11 743 läst ·
19 svar
12k läst
19 svar
Söker prisvärd dyckertpistol
Självbyggare
· Stockholm
· 10 278 inlägg
Jag har inte hittat något annan 34 graders 15GA än den som kallas DA, så jag tror du har rätt ändå. Det är DA specad spik jag beställt så jag hoppas jag har fel och du har rätt. 
Varför inte http://m.tools-plus.com/dewalt-d51238k.html
Självbyggare
· Stockholm
· 10 278 inlägg
Har nu kört halva gragets lister med Hitatchi NT65GA pistolen nu och är mycket nöjd!
Några konstateranden:
* Det är samma gas till denna som Paslode har så det är lätt att hitta gas.
* Lätt och smidig med bra grepp.
* Enkla och bra reglage för inställning, batteribyte, magasin mm.
* Skulle gärna ha fått vara en GS med rakt magasin då denna med vinklat blir rätt bred och då är det lurigt att komma åt ibland när den är nästan 20cm tjock.
* Nosskydd är ett måste, annars kan man lika gärna köra med hammaren.
* Låter inte alls lika mycket som stom-pickan. Denna kan man köra utan hörselskydd utan att riskera hörseln.
Nu är detta en gasdriven pistol och normalt så är den rätt dyr. Så till ordinarie pris är det kanske tveksamt att den är värd pengarna. Har du mycket list eller panel som skall spikas skulle jag helt klart ta en funderare på att köpa eller hyra en, jag påstår det är värt pengarna! Det går så snabbt och det blir så mycket snyggare än om du spikar med hammare eller skruvar.
Några konstateranden:
* Det är samma gas till denna som Paslode har så det är lätt att hitta gas.
* Lätt och smidig med bra grepp.
* Enkla och bra reglage för inställning, batteribyte, magasin mm.
* Skulle gärna ha fått vara en GS med rakt magasin då denna med vinklat blir rätt bred och då är det lurigt att komma åt ibland när den är nästan 20cm tjock.
* Nosskydd är ett måste, annars kan man lika gärna köra med hammaren.
* Låter inte alls lika mycket som stom-pickan. Denna kan man köra utan hörselskydd utan att riskera hörseln.
Nu är detta en gasdriven pistol och normalt så är den rätt dyr. Så till ordinarie pris är det kanske tveksamt att den är värd pengarna. Har du mycket list eller panel som skall spikas skulle jag helt klart ta en funderare på att köpa eller hyra en, jag påstår det är värt pengarna! Det går så snabbt och det blir så mycket snyggare än om du spikar med hammare eller skruvar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden