Vet inte men på bilden ser det ut som nåt stjärnformat fäste. Har inte sett den i verkligheten.
Var mest det att jag reagerade på att jag inte sett märket förut....
Känns iof tryggare med Bosch men ska jag få en GOP 250 till bra pris måste jag beställa den utrikes ifrån och som vanligt, needed it yesterday :confused:

Får nog bli en 149:- Jula så klarar jag mig i kväll iaf, får ju med 36 slippapper om inte annat. Får ju även jämfört PMF180 och Julas och den frågan har ju varit uppe här ibland.

Sedan blir det nog en bättre maskin när det dyker upp nån kampanj.....Har iof varit nöjd med PMFen men iom att jag, även om jag haft den några år, inte kört så väldigt mycket så vet jag inte om jag vill ha en likadan till. Hittills har det mestadels varit kapning i glasfiber och det syntes inuti maskinen. En dyrare har troligen bättre tätningar?

Worxen är väldigt lik Clas Ohlsons Cotech
Jag har sett samma modell någon annanstans också men minns inte just var.

Inte lätt att hitta prylar på Julas websida söker man kommer man till typ "specialkategorier" som kan heta multiverktyg men inte innehåller allt osv. Fattar inte alls helt enkelt, katalogen gäller där (kom ny igår i brevlådan). Sökte upp en 260w multiverktyg igår och köpte på Jula i Partille. Så det finns...

Har redan en Bosch (grön) med batteri som är riktigt bra (svag men tuggar sig sakta framåt genom både trä, gips och grova spikar) men ibland skulle man behöva fler batterier och då dom är svindyra valde jag att köpa en billig sladdriven som komplement.

Boschblad passar inte Meec? provmonterade ett Boschblad igår B=38mm D=50mm Wood& Metal och det passade in i hålen i alla fall. Däremot Meecbladen passade inte Boschmaskinen. Men det finns andra billighetsblad på Jula som passar både Bosch och Meec så det känns inte som ett större problem.

Söker man på multiverktyg och sedan Visa alla(21) i första gruppen så dyker den upp på sidan 2.
Min PMF 180 dog så jag skaffade också en Meec i helgen, missade 149:- kampanjen men 249:- är ok.
Jag hade piratblad som jag kört i Boschen och de passade i Meecen. De som följde med såg inget vidare ut, samt slipplattan är mindre än Boschens, så jag brydde mig inte ens om att öppna de.

Har inte testat att slipa med den men när det gäller sågning så är den helt likvärdig Boschen. Men tycker faktiskt att den vibrerar mindre och är något tystare.

Provade Meec:en förra helgen då jag tog ner en gammal tokspikad dörrkarm som satt trångt till. Sågade sig snabbt igenom både trä och spikarna! Så den är väldigt värd sitt pris. Sågade jämnt och fint och vibrationer/ljud upplevde jag inte som ett problem (hörselskydd i och för sig). Trodde dock det skulle börja brinna när jag sågade en ektröskel men det kan man inte lasta maskinen för (kylde med sprayflaska med vatten).

Sen kostade bladet jag använde (50mm långt wood/metal Bosch) lika mycket som maskinen. Så Bosch går inte lottlösa... Hoppas det kommer piratblad som är längre snart.

Det enda som kändes lite sämre med maskinen var:
1. knappen är lite knepig att få både på och av pga någon sorts vippfunktion i kombination med en spärr.
2. Brickan lossnade från skruven som håller bladet så fort man ska byta blad.
3. Själva kylfläkten ligger väl öppen och nära fingrar. Blåser dessutom skräp rätt i nyllet ibland.

Men detta kan jag leva med! resultatet blev ju bra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.