Kollade på en Stanley verktygsvagn på Clas Ohlson idag. De ser bättre ut än de känns. Beror säkert också mycket på var och hur och hur mycket man ska använda dem. När jag kände på plasten såg jag genast framför mig hur den skulle bli otroligt skör om det var minusgrader, men det har jag väl inget belägg för.
 
pech skrev:
Hittade 2 modeller på Harald Nyborgs hemsida:

Denna för 899kr:
[länk]

och denna för 499kr:
[länk]

...men det är inte samma som kirderf83 länkade till, vad jag kan se.
Det var iaf inte någon av dom 2 jag såg på Bauhaus.
Den övre är har ett annat stuk men är ett klipp prismässigt. Min lokala nasare ska ha 2395 för den. Uppenbarligen har Harald bra inköpskanaler till Stanley.
 
Ok, det stämmer säkert att man kan dra moms om köpet är inom EU, det har jag också fått höra, men samtidigt att det ska vara hyfsat krångligt. Kanske inte värt besväret på lägre summor, så som en hundring på en verktygsvagn, så resonerar iallafall jag.

/A
 
Det skulle strida mot EU-lagarna om det skulle vara "hyffsat krångligt" att dra av momsen.

Om jag inte såg fel så hade en av Snickargubbarna i senaste Arga Snickarn en sådan vagn som TS eftersöker.
 
Mr Handyman skrev:
Kollade på en Stanley verktygsvagn på Clas Ohlson idag. De ser bättre ut än de känns. Beror säkert också mycket på var och hur och hur mycket man ska använda dem. När jag kände på plasten såg jag genast framför mig hur den skulle bli otroligt skör om det var minusgrader, men det har jag väl inget belägg för.
Det var en sådan som jag hade, kylan var inte problemet utan plasten blev mjuk efter ett tag så fästena till hjulen vek sig så den släpade i backen tills det gick hål i den nedre lådan och även gångjärnet till locket gav vika.


Dessutom var passformen mellan dom 2 delarna rätt dålig.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.