phl
phl: Det är sålt sedan några år tillbaka. Dock har jag hittat det i kataloger hos bygghandlaren så det går att få tag på.
8 svar · 5,4k läst
S
smurfen72: Gick inte ens åt 1 blad visst vart det slitet men funkar fortfarande tog kanske 1,5 timme att göra hålet men snittet blev fint så med lite fog runt röret ser det bra ut.
16 svar · 4,5k läst
F
frav: Jula har Attix 30 nu för 2999kr till JulaClub members http://www.jula.se/torr-vatdammsugare-attix-30-230016
32 svar · 13,5k läst
iwe
iwe: Jag har en GOP 250ce. Den till 300 ser faktiskt ut att ha större insugs öppning än den till 250..
2 svar · 993 läst
palbin
palbin: Ja då får jag tacka så mkt för de vänliga råden.
4 svar · 1,7k läst
Johan Rubank
Johan Rubank: Handhyvel med stötlåda som har anhåll i 45 grader, uppåtstående, donkeyear kallar man det på Engelska.
2 svar · 1,3k läst
M
mickemax: Jag köpte en från Lundbergs i plast för priset jag skerv ovan i onsdag så det finns. Såg också den dyra men jag tyckte inte att den var värd pengarna. Fråga efter den billigare modellen. Kan ju hända att den står på ett annat ställe. Det var iaf en mycket diskretare förpackning på den billigare.
9 svar · 11,3k läst
hecke
hecke: Ryobi EMS254L bygger inte heller så mycket bakåt då den har glidskenorna framåt.
11 svar · 5,1k läst
H
Henke87: http://www.maskindelen.se/vinkelstang/aluminium/160 alla möjliga storlekar och längder och metaller. Har aldrig köpt nått därifrån så vet inte hur dem är.
7 svar · 15,0k läst
P
petterovski: Har fått tag på en Elu ps174 till ett bra pris, men den är lite misshandlad. Skall ta och beställa lite reservdelar till den. Ett problem med den är att klingskyddet inte går upp tillräckligt när man trycker in handtaget, så när man ska såga tar klingskyddet i själva bordet och det tar stopp. Har plockat av första kåpan och klingan, men hur får jag av infästningen för klingan
0 svar · 2,4k läst
Rund_skruvad
Rund_skruvad: [citat] Bra val!
57 svar · 15,2k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Grattis. På min använder jag en billig 48-eller 60-tandad klinga (minns inte vilket) till allt även byggreglar och trycktvirke då jag inte orkar byta mellan olika. Det går inte att trycka på lika fortsom med en grovklinga men den tidsskillnaden är i det stora hela försumbar. Jaghar även monterat masonitskivor på sågbordet och anhållet som minskarurflisning.
6 svar · 4,6k läst
Daniel_N
Daniel_N: Till jobb som att lägga golv kvittar snittkvaliten. Därför är billig klinga att föredra.
25 svar · 61,7k läst
·
A
arturz: Var och tittade på sågen... Och det är för mycket meck på alla fronter. Mycket djup slitage och allmänt misshandlad.
16 svar · 5,7k läst
jac
jac: Visst har fabrikatet / prisnivån betydelse men minst lika viktigt är att använda rätt blad för rätt ändamål. Som jag sa ovan så har jag inte provat några DeWalt blad men jag vet att Festool bladen är riktigt bra och att Piranha (B&D) som jag provade för flera år sedan var riktigt kass. Bosch bladen skall också vara riktigt bra har jag läst här på forumet. Här hittade jag lite
6 svar · 3,7k läst
R
Robert-san01: Kollat på Gerwitz i Tyskland? De har Knipex och vad jag kan se ligger låsringstängerna runt hundringen/st.
12 svar · 6,3k läst
·
A
andersmc: Även om det nu var en helt gratis grej så är det lite dåligt av Felo att skicka ett mail att mejseln är på väg, och sedan inte skicka någon. Hade de skrivit att de var slut hade det varit en annan sak.
130 svar · 25,4k läst
·
nanowire
nanowire: Misstänker att den även håller sämre om(när) du tappar den i backen jämfört med blå dito. Också en viktig aspekt kanske?
4 svar · 1,3k läst
V
vectrex: Tack för förslagen. Hittade faktiskt hela boken, Router Magic, som en pdf. Ingen aning om det är lagligt eller ej, men var 3:e träffen på google.
6 svar · 3,0k läst
·
A
andnyg: Multiverktyg med skrapa?
3 svar · 2,4k läst
jac
jac: När nu ämnet ändå är uppe igen så har jag en relaterad fråga: Är det någon som vet när skiftnycklarna slutade märkas med B.A. Hjort & Co och märkningen på verktygen ändrades till BAHCO? Enligt Wikipedia så ändrades namnet på företaget 1954, ändrades märkningen samtidigt? Kan mina skiftnycklar alltså vara så pass gamla? Jag tror t.o.m. jag har någon liten en liggandes
43 svar · 13,8k läst
jac
jac: Aha, det som syns är inget spänne utan en karbinhake. Bandet är dubbelt och sömmarna gör att det bildas en rad med öglor där karbinhaken kan fästas på lämplig plats. Det var ju en ganska smart funktion, tyvärr kan jag inte påminna mig att jag sett något liknande. Då har jag nog inget annat förslag än att du får skaffa några meter rem, karbinhakar och en bra symaskin. ;)
3 svar · 1,7k läst
·
H
Hazze Altan: Börjar om lite :) Beställt hjul med lyft från Rockler på andra sidan sjön! Dyr frakt men fastnade liksom för dom tidigt. Är det någon annan som utnyttjat utrymmet under till spånuppsamling? Tänkte att göra en fälla i en låda under som typ billiga asksugar typ Jula?
5 svar · 1,3k läst
phl
phl: Finns en hel del om du söker på "lochsägen hm" på tyska Ebay. En del av träffarna ser ut att vara sågar av bra kvalitet. Hur priserna står sig har jag svårt att bedöma.
1 svar · 989 läst
nanowire
nanowire: Står listad som nyhet på Hitachis hemsida så den dyker väl upp så småningom.
11 svar · 2,3k läst
ceson
ceson: Ja det stämmer.:)
17 svar · 7,4k läst
·
ceson
17 svar · 7,4k läst
·
A
ArneTW: Eftersom det inte är så noga med toleranserna hade jag nog slipat upp de hjulen du köpt till 25,4 mm. Borde inte ta så lång stund med lite smärgelduk eller nåt... ;) Eller slipa ned axeln. /ATW
2 svar · 2,7k läst
I
imported_Kalle_F: Har inte använt den speciellt mycket än, lite paus i renoverandet. Men den känns bra hur som helst. Angående sågbord tror jag de flesta passar, jag kör med ett gammalt DeWaltbord.
19 svar · 27,7k läst
·
S
sirlongfellow: Ska byta filter på min PULLMAN S 1300. Och jag har sett att det finns 2 typer av filter, Cellulosa och Polyester... Någon som vet vad som praktiskt sett skiljer dom åt?.. "renar bättre",fuktkänsliget, hållbarhet eller något annat?
0 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.