H
Helioz: [citat] :thumbup: Kostar tyvärr en bit över 8000:- men går att ibland att hitta hos uthyrarna.
3 svar · 1,7k läst
Bart
Bart: Frakten gick loss på 27.60 pund. Engelsk kontakt som löstes med denna: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/107637-ersattningskontakt-uttags-adapter_uk_till_svensk-vit
21 svar · 9,9k läst
O
olzon: Tydligen tömdes mina bokmärken vid förra uppdateringen på datorn... typiskt.. Med surfa in och titta på... festoolsownersgroup.com contractortalk.com stanelytools.co.uk/forums dewaltownersgroup.com talkfestool.com garagejournal.com (folk med fantastiska verkstäder älskar ordning och reda!!!) http://www.instructables.com/id/Toolbox-Ideas/ Sen är det bara att googla som en tok, så finns
5 svar · 19,0k läst
H
Helioz: Nice, visste inte att ÖoB börjat sälja svanhalsstämjärn! [bild]
6 svar · 2,6k läst
·
S
stugan_i_skogen: Hej, har förlagt transformatorn till min batteriladdare för 14,4V verktygsbatterier (NiCad/NiMH). Kan någon som har en laddare för 14,4 ta en titt på vad det står på trafon? Typen som laddar över natten. Skulle gissa på ca 17,4V AC / 200mA eller något i den stilen. Tack:)
0 svar · 970 läst
Remne
Remne: [citat] Den funkar säkert bra , men spontant känner jag att den är stor o tung som "första såg"....om man tar Hitachi C6BU2 som är det här forumets "referenssåg" i handcirklar, så har den 165mm klinga och är 1,5kg lättare...fast du kanske behöver kapaciteten.... ps...man kan ALLTID spara till nåt bättre.....:cool: Edit: bästa Sverigepris på Hitachi just nu är Toolab eftersom 3st
23 svar · 5,2k läst
O
OverAndOut: Ett alternativ kan ju också var Fein Dustex. Jag har själv en 40 som jag är väldigt nöjd med. Den blir dock ganska tung när påsen är full men jag har medvetet valt att ha den stora. Finns ju i 25 l också. Köp dock påsar samtidigt eftersom de är lite svåra att få tag i. Beställde min från Tyskland.
9 svar · 2,8k läst
M
MUSS: Tjena. Har en Dewalt D51431, har alltid köpt mina klammer från Ebay och liknande sidor, men jag tycker allt som oftast det är ganska dyrt faktiskt och lite halvkrångligt om man i impuls behöver klammer eller en viss storlek. Har inte hittat någonstans i Sverige (har inte heller sökt dessto mer). Det är 1/2" 16 gauge staplers enligt order specen. Har läst 12.7mm på maskinen om jag minns
0 svar · 1,1k läst
S
Snickerick: Tack för infon. Ingen praktiskt skillnad alltså, Ja, när jag var på Beijer fick jag intrycket att det fanns gles och tät variant av alla modeller.
7 svar · 1,2k läst
TorpAnders
TorpAnders: Hur gick det någon som provat Julas spånsug?
4 svar · 4,8k läst
·
K
kurt: Borde man inte kunna skarva in en backventil på slangen?
14 svar · 4,9k läst
J
MaxPax: jag vill bara flika in lite med min rekommendation: http://www.prishammeren.dk/shop/hitachi-14-4v-2030p.html köpte en sådan och har kört lite med den. Kan säga att den är grymt prisvärd! Glöm inte att välja två batterier bara.
62 svar · 27,3k läst
·
bygga_bo
bygga_bo: Kul att det löste sig! [citat] Tänkte påpeka det innan, men tyckte att det var bäst att låta bli ;) [citat] Det låter helt ok tycker jag. Spelar i varje fall ingen som helst roll i praktiken. Vänd på det istället - du hade förmodligen aldrig märkt felet om det var flera gånger större på andra hållet... nu vet du var landet ligger. [citat] Det var så lite så... [citat] Slipa den
28 svar · 6,5k läst
·
T
thomasx: Så här fick det bli, lite vulktejp och ett stålrör :) [bild]
2 svar · 975 läst
·
Real7
Real7: Ja du det var då en riktig dammsugare det ! Med den kan du ju inte köra slipmus utan fegsnöre då det finns risk att skada cyklonen.;) Med vilket undertryck kan en sådan skönhet suga tro? Behöver du gå upp i cyklon och rördimension tror du? En alternativ kanske är att köra två cykloner parallellt för att inte behöva böka med en annan cyklonstorlek men ändå behålla flödet. Vad
10 svar · 4,9k läst
·
N
norrbottenstorpet: Har inte det, men det har ju goda recensioner från användare på hemsidan. Tycker personligen att det är för litet, och jag kan tänka mig att man måste kolla mått ordentligt om man tänkt sig få in en lyft där.
1 svar · 1,0k läst
Nimajneb
Nimajneb: Ja har en 26E och slangen härstammar från min gamla Alto 25.
14 svar · 3,5k läst
·
M
martinradbo: Toolab har inlett ett samarbete med Småmaskinsservice i Gbg. Om man först kollar priser på Toolab, så ska man sen kunna gå till butiken och få köpa till samma pris. Men om man inte gjort detta utan bara går in i butiken så blir priset högre. Frågade häromdagen på en Festool-skena 3000 mm. 2600 kr ink moms om jag minns rätt. Letade idag på nätet, billigaste jag fann på Makita 3000
47 svar · 13,2k läst
P
pyro: [citat] Jo, stå utan ström är trist. Och med tanke på vad batterierna kostar lösa så var det nog ett bra köp.
27 svar · 16,3k läst
·
Anna1984
Anna1984: Gammal tråd, ,men det här är ett bra pris på en verktygsvagn: http://www.clasohlson.com/se/Verktygsvagn-Stanley/Pr314622000?utm_campaign=bazaarvoice&utm_medium=SearchVoice&utm_source=RatingsAndReviews&utm_content=Default
21 svar · 12,8k läst
Anna1984
Anna1984: Ok :-)
19 svar · 10,6k läst
Anna1984
19 svar · 10,6k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Nej, den är inte bra till det, för högt varvtal. Använd en vanlig skruvdragare till trallen.
26 svar · 7,2k läst
Snailman
Snailman: De här bosch stativen finns de till salu någonstans? lyckas inte hitta nåt i sverige på nätet?
24 svar · 13,0k läst
·
C
corre: En sån motor drar minst 1.5 kanske 2ggr strömen i starten. Kombinerat med en mjukstart kanske det går.
21 svar · 9,0k läst
·
pär h
pär h: Jag läste första inlägget lite dåligt . :o Pär
5 svar · 4,5k läst
L
Lilak: Det gick utmärkt att borra upp hålen. 3mm borr, passar perfekt. /Jonas
5 svar · 2,0k läst
buspojken
buspojken: Skiljer mellan metall och trä, kolla efter TPI, teeth per inch, har för mig att 6 TPI är för trä och typ 18 för metall, metall bladen har mindre och fler tänder per tum
20 svar · 11,8k läst
Anna1984
Anna1984: Dom hade ingen mer rabatt att ge tyvärr. Så då känns det meningslöst med gruppköp tyvärr :-( Tråden kan raderas.
0 svar · 802 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.