Håller med pyro. Dessutom antar jag att skenorna inte är emballerade på ett sätt som säkerställer att de överlever bagagehanteringen (du kan nog glömma att ta med dem som handbagage). Beroende på flygbolagets bagageregler finns det också en stor risk att de räknas som "oversized" (SAS tillåter B+H+D <= 158 cm för incheckat bagage) och då riskerar du att åka på en avgift som är högre än frakten från Axminster.

Jag är intresserad av antingen en Bosch eller en Makita. Paketet som TS länkat till är ju onekligen prisvärt. Jag har dock samma fråga som TS ställde. Är det någon större skillnad på Makitan och Boschen? Jag har torrsimmat båda i butik, men det säger ju inte så mycket. Makitan kändes lättare och smidigare. Boschen kändes tyngre och gedignare. Nästa fråga som dyker upp är hur det är med garanti på Makita? Finns det EU-garanti? Jobbigt att själv behöva ordna med transport till England för garantiärende.

PularMike skrev:
Hej
Sitter själv och tittar på festools motsvarande
[länk]

För 6200 får man den. Lite dyrare än Makita, dock vet jag inte vad fraken är på Makitan.

Kanske skall slå till, då det är ett verktyg man inte skall vara utan :-) ...
/Michael
Fast den kan du ju få billigare, här t.ex.:
http://www.prishammeren.dk/shop/festool-dyksav-ts55-2057p.html
Eller på ebay.de eller någon annanstans som är knutet till euron. Trots frakt får du ju då runt en tusenlapp att köpa tvingar för :)

Bart skrev:
Jag är intresserad av antingen en Bosch eller en Makita. Paketet som TS länkat till är ju onekligen prisvärt. Jag har dock samma fråga som TS ställde. Är det någon större skillnad på Makitan och Boschen? Jag har torrsimmat båda i butik, men det säger ju inte så mycket. Makitan kändes lättare och smidigare. Boschen kändes tyngre och gedignare. Nästa fråga som dyker upp är hur det är med garanti på Makita? Finns det EU-garanti? Jobbigt att själv behöva ordna med transport till England för garantiärende.
Bosch känns bättre i kvalitet och mer genomtänkt. Men makita är mer prisvärt. Köp makita om du vill spara en slant.

Jag slog till på ett paket. Jag är alltid så nojig när jag ska besluta mig för om jag ska köpa eller inte. Snålheten bedrar ofta visheten. Jag tror dock att det blir bra med denna kombo.

• Gilla
ironpower och 1 till
  • Laddar…
Vad gick frakten på, och vilken typ av sladd fick ni, svensk eller engelsk?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.