Är precis det jag kan tänkas behöva...en robust sak som sen kan kompletteras med mottagare (Bosch LR2) och handlar jag i UK så klarar jag 2k som jag satt som tak för laserinköp.... men hur "dåligt" funkar en sådan vid ett altanbygge tex??

Hittade 2 paket på Lawson-His för ca £160 (incl VAT) det ena med stativet och det andra med univ-fäste BM1...
http://www.lawson-his.co.uk/bosch-gll-2-50bm1-set-line-laser-level-w-p107348

Tanken va att köpa med fästet och sedan skaffa en:
http://www.jula.se/teleskopstotta-169030 eftersom man då täcker inomhusbehoven..eller är ett stativ att föredra???
Har ej heller handlat från UK, vad behöver jag tänka på? :confused:

S
De har annan strömkabel än vad vi har här i Sverige. Sen kan även tullen vara intresserad av varorna och då får du betala 25% moms på varorna, så glöm inte det.

Stepparn skrev:
Sen kan även tullen vara intresserad av varorna och då får du betala 25% moms på varorna, så glöm inte det.
Nej, inte om man handlar inom EU.

S
Det har du rätt i. Min leverans kom utanför EU. Därav tullen la sina fingrar på det.

Thanks

Stepparn - Nu är det ju 17 år sedan vi blev medlemmar i EU så någon tull eller moms betalas intepå det sätt som när man importerar utanför EU. Kontaktproblematiken löser man med en adapter från Classe för ca 40 spänn.

Tror inte man behöver bekymra sig om kontakt på GLL 2-50.

Precis, jag har GLL3-80P och den har ju ingen laddare så ingen kabel, dessutom innanför EU så ingen Tull eller extra moms.
Glöm inte att även kika på 3-80'n. Den kommer väl till pass vid tex klinker läggning och resning av väggar.
2-80 duger ypperligt till att bygga en altan - Det följer men en så kallad laser target som gör strålen synlig även i solljus. Alternativet är som du säger en mottagare LR2 - Däremot är det ett par som reagerat över mottagarens funktion i starkt solljus samt att den verkar äta en del batteri.
Fästet BM1 anser jag vara ovärdeligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.