Köpte en GSR 18 V-LI för några månader sen och upplever att chucken är dålig på att "nypa" tag om borren. Ofta slirar borren och chucken gör spår i borren.:mad:

Någon annan som har liknande problem eller tips? Om jag skickar in maskinen för service - hur länge blir den borta?
 
Spontant känns det som att om chucken gör spår i borren har du väääldigt mjuka borrar. Kanske därför inte chucken klarar av att nypa fast dem?
 
tror inte de är speciellt mjuka - det är borrar i övre mellanprisläget
 
Vad borrar du? Stål?
 
jonahp skrev:
Vad borrar du? Stål?
Olika, men problemet uppstår ofta när man precis kommer igenom järn då det ofta blir lite extra motstånd...
 
Ja, i detta fall kan man nog se det som normalt, lösning är att sänka matningen precis innan det skär igenom.
 
Det är faktiskt bra att det slirar för annars knäcks borren. Har knäckt 10 mm Dormer HSS-Co borr då jag fasade av för bättre grepp...
 
Jag har 3 st Makita och det är likadant på dem. Brukar lossna och så får man spänna fast igen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.