Y
Har endel golvlist och foder som ska upp. Tänkte att det kanske fanns någon prisvärd luftpicka för detta men så kollade jag biltema nu och den kosta ju över 600kr så anar att det är svårt att hitta.

15-540_l.jpg

Lite tveksam till den ståltrådsbygel i nosen, känns som om den är en riskfaktor att skada virket ifall man viftar lite hastigt.

Biltemas spikpistol har ju många gett tummeupp till. Men hur är det med dyckertmodellen?

Vilka andra är värda att kolla närmare på?
Vilka krav ska man ha?

Pistolen du länkar till är onödigt grov för att spika lister och foder. Billtema har en mindre pistol, för 269:-, som passar dig utmärkt.

Vis av erfarenhet så rekommenderar jag att du även kollar så det går att få tag i spik enkelt och till vettigt pris.

Hade beställt en Hitatchi NT65GS för rak 15GA dyckert, men fick en GA som vill ha 34 graders. Gissa om det helt plötsligt blev jobbigt att hitta spik till vettigt pris om man ens hittar någon! :( Jag får trösta mig med att pistolen var billig så jag har några tusen innestående att leta spik för. Har nu lagt en beställning hos Home Depot i USA på lite olika längd i storp-pack så jag skall klara mig några år.

Jag köpte en dyckertpicka på lidl för en tid sedan som man kunde skjuta märlor också, fungerade utmärkt till att sätta upp lister med.

Köpte co sin dyckertpicka, inte kombin. Den har jag varit väldigt nöjd med. Läste lite tester innan.

Jag hade en billighetspicka förut från Harald men den gjorde ibland märken plus att spikdjupet gick inte att ställa in på pistolen så den ersattes med en märkespistol från US.

Ställer slagdjupet med kompressorn. Inga problem! En testrunda på en listbit där man ställer in trycket, klart!

zsimpey skrev:
Ställer slagdjupet med kompressorn. Inga problem! En testrunda på en listbit där man ställer in trycket, klart!
Bara massa spring, då kan du lika gärna dunka i en dryckert för hand ;)

Nimajneb skrev:
Bara massa spring, då kan du lika gärna dunka i en dryckert för hand ;)
Ok?

Robert-san01 skrev:
Vis av erfarenhet så rekommenderar jag att du även kollar så det går att få tag i spik enkelt och till vettigt pris.

Hade beställt en Hitatchi NT65GS för rak 15GA dyckert, men fick en GA som vill ha 34 graders. Gissa om det helt plötsligt blev jobbigt att hitta spik till vettigt pris om man ens hittar någon! :( Jag får trösta mig med att pistolen var billig så jag har några tusen innestående att leta spik för. Har nu lagt en beställning hos Home Depot i USA på lite olika längd i storp-pack så jag skall klara mig några år.
Jag tycker inte det är svårt att få tag i 34 graders DA-dyckert, finns på Axminster.co.uk billigt, på Beijers jättedyrt om man inte tjafsar tillräckligt mycket, på verktygsproffsen.se till bra pris samt även på Norra Trä och Bygg här i Umeå, men dyrt förstås.

Jag är toknöjd med min DA-pistol, med lite framförhållning är det inga problem att få tag i prisvärd spik till den.

Kanske in det övre segmentet och inte vad du tänkt i pris - En bra pang för en billig peng i mitt tycke.

Makita AF505

Y
slacker skrev:
Kanske in det övre segmentet och inte vad du tänkt i pris - En bra pang för en billig peng i mitt tycke.

Makita AF505
Den såg fin ut. Behöver inte vara billigast utan söker mest prisvärda. :)
Hellre några hundra mer än märken vid varje spik. :)

Köpte sågen från http://www.axminster.co.uk vilket funkade fint, så är väl öppen för import med.

JPW skrev:
Jag tycker inte det är svårt att få tag i 34 graders DA-dyckert, finns på Axminster.co.uk billigt, på Beijers jättedyrt om man inte tjafsar tillräckligt mycket, på verktygsproffsen.se till bra pris samt även på Norra Trä och Bygg här i Umeå, men dyrt förstås.

Jag är toknöjd med min DA-pistol, med lite framförhållning är det inga problem att få tag i prisvärd spik till den.
Jag hittar ingen 34 graders alls hos Axminster, ingen 15GA i någon form. Har du länk?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.