4 970 läst ·
27 svar
5k läst
27 svar
Festools prispolicy skrotad?
När jag var på Festools HQ för någon månad sedan och pratade med högsta hönsen, så uttryckte dom en liten oro att konkurrenterna börjar "kopiera" deras produkter. Men det uttrycktes oxå klart att deras produkter har högre livslängd bättre service osv osv vilket inte konkurrenterna kunde matcha. Och det är klart, att om Byggare Bobs skruvdragare går sönder så måste han snabbt få den fixad, men om det motiverar dubbla eller trippla priset mot konkurrenterna låter jag vara osagt.
Och det samma har drabbat, Samsung, Apple, ... De lägger enorma pengar på att "befinna sig i pocessen" så länge som möjligt (det handlar inte alltid om att inte bli fälld, det handlar också om att bli fälld så sent som möjligt, alternativt att åtgärda klagomålet så sent som möjligt). När de väl är fällda gör de något (ofta litet) för att bättre uppfylla kraven. Sedan blir de utsatta för en ny process där de kanske vinner eller förlorar baserat på hur mycket eller lite de gjort. I det stora hela agerar de med kunskap om risken för böterna, som räknas in som en del av risken för vinstreduktion.Nimajneb skrev:
--- Mats ---
Tyvärr, om inte ekonomin hindrar, finns det ingen anledning att avstå.petersk skrev:
Om du någonsin sätter ihop något, så är Dominon enklaste sättet att göra det på ett precisionsartat och lätt sätt, utan synliga förbindningar. Möjligen kan man säga att det är för lätt, det är att fuska.
--- Mats ---
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Nästan 3300kr billigare än svenska priser. Var det ungefär samma prisskillnad hos de andra som du sett?bygga_bo skrev:
Är det någon som hört något om denna prissänkning (den generella som tråden handlar om) även kommer slå igenom i Sverige?
Sanslöst billigt på Axminster. Nu har jag redan en Domino men det är en av de bästa investeringar jag gjort, jag har i princip lagt alla andra sammanfogningsmetoder på hyllan. FInns bara en nackdel med Domino och det är att maskinen är tung och klumpig så att jobba i små utrymmen och göra t ex renoveringsarbeten med den är bara att glömma. Maskinen är gjord för främst sammanfogning av skivor, inredning och större möbler.
Jag hittade paketet med maskin+dominolådan hos en del handlare, men alla vara dyrare än Aminster förutom dessa två:jackt skrev:
£665 http://www.dm-tools.co.uk/product.php/section//sn/FES574429
£653 http://www.powertoolworld.co.uk/festool-domino/festool-dfk-500-domino-jointer-set-240v-574429.html
Problemet är att DM-Tools inte skickar till SE (jag vill dock minnas att någon här har handlat av dem mha en kurirservice, men personligen hade jag inte kladdat med det för att eventuellt spara några kronor i detta fallet) och att frakten från PowerToolWorld hamnar på hutlösa £98. Axminster vill ha £28 för frakten som jämförelse.
Min slutsats är att Axmintster ligger bra till med ett totalpris inkl frakt på £716. Men jag har inget emot om någon visar att jag har fel då jag själv funderar på att lägga en beställning
Vad jag kan förstå är detta paket ett "Autumn Offer" från Festool/TTS UK.
Klicka här för att svara