J
JoakimU: Tack för infon, provar nästa helg. Jocke
2 svar · 7,3k läst
Jante
Jante: :banghead: att jag inte tänkte på det .... Tack å lov att det är fredag å kanske dax för en :beer: snart... Trevlig helg ! //Jante
8 svar · 1,8k läst
·
mattiasp
mattiasp: Kolla här: http://www.powertoolspares.com/ De finns i UK
1 svar · 4,8k läst
A
Arni56: Jag bytte kondensator. Inget blev bättre . Startade inte. Snurrade igång den. Slog ut säkringen gång på gång. Gav upp och lämnade den in för reparation . Surt.
7 svar · 5,0k läst
Gruvberget
Gruvberget: Ja, sedan jag skaffade en Domino så har också långhålsborrandet minskat kraftigt. En fog som tog mig 1 timma med slitsborrning och kapa tappar osv tar nu 15 minuter med Dominon och är det många "fogpunkter" så är Dominon överlägsen alla kategorier. Hade dessutom Domino XL funnits "på den tiden" så hade jag skippat både X-Y bord och pendelslitsborrar till förmån för en sådan.
11 svar · 8,1k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Tycker fortfarande att den är bra, men använder den mer sällan eftersom jag i mycket större utsträckning använder titanbelagda borr. Krysslipningen blir bättre o bättre med mer träning. Bättre än vinkelslipen kommer du att klara efter 5 minuters träning;)
12 svar · 20,5k läst
S
sj6: Vi har visserligen Bosch men när jag går igenom Borrmaskiner, Tigersågar etc så tar jag WD40 och sedan torkar av maskinen annars fastnar det en massa skit i fettet. sorry för OT och om det inte var något vidare tips.
4 svar · 8,9k läst
·
S
sj6: Jag är så glad att jag funnit detta forum!!!
6 svar · 3,7k läst
S
sj6: MEA är underbara. Universalpluggen är helt enkelt bäst till allt. Gips är väl Molly eller gipsankare att föredra men det har man inte alltid hemma och då funkar vår fina MEA.
16 svar · 6,3k läst
possum77
possum77: [citat] Jag köpte också en Meec borrhammare för 399:- 2007, det är i princip det enda billiga verktyg jag har. Den borrar glatt genom de hårdaste betongväggar och jag har även bilat åtskilliga kvadratmeter betonggolv. Den vägrar dö :) Kort sagt, mycket nöjd. Däremot köpte jag i ungdomlig oförstånd en Bruksbo slagborrmaskin när jag renoverade min första lägenhet i Stockholm. Den
66 svar · 52,3k läst
Remne
Remne: [citat] Längden på bitsen är 25mm...men det sitter en bitshållare i den som mäter 76mm som fattas mig...och dom flesta hållare jag hittat är 50-60mm....sen ska jag ha T20 i den, tänkte prova att dra trallskruv i ett kommande altanprojekt....
5 svar · 1,7k läst
End
End: Ja så tyckte jag också när jag hade gamla systainer, men efter att ha bytt nästan allt till T-loc så förvarar jag faktiskt mina skruvdragare i lådan vid transport eller om de inte ska användas på ett tag. Men under ett pågående projekt så ligger de väl mest i en korg med de allra nödvändigaste man har med sig. Denna korg ifråga kommer förstås att uppgraderas till SYS-TB1 nästa
11 svar · 3,4k läst
S
svettove: Den blir definitivt till hjälp, tack så mycket!
2 svar · 3,0k läst
E
EBJ: Någon som hört talas om snickerimaskiner från Concept? Tillverkades troligtvis i Taiwan i slutet på -80talet. Vem sålde sådana? Finns de idag??
0 svar · 801 läst
jojjeblom
jojjeblom: http://www.blocket.se/stockholm/EU_slap_TK_SL_750_Natgrind_2013_LED_40230205.htm Kärran i länken är nu inköpt:)
4 svar · 3,3k läst
P
PappasHammare: Jag tror DeWalts cirkelsågar för deras skena sågar vid kanten av skenan. Sen ska vi inte spåra ut alltför mycket från trådens fråga om man behöver en sänksåg eller inte.' Vi har ju en skena och åka på :D
30 svar · 7,2k läst
Kave
Kave: Ush, har precis köpt in en CXS och en Protool slagborrmaskin på firman så jag kan ju inte gärna köpa in en Domino privat också? Kan dessvärre inte motivera ett träbearbetningsverktyg i mitt jobb.
