Ellagård
Ellagård: Säkert är det så, men Meec:en är inte så billig när man väl köpt en till en extra skena (ett måste) och skarvkit (också ett måste). Dessutom saknar man då systainer (praktisk) och sken-väska (helt oumbärlig, skenorna är långa, vassa och lite ömtåliga). Kan jag spara tusenlappar kan jag chansa, men för att spara ett par hundralappar på ett pris runt 3000 väljer jag Makitan
3 svar · 1,3k läst
T
TryBran: Jag använde en syl innan hålsågandet. Upplevde det enklare att flytta undan sökaren efter detta och borra efter sylmarkeringen. I gips och osb räckte det för mig att bonka till sylen med handen.
9 svar · 3,6k läst
C
camaro1969: har nu köpt en begagnad dewalt sticksåg av paytax på detta forum. man får väl prova att handla lite beggat ändå;) jag har inte fått den ännu men jag hoppas jag blir nöjd... den måste vara betydligt bättre än 140:- meecen... och sticksåg tror jag inte att ja kommer använda såå himla mkt men boschen ser ju bättre ut på bild iaf... :)
12 svar · 5,0k läst
Martin_B
Martin_B: [citat] Färgmässigt kan det mycket väl ha varit en Flex... däremot med vanlig chuck som sagt.
30 svar · 8,1k läst
tihimas
tihimas: Det mesta hittar jag på ahlsell för en bråkdel av priset. Ingen ursäkt. Ja, jag har konto.
12 svar · 8,6k läst
slacker
slacker: [citat] Har samma - Supernöjd! :thumbup: Den stora, fina, tysta, bästa ESSVE kompressorn får ofta stå när det skall släpas fram och byggas lite.. Kör själv med Senco FinishPro 18G till lister och tycker att det är fullgott.
13 svar · 5,4k läst
·
B
Beachboy72: [citat] Är intresserad av detta paket, mest för att det är ett smidigt paket och inte kostar skjortan. Har en 36-li-on skruvdragare/borr som är hur stark som helst men är ju för tung att skruva upp tavlor eller skruva smågrejer. Ang. Youtube klippet så verkar det vara den äldre Boschen på utseendet, det skiljer väl 5nm i vrid samt lite i varv. Hörde att det var plastkugghjul i Boschen
11 svar · 5,7k läst
snickarboden
snickarboden: Troligen ja för Norge. 1. Är ju en liten såg så en enfasare på 750 W lär inte kosta skjortan, att sätta på kondningar själv när man har trädamm omkring skulle inte jag vilja göra. 2. Annat alternativ är att dra in 3-fas och se till att motorn är byglad för och går att bygla för 400V, det borde gå 3. Sen det sista alternativet är att sätta en frekvensomformare som tar i 230V
6 svar · 2,2k läst
R
Riggen: Blev du nöjd olagustafsson?
17 svar · 5,4k läst
Göran.W
Göran.W: Du är inte ensamen om att förstört batteri på det sätt du har gjort. Har själv gjort samma misstag typ.
14 svar · 4,2k läst
Masses
Masses: [citat] Ja om man ska vara matematiskt petig! Började även använda > och < i pdf dokumentet för större eller mindre men då inte alla snackar matematik språket så bra så ändrade jag mig och höll det väldigt enkelt så alla skulle förstå. Du får sonika själv klottra dit egna parenteser..
26 svar · 4,2k läst
FredrikR
FredrikR: De flesta spikpistolerna, med djupjustering, bör väl vara lämplig för stående panel? :) Jag spikade min lockläktpanelen på mitt garage med spikpistol, 21gradig 50-90mm rund skalle. Panelen målas ju, så ev. gropar där spiken gått för långt målas över.
7 svar · 24,0k läst
H
hyggabus: Okej men hur /när/var används den ? Jag ser en "vanlig" kexmaskin på samma bild, och denna GUF måste väl typ ha ett nischjobb den vanliga inte klarar ?
3 svar · 3,6k läst
·
S
Stefan o Anna: Air liquids flaskor har inbyggd regulator och kostar flis. Onödigt om man redan har regulator på svetsen. Jag köpte en 10l flaska från yara för samma peng som en 5l från aga skulle kosta, dessutom är fyllningen billigare.
8 svar · 2,1k läst
bobas
bobas: "datorrum".. Det är en ganska modest benämning på ett så stort rum. Du kommer ju ha en riktig serverhall! :-)
1 svar · 2,2k läst
C
camaro1969: Haha skulle kanske läst lite mer noggrannt:) kanske va så att det var modellbeteckningen:)
9 svar · 2,3k läst
phl
phl: [citat] Har ett par KliKlamp och använder dem endast till att hålla fast saker i jiggar samt vid mindre limningar. Min tanke var att de skulle ersätta Festools 120mm-tvingar som jag använder till det mesta på arbetsbordet och vid smålimningar. Tyvärr tycker jag KliKlamp är mycket svårmanövrerade med en hand vilket gör att Festooltvingarna fortfarande används mycket mer.
