Har en kontorsstol med dubbla plasthjul. De sitter fast i stolen med en pinne på 11 mm. Bauhaus har normalt ett bra sortiment hjul och lösa pinnar. Dock har de slut på 11 mm pinnar. Axminster har inga.

Var kan man (Malmö eller webben) hitta hjul med pinnar på 11 mm?

--- Mats ---

Hornbach har ett hyfsat sortiment med hjul + pinnar. Om de har just 11 mm vet jag inte, men det kan vara värt att kolla. De ligger i raden bakom (från kassorna sett) skruvarna.

(Nej, jag kan inte deras sortiment och butikslayout utantill, men jag köpte hjul där för knappt en vecka sedan - de verkar vara de enda i området som har låsbara hjul som även låser axeln vid vridplattan).

ceson skrev:
Hittar du ingen annan stans så kolla här
[länk]

dom har mycket Hjulrelaterat tyvärr ingen butik i skåneland men väl
en återförsäljare i Malmö:)
Tack för både ditt och bygga_bos tips. Hittade hjulen på webbsidan, skall dock först se om jag hittar dem också på Hornbach.

--- Mats ---

ceson skrev:
Hittar du ingen annan stans så kolla här
[länk]

dom har mycket Hjulrelaterat tyvärr ingen butik i skåneland men väl
en återförsäljare i Malmö:)
Tellus är en störtskön butik som räddat mig många gånger här i Stockholm just vad gäller olika lösningar för hjul.
Vill du ha hjälp med att handla och skicka så åker jag gärna förbi och handlar då jag har två verktygslådor som behöver nya hjul. Dom fixade förra med montering så pass billigt att jag var tvungen att be dem slå på lite på priset.
Att det ligger ett par extra hjul på räkningen stör nog inte chefen avsevärt!? :wow:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.