L
LoJo: [citat] Tack. misstänkte det.... maila och kolla med danskarna.
28 svar · 12,5k läst
mariatherese
mariatherese: [citat] Det blev det. Jag har listat golvsocklarna i vardagsrummet på övervåningen nu på eftermiddag. Det har gått som en dans och snitten blir riktigt bra. Eftersom det är samma klingstorlek som på DeWalten så har vi kunnat använda vår ändå ganska nya klinga med många fina tänder. Jag gillar verkligen laserljuset - det hjälper till att rikta in sågen något mer exakt. Sen mäter
28 svar · 10,0k läst
D
Danne_83: Kan i alla fall ge ett mer relevant svar än många andra i tråden ifall nån likt mig googlar efter detta. Min spikpistol Makita GN900SE slutade att fungera och som är inköpt i England. Kollade på Makita Sverige:s hemsida efter närmaste makita servicecenter. Fanns bara en i Örebro, byggmaskiner i Örebro ab. Åkte dit med min spikpistol och lämnade in den tillsammans med kvitto. Fick
28 svar · 5,6k läst
pär h
pär h: Sett uppifrån roterar spindeln motsols. Det är för att fräsen skall trycka materialet mot dig när du fräser. Om det skulle rotera medurs så skulle fräs stålet rycka materialet ur händerna på dig och skjuta det i rotations riktningen med en sjuklig hastighet och förstöra allt i sin väg tills den gör ett hål i väggen. Har du kollat om det finns en bok i ämnet eller kanske bättre
10 svar · 5,4k läst
·
Peter2400
Peter2400: Jag har en 150Rotex och jag och en kompis som har stor erfarenhet av recond har testat och jämfört lite. Fördelen med rotexen jämfört med en roterande polermaskin är att den lämnar en väldigt blank lack, i princip helt fri från sliprosor, hur grov rubbing man än använder. Nackdelarna är att avverkningen är betydligt sämre än en polermaskin, det går inte att få bort dom djupaste
4 svar · 1,3k läst
Rund_skruvad
Rund_skruvad: Ok! Borde klara mig på 2st stora akkar och 2st små, förvisso bara en laddare (får väl leta lite på begagnad marknaden)
4 svar · 1,2k läst
FredrikR
FredrikR: Från Tyskland brukar man kunna få paketet på 3-4dygn, under förutsättning att varorna finns på lager.
4 svar · 2,0k läst
Anna1984
Anna1984: Vilka krysslaser apparater kan projicera både på vägg och i tak så att man kan använda dem för att smidigt sätta golv och takreglar? Helst om det finns bra såna under 2000kr...
3 svar · 1,4k läst
Rund_skruvad
Rund_skruvad: Efter lite pillande och några böner (en och annan svordom också) så fick jag dit nya kulor som låser bitsen, En mekaniker som jag pratade med trodde att det kunde vara att en del billiga bits har för lång hals så låsningen inte blir korrekt och kulorna trycks fram när maskinen börjar slå. Ytterligare en anledning att köpa riktigt bits på en gång. (Jag chansande och köpte maskinen
3 svar · 1,5k läst
A
andersmc: [citat] De där krokarna är helt kass. De följer med verktygen när man tar dem. Jag kan delta i efterlysningen. Jag har en kroksats, köpt kanske för 20 år sedan, kanske på Classe, jag minns inte längre. Krokarna är av svart plast, man snäpper fast dem i boarden, de sitter fast, men är ändå lätta att lossa när det behövs. Jag har letat efter fler krokar av det slaget, men inte
2 svar · 3,0k läst
T
thomasx: Ja det var en både trevlig och oväntad överraskning :)
11 svar · 2,6k läst
Nimajneb
Nimajneb: Men om det var betong du skulle borra.... Varför ställde du fråga öht?
7 svar · 10,8k läst
·
M
M@ZE: Ingen som har eller har testat einhell maskinen ?
