Efter slipning blir det bra, tyckte att bokpluggen var något stor

Skulle det funka med vanlig C-tapp (förutsätter ev spackling) och sedan målning?

L

Jag kommer nog beställa det nya lilla setet, Kreg micro. Det jag gör är ofta på gränsen till för tunt.

thomasx skrev:
Jag har köpt vanliga korta torx-bits på biltema som jag kör i min makita slagskruvdragare, den är en riktig, bits-killer, men biltema bitsen håller helt ok, har inte märkt att de skulle vara sämre än andra.

En stötlåda ser det ut som jag för göra mig en, jag inser nu ett det är precis vad jag saknat många gånger :)
Kort efter detta inlägget började mina biltema-bits gå åt på löpande band, så jag får nog backa på den kommentaren ;)

Jag fick hem Kreg Micro setet igår, beställde från Axminster i fredags.
Jag hade tydligen helt missuppfattat hur microsetet fungerar, jag trodde i min enfald att de skulle går att foga samman tunnare än 1/2" som är gränsen för det vanliga. Men dessvärre är det ingen skillnad alls.
Jag beställde även hörntvingarna eftersom jag ofta haft problem med att hörnena inte blir helt raka när skruvarna drar i ordentligt. Dessa fungerade riktigt bra.

Jag tänker beställa en Kreg Jr i veckan. Är det nåt mer man ska beställa? Tänkte plocka med en tving och en extraborr.

Ta hellre en extra fyrkantsbit än en extra borr. Kregs skruv är väldigt trevlig, speciellt den grovgängade. Den blå 63 mm skruven för utomhusbruk har räddat mig några gånger i utomhusprojekt, som tex att skruva fast en överliggare till ett plank, utan att det syns

Det blev en låda med skruv och några bits + borr. Bitsen var inte dyra, en tia stycket ungefär, men de lär inte hålla så bra efter vad jag läst.
Nu är det bara vänta på leverans!

Är också ägare till en Kreg pocket-hole-jig. Köpte med stora mängder skruv vid besök i USA men nu börjar lagret sina. Är det någon som ver var man kan hitta billig skruv som funkar, Jula, Biltema, etc?

Jag brukar använda Biltemas 4 mm träskruv med kullrig skalle (T20), och den passar bra.

Jag har kört lite pocket-hole i dagarna med Essve skruv. Deras 4,5 mm med kullrig skalle funkar också bra.

Jag har beställt en massa Kregskruv från Axminster. Till de flesta vanligaste materialen är den grovgängade bäst. Den fingängade är bäst till hårdträ, typ ek och ask.

Bauhaus har en skruvbar, köper deras 25 och 30 mm skruv, funkar kanon till 19 och 22 mm MDF och en Kreg. Lösvikten där är billigare än Biltemas förpackningar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.