Vill bara vissa senaste bygget hemma. Jag tänkte bygga en cyclone till grovdammsugaren.
Men insåg att det är ganska mycket pil att få en bra kon. Så jag valde att bygga enligt thine baffel.
Och det fungerar över all förväntan. Här kommer lite bilder. Skall se om jag inte kan ladda upp en film om någon är intresserad.
Den är byggd på en 20 liter hink jag hittade.
Här suger jag upp en stor hög med spå under sågen.
I princip helt tomt i dammsugaren efter en hel hink full.
Men insåg att det är ganska mycket pil att få en bra kon. Så jag valde att bygga enligt thine baffel.
Och det fungerar över all förväntan. Här kommer lite bilder. Skall se om jag inte kan ladda upp en film om någon är intresserad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den är byggd på en 20 liter hink jag hittade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här suger jag upp en stor hög med spå under sågen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I princip helt tomt i dammsugaren efter en hel hink full.
Är intresserad av både film, mått och tankar omkring arbetet 
Mycket intresant, gärna lite mer närbilder på konstruktionen.
Mvh Anders
Mvh Anders
Jag har tidigare länkat till orginalversionen av Thien-cyklonen här på BH. Här kommer den igen så slipper ni leta: http://www.cgallery.com/jpthien/cy.htm
Med Googles hjälp kan man som sagt hitta en massa varianter på den. Eller så tittar man i första inlägget i denna tråd.
Med Googles hjälp kan man som sagt hitta en massa varianter på den. Eller så tittar man i första inlägget i denna tråd.
Klicka här för att svara