampanj på den nu då. http://www.maskinservice-i-avesta-ab.stihl-viking.se/product/4963/re-128-plus/
14 svar · 7,3k läst
·
A
Anders_Nilsson: Jag håller med Kimmo, satser är ofta ingen hit. Min erfarenhet av Biltemas hylsor och skruvmejslar är enbart god men då köper jag endast de dyrare kvaliteterna, dvs de som har 10 års garanti. För ett antal år sedan behövde jag en mekarsats till MC som dels var stor nog att klara alla vanliga jobb, dels smidig nog att packa i en väska/topbox/ryggsäck. Min lösning var att gå till
27 svar · 55,6k läst
snickarfrasse
snickarfrasse: Dessa funkar bra. En favorit förutom pump är också tryckfat håll lite koll på blocket där kan man hitta till hyfsade priser rengöring och slangbyte sedan är de oftast som nya..
7 svar · 5,4k läst
·
NetNut
NetNut: Bladfjädrarna brukar sitta i topplocket och funkar som ventiler, ena sidan (insugssidan)släpper in luft under sugfasen och stängs under tryckfasen. de på andra sidan (kompressorsidan) gör precis tvärtom. Om dessa inte öppnar/stänger som de skall kan du få mottryck och det kan skapa precis det problem du upplever. Nu är jag inte säker på vilken sorts ventiler/bladfjädrar du har, det
27 svar · 16,0k läst
·
mattiasp
mattiasp: Om jag inte minns fel tar 6842:an grövre skruv enligt specen. Jag valde själv mellan de två modellerna, och valde den långsammare. Den är i verkligheten alldeles tillräckligt snabb. Jag tror inte att man sparar speciellt många sekunder per skiva om man väljer den snabbare. Det är ju inte själva skruvmomentet som tar tid när man monterar gipsskivor. Att däremot ha möjligheten att
2 svar · 3,1k läst
B
baljbalj: [citat] Låter grymt smart. Har även haft problem med detta här i mitt 40-talshus, sist i förrgår när två foder mot varandra började kant i kant och slutade typ 1cm från varandra i överkant på dörren. Kommer att gå mycket latexfog där... Sänksåg hade förstås också varit bra men jag har inte jobbat så mycket med träskivor än. Dom skivorna jag har jobbat med har dock sett för
8 svar · 3,2k läst
ceson
ceson: Jag har ett 225mm. skurupsborr det har jag borrat åtskilliga hål för plintar med. Vanliga plintar från bygghandeln går tight ner i dessa hål. Men skall du ha en platta i botten så får du ju gräva större. Skurupsborren fanns även i 275mm. när jag köpte. Fördelen som som jag ser det med borr är ju att man kan borra till ganska exakt djup och ha en fast botten, det tyckte jag var
7 svar · 20,5k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Om jag inte minns helt galet så är specen snålt tilltagen på Boschen iaf. Den tar 70*270 (minst) om jag inte är helt ute och cyklar.. 3590:- får väl anses som ett 'kap' ;) för 8 SJ
8 svar · 6,4k läst
P
pyro: [citat] Dom har som sagt nyss ändrat på sitt sortiment. Köpte själv en 11-125 CI i fredags. Det är den gamla modellen, så jag har också kickback-skydd. Men enligt boschs hemsida så har 11-125 inte kickback-skydd (längre). http://www.bosch-professional.com:80/se/sv/ocs/Verktyg/101278/28144/sma-vinkelslipar/gws-11-125/ Hittar väldigt lite info på nätet om din vinkelslip. Den verkar vara
7 svar · 4,0k läst
RickyBruch
RickyBruch: Grymt tack för länkarna, wiberger hade verkligen det mesta jag letat efter. Jag tackar och bockar ödmjukt
3 svar · 1,3k läst
Kattvovven
Kattvovven: Uppdatering på ämnet? Hur gör man, vem mutar man, vart bor personen, och är den personen mutbar med öl?
31 svar · 3,0k läst
·
Göran.W
Göran.W: Svar nej om det sitter 10 tum på släpet dom är helt undantagna från dom reglerna pga av någon EU grej. Men förnuftet säger något helt annat. Edit: http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/fordonsregler/Dack/Vinterdack/ Undantag från kravet Trots kravet på vinterdäck får ett fordon köras i följande fall, om det kan ske utan fara för trafiksäkerheten: Vid provkörning eller
124 svar · 52,2k läst
·
R
RealElwood: Bauhaus har en skruvbar, köper deras 25 och 30 mm skruv, funkar kanon till 19 och 22 mm MDF och en Kreg. Lösvikten där är billigare än Biltemas förpackningar.