6 svar · 1,9k läst
P
pbengtsson: [citat] Tittar man i dokumentet från SP så nämner de "metrological mark", lite vad dessa innebär finns här, tolkar jag det rätt så är 10 årtalet. http://www.ptb.de/de/org/q/q3/q31/data/nat-Stempel_en.pdf
26 svar · 3,7k läst
·
L
Lolight: Glöm inte att kompressor är kul att ha. För renblåsning är den bra. Sen finns det många roliga verktyg som funkar helt olika än sin elektriska motsvarighet. Prova att borra med borrmaskin för luft tex.
18 svar · 6,6k läst
F
foret: Tråden till trimmerhuvudet är i alla fall inte 7 år. Men sågen är 23 år.
33 svar · 35,6k läst
J
Johanh82: [citat] Jajjemen :)
9 svar · 2,0k läst
smilingcopycat
smilingcopycat: Jag köpte denna i veckan och rekomenderar den starkt (92Nm).:D Det är tur att dom skickar med ett sidohandtag, för denna håller man inte emot med en hand när det tar stopp. http://www.lawson-his.co.uk/hitachi-ds18dsdl-jw-18v-li-ion-drill-dri-p147987
18 svar · 2,6k läst
Daniel_N
Daniel_N: Det hela låter märkligt. Att skicka med en extra 1/4" spännhylsa verkar inte heller helt rimligt, du har ju ingen nytta av 2 st. Enklaste är väl att maila dem.
1 svar · 1,1k läst
pa.albinsson
pa.albinsson: Jag skickade med billigaste portot vilket inte blev så dyrt och sen skickade de en ny utan fraktkostnad. Tror det kostade 90:- om jag inte minns fel.
5 svar · 2,2k läst
G
Gri11en: Tack för svar. Jag ska kolla med min lokala bygghandel och se vad de kan ta hem dem till för peng.
2 svar · 850 läst
A
Anders_Nilsson: Jag köpte mig en Biltema MFT 180 i veckan och är klart nöjd. Visst, den har inte snabbfäste men jag har sågat ner ett slaskskåp (väldigt tätt mellan vattenrör och avlopp och limmade avloppsrör) och den skör bra, ligger bra i handen, har mjukstart och väsnas acceptabelt. Klart bra köp för 429 kr. Jag använde Biltemas egna klingor och de fungerar bra för lättare material som
28 svar · 30,6k läst
·
L
LoJo: Nu vet jag inte hur ni andra har gjort men jag åkte iaf till Jula idag och lämnade tillbaka den jag köpte. Det var inga problem och fick till och med tillbaka pengar för dyckert jag köpte. Hade ju förbrukat en rad men fick lämna tillbaka ändå. Riktigt snyggt gjort av dom. Testsköt ett par dyckert till på morgonen och insåg att enda sättet att få in dom är att trycka med ena handen
36 svar · 20,3k läst
·
ullberg
ullberg: Har ingen erfarenhet av just dessa, men jag skulle skippa den sista då den saknar rotationsstopp (bilning), kanske inte allt för ofta man behöver det (och med dessa maskiner är det inga jättejobb man kan ge sig på) men när man ändå köper en borrhammare skulle jag se till att få det. Själv skulle jag faktiskt vilja ha med möjlighet att byta till vanlig chuck (helst byta, inte
1 svar · 1,5k läst
buspojken
buspojken: Just de där med pendlingen är något som stör mig, ska finnas på en maskin i denna prisnivå, har provkört 3070 och visst är de en bra tiger, var de kompakta utseendet på denna som lockade på denna, ser så smidig ut
3 svar · 1,0k läst
C
chd: Okej. Jag tror att jag ska ha koll på läget nu då förhoppningsvis. Jag ska ha en gof eller Gmf kitet & så ska jag akta mig för tum mått. Det blir nog bra. Tack alla för hjälpen!!
9 svar · 1,4k läst
O
oceanis: Den är ganska värdelös till det du skall ha den till. Att ta lite gjutskägg och sådant är ok men det är nog allt man kan ha den till om man inte behöver en vikt att lägga på tomma cementsäckar så att dom inte blåser bort. förståss :)
3 svar · 1,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.