8 svar · 4,6k läst
JOB The Builder
JOB The Builder: Tack för synpunkterna. Blev en kortlivad tråd det här... Gick och köpte mig en 24l kompressor med spikpicka sedan jag läst på lite om alla "fördelarna" med en kompressor. Mvh
3 svar · 15,0k läst
Matti_75
Matti_75: Det går att löda fast nya tänder, en bra klingslipare kan fixa det mesta.
6 svar · 2,5k läst
vojma
vojma: OK - Tack för info.
3 svar · 978 läst
·
Martin_B
Martin_B: [citat] Har du tittat på Bosch GLM 80 alt. Leica Disto X310? I vilken prisklass söker du i?
9 svar · 3,1k läst
P
PappasHammare: Omkrets = 2 x radie x Pi Spetshastighet (i meter/sekund)= omkrets x rpm / 60 Så i ditt fall O=2 x 20mm x 3.14 = 125,6 mm dvs 0.1256 meter v = 0.1256 x 10000 = 1256 meter per minut eller 1256 / 60 = 20,9 meter per sekunden Edit: För långsam....men så går det när annat kommer emellan när man skriver ett inlägg :s
2 svar · 21,6k läst
P
pebj_: En Bosch GSS 23 AE är beställd. Tror det blir en lagom kompromiss på en planslip (effekt vs vikt), ville även ha en maskin med varvtalsstyrning. När det gäller smidig övergång till verktygsadaptern på grovdammsugaren (Nilfisk) så står förhoppningen även denna gång till Bosch slangstuts (1 600 499 005).
1 svar · 2,8k läst
Martin_B
Martin_B: [citat] Man kan visa blocket på en bredd av 1024 pixlar, vilken ju är en standard. Det kan väl inte vara särskilt många idag som har lägre upplösning än så i bredd? Tittar man på vad folk har för skärmar idag, så känns det som att det kanske är 5% som fortf. sitter med en skärm som inte klarar en horisontell upplösning på 1024 pixlar. Men jag kan ju ha jävligt fel :D
22 svar · 12,5k läst
T
theboppers: http://viewer.zmags.com/publication/d4f9bb7c#/d4f9bb7c/24 Det var ju finare färg på ovanbstående tycker jag! Hur som helst var jag iväg och köpte ett på CO tidigare och för det priset är det ju inte mycket att orda om - dock hade jag lite antydande rost men det är väl inte skånstigt efter en lång båtresa från Kina ;) Och handtaget var ju lönt i helvete att orka trycka in hela
7 svar · 3,2k läst
A
arvid0: Har du samma problem oavsett hur laddat batteriet är? Hade samma problem med min 14 voltare och hörde med festool och de menade att om batterierna är på sluttampen (runt 10%) så kan den bete sig lite konstigt. Testa o ladda fullt o se om det är samma problem.
13 svar · 1,8k läst
D
Daniel78: [citat] Jag har rivt/byggt/renoverat allt som kan tänkas, och jag har aldrig haft behov av en sådan, (använder Bosch GSR 14,4 till allt) Jag skruvar allt från 3,5*20 till 6*180mm skruv med den maskinen. En granne har en knack-maskin och det när snudd på att jag behöver ha hörselskydd på mig när han använder den, och då är det runt 50m bort, så jag håller mig borta från dom där.
18 svar · 10,4k läst
TeroM
TeroM: Utförsäljning av vad dom har, http://www.sandbergstrabygg.se. Inga maskiner kvar med undantag av ett par Makita cirkelsågar och en motorsåg som låg kvar, även handverktygen var i stort sätt borta. Skruv och spik och virke fanns fortfarande när jag svängde förbi imorse. Däremot, dom har en bordssåg och större formatsåg som dom kommer att kränga av med, kan ju vara av intresse för
0 svar · 2,2k läst
jac
jac: Här har förresten Gwyrlim gjort just det som jag också planerar: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/103065-gts-10-med-moddad-klyvkniv-och-klingskydd.html Länken till klingskyddet han använder är numera: http://www.axminster.co.uk/axminster-saw-table-dust-extraction-guard-prod32672/ Detta tycker ivarjefall jag verkar klart bättre än de amerikanska lösningarna.
4 svar · 1,4k läst
pelpet
pelpet: Skiljer det i passformen mellan dyra och billiga nycklar så går de billiga bort. Anledningen till att jag vill ha ringspärrnycklar är att jag är less på att hålla på med skiftnyckel. Att dra åt och lossa bultar ska vara bekvämt och smidigt så att det blir trivsamt att hålla på med det. Det är inget jag kommer att kunna göra med spärrnycklar som jag inte kan göra idag. Man kanske
17 svar · 15,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.