42 svar · 9,0k läst
·
1457g
1457g: [citat] Det är precis en sån jag har i jobbet, den är toppenbra. :)
22 svar · 8,1k läst
B
baljbalj: Provade Meec:en förra helgen då jag tog ner en gammal tokspikad dörrkarm som satt trångt till. Sågade sig snabbt igenom både trä och spikarna! Så den är väldigt värd sitt pris. Sågade jämnt och fint och vibrationer/ljud upplevde jag inte som ett problem (hörselskydd i och för sig). Trodde dock det skulle börja brinna när jag sågade en ektröskel men det kan man inte lasta
19 svar · 5,7k läst
slacker
slacker: [citat] Tellus är en störtskön butik som räddat mig många gånger här i Stockholm just vad gäller olika lösningar för hjul. Vill du ha hjälp med att handla och skicka så åker jag gärna förbi och handlar då jag har två verktygslådor som behöver nya hjul. Dom fixade förra med montering så pass billigt att jag var tvungen att be dem slå på lite på priset. Att det ligger ett
4 svar · 3,7k läst
V
verktygsgurun: Svarar på min egen fråga, nej den fungerar inte utomhus ihop med mottagare. Om det är skugga fungerar det men inte i solsken. Testade idag med en Bosch representant.
12 svar · 10,3k läst
B
Beltis: Kan man läsa sig till vad alla kombination på Makitas produkter betyder? Har snöat in mig på skruv/borr-maskinerna och jämför mellan UK och Sverige.
3 svar · 2,1k läst
Peterrr
Peterrr: http://www.lindarn.se/layout.asp?ID=702 Hur har ni för någon uppfattning utav den? klent ljud? batteritid EQ osv? Går den att hitta billigare ifrån tyskland etc?
0 svar · 1,6k läst
pär h
pär h: Jag har vid flera tillfällen sätt billigare än 10000 kr på blocket. Har du kollat med alla maskin försäljare i Sverige. Pär
4 svar · 3,2k läst
R
Robert-san01: Har nu kört halva gragets lister med Hitatchi NT65GA pistolen nu och är mycket nöjd! Några konstateranden: * Det är samma gas till denna som Paslode har så det är lätt att hitta gas. * Lätt och smidig med bra grepp. * Enkla och bra reglage för inställning, batteribyte, magasin mm. * Skulle gärna ha fått vara en GS med rakt magasin då denna med vinklat blir rätt bred och då är det
19 svar · 11,7k läst
gizmo007
gizmo007: Jag köpte extra fästen när jag köpte min bänk på beijerbygg. Jag tror jah betalade runt 500kr för dom.
7 svar · 1,8k läst
A
A-Man_08: Det bra att ha de med så folk kan sätta dem i perspektiv. Om en cotech eller mech klarar det bra flitigt under 3 års tid så måste jag säga att det är godkänt för en billighetsmaskin. Men jag förstår din poäng.
2 svar · 2,6k läst
D
Daniel78: Denna vet jag många som hade haft nytta av, vid t.ex. kontrollmätningar i industrin. Det brukar lösas genom att man drar ett streck på en tumstock eller ett måttband, men detta hade varit mycket enklare för operatörer att använda.. och det går tydligen att beställa också, trots att det är ett april-skämt. http://www.leevalley.com/US/wood/page.aspx?p=65357&cat=1,43513 Detta bälte
5 svar · 1,2k läst
ceson
ceson: Jag hade tidigare en liten Workmate som saknade ben den var avsedd att fästas med tvingar på ett bord eller dyl. Någon som sett något som liknar det jag försöker att beskriva hos någon handlare;)
0 svar · 736 läst
mattiasp
mattiasp: Rinkaby säljer bara verktyg av av yrkeskvalitet till ungefär halva priset av listpriserna i de vanliga yrkesbutikerna. Verktygen kan inte jämföras med biltemas prylar. Jag har Ridgidgradaren, och till rörens insida är den mycket lätt att jobba med. Bra för stödhylsor. Gradning av utsidan på rören är svårare. Jag tycker att det går lättare med en fil. Om det har någon betydelse så
5 svar · 4,6k läst
S
SBH: kuligare att läsa lite om den också på biltema. att den väger 100kg
7 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.