Verktyg & Maskiner
pär h: Tack. Jag kollade aldrig där för en kompis så att han inte hittade dom där. Men det blir till att beställa därifrån. Galet att dom kan ha så mycket lägre pris än många andra. pär
AXS: Det här var perfekt till farsan, tomten är bara på 1000m2 och skruvdragaren blir perfekt som komplement när någon är på besök och de ska skruva båda två. Har funkat kalas enligt honom och han var väldigt nