11 743 läst ·
19 svar
12k läst
19 svar
Söker prisvärd dyckertpistol
Sida 1 av 2
Har endel golvlist och foder som ska upp. Tänkte att det kanske fanns någon prisvärd luftpicka för detta men så kollade jag biltema nu och den kosta ju över 600kr så anar att det är svårt att hitta.

Lite tveksam till den ståltrådsbygel i nosen, känns som om den är en riskfaktor att skada virket ifall man viftar lite hastigt.
Biltemas spikpistol har ju många gett tummeupp till. Men hur är det med dyckertmodellen?
Vilka andra är värda att kolla närmare på?
Vilka krav ska man ha?

Lite tveksam till den ståltrådsbygel i nosen, känns som om den är en riskfaktor att skada virket ifall man viftar lite hastigt.
Biltemas spikpistol har ju många gett tummeupp till. Men hur är det med dyckertmodellen?
Vilka andra är värda att kolla närmare på?
Vilka krav ska man ha?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Svårt att hitta något billigare än Julas och Biltemas billigaste, brukar dock vara rent skräp. Bättre att titta på begagnade prylar, eventuellt från utlandet också. Om du har tid (frakt och tull/moms tillkommer):
http://www.toolking.com/tools/recon...titch-hp118k-factory-reconditioned-pin-nailer
http://www.toolking.com/tools/recon...titch-hp118k-factory-reconditioned-pin-nailer
Självbyggare
· Stockholm
· 10 278 inlägg
Vis av erfarenhet så rekommenderar jag att du även kollar så det går att få tag i spik enkelt och till vettigt pris.
Hade beställt en Hitatchi NT65GS för rak 15GA dyckert, men fick en GA som vill ha 34 graders. Gissa om det helt plötsligt blev jobbigt att hitta spik till vettigt pris om man ens hittar någon!
Jag får trösta mig med att pistolen var billig så jag har några tusen innestående att leta spik för. Har nu lagt en beställning hos Home Depot i USA på lite olika längd i storp-pack så jag skall klara mig några år.
Hade beställt en Hitatchi NT65GS för rak 15GA dyckert, men fick en GA som vill ha 34 graders. Gissa om det helt plötsligt blev jobbigt att hitta spik till vettigt pris om man ens hittar någon!
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Jag köpte en dyckertpicka på lidl för en tid sedan som man kunde skjuta märlor också, fungerade utmärkt till att sätta upp lister med.
Jag tycker inte det är svårt att få tag i 34 graders DA-dyckert, finns på Axminster.co.uk billigt, på Beijers jättedyrt om man inte tjafsar tillräckligt mycket, på verktygsproffsen.se till bra pris samt även på Norra Trä och Bygg här i Umeå, men dyrt förstås.Robert-san01 skrev:Vis av erfarenhet så rekommenderar jag att du även kollar så det går att få tag i spik enkelt och till vettigt pris.
Hade beställt en Hitatchi NT65GS för rak 15GA dyckert, men fick en GA som vill ha 34 graders. Gissa om det helt plötsligt blev jobbigt att hitta spik till vettigt pris om man ens hittar någon!Jag får trösta mig med att pistolen var billig så jag har några tusen innestående att leta spik för. Har nu lagt en beställning hos Home Depot i USA på lite olika längd i storp-pack så jag skall klara mig några år.
Jag är toknöjd med min DA-pistol, med lite framförhållning är det inga problem att få tag i prisvärd spik till den.
Kanske in det övre segmentet och inte vad du tänkt i pris - En bra pang för en billig peng i mitt tycke.
Makita AF505
Makita AF505
Den såg fin ut. Behöver inte vara billigast utan söker mest prisvärda.slacker skrev:
Hellre några hundra mer än märken vid varje spik.
Köpte sågen från http://www.axminster.co.uk vilket funkade fint, så är väl öppen för import med.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 278 inlägg
Jag hittar ingen 34 graders alls hos Axminster, ingen 15GA i någon form. Har du länk?JPW skrev:Jag tycker inte det är svårt att få tag i 34 graders DA-dyckert, finns på Axminster.co.uk billigt, på Beijers jättedyrt om man inte tjafsar tillräckligt mycket, på verktygsproffsen.se till bra pris samt även på Norra Trä och Bygg här i Umeå, men dyrt förstås.
Jag är toknöjd med min DA-pistol, med lite framförhållning är det inga problem att få tag i prisvärd spik till den.
http://www.axminster.co.uk/axminster-15-gauge-finish-nails--box-4000-prod23748/Robert-san01 skrev:
Det står inte att det är 34 graders vinkel men det är det. Jag har använt minst ett par tusen av dessa.