27 svar · 5,0k läst
AXS
AXS: [citat] http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/202092-behover-jag-en-sanksag.html#post1607758 ;)
64 svar · 9,9k läst
·
V
verktygsgurun: Jag har 3 st Makita och det är likadant på dem. Brukar lossna och så får man spänna fast igen.
7 svar · 5,3k läst
kysan
kysan: Ren maskin, kollade på ny, men frakten åt all förtjänst om jag bara skulle ha den, batteri och laddare hade jag innan. Vet inte hur mycket man byter på en refurbished men denna såg helt ny ut förutom lilla inbrända r... hälsningar från poolkanten i Turkiet.
13 svar · 3,1k läst
slacker
slacker: Precis, jag har GLL3-80P och den har ju ingen laddare så ingen kabel, dessutom innanför EU så ingen Tull eller extra moms. Glöm inte att även kika på 3-80'n. Den kommer väl till pass vid tex klinker läggning och resning av väggar. 2-80 duger ypperligt till att bygga en altan - Det följer men en så kallad laser target som gör strålen synlig även i solljus. Alternativet är som du
6 svar · 1,4k läst
gadeberg
gadeberg: [citat] Funkar på min lilla. Men kan nog helt klart stämma på en större
50 svar · 11,4k läst
A
andersmc: [citat] Om man granskar bilderna på de där två, Gebe och Meek, så är de in till förväxling lika. Den största skillnaden är färgen. De är säkert födda på samma ställe, och var helsyskon innan de adopterades av respektive bolag. Så troligen är de exakt lika bra, eller dåliga.
8 svar · 11,2k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Kasst, själv brukar jag alltid ha laddaren under motorhuven då jag inte litar på att den tål vatten, det är en ctek 4-5000 någonting..... Kommer nog att fortsätta med detta.
50 svar · 24,7k läst
bax
bax: En gammal kompis till mig kom hem med sin nytryckta klass-T-shirt, han gick nån kemilinje. "Sprit är oftast bästa lösningen" stod det, vilket ju ur kemisynpunkt stämmer bra. Men.....
10 svar · 3,0k läst
P
pyro: Jo, det gick väl ganska bra. Tycker det var lite dåligt av mig att jag missade versionen på 10,8V-dragaren. GTSen tog en stund innan den ramlade på plats vad den var. RIktigt lurig bild faktiskt. (Det är det medföljande klingfodralet till en GST10 på bilden) Och en #3 var en 18 eller en 14,4 var väl egentligen bara en ren chansning. Kul tävlig var det iaf.
11 svar · 2,1k läst
·
snickarboden
snickarboden: Kolla gängan, sen finns det en del att köpa eller göra. Drivdubb/klodubb eller skruvpatroner men sikta i första hand in dig på en chuck, helst 3-backs för i en sådan kan du montera vad du vill sen. Jag tar i princip aldrig av chucken utan sätter dubbar eller skruvar i den. Ett annat alternativ är att du gör en chuck på planskivan och jag tror du finner en del info på nätet om det.
2 svar · 3,2k läst
·
bygga_bo
bygga_bo: Jag har tidigare länkat till orginalversionen av Thien-cyklonen här på BH. Här kommer den igen så slipper ni leta: http://www.cgallery.com/jpthien/cy.htm Med Googles hjälp kan man som sagt hitta en massa varianter på den. Eller så tittar man i första inlägget i denna tråd.
6 svar · 3,9k läst
·
End
End: Nu har jag öppnat och kunde konstatera att det är bara att glömma idén. Kabeln är ingjuten. Får väl skaffa reparationssatsen som länkats ovan istället. När jag klippt av denna kabel och ersatt plug-it delen med reparationssatsen så kommer jag att skära bort gjutna delen för att se om det är möjligt att mixtra men jag tvivlar på att det kan göras på ett sätt att det blir säkert
4 svar · 10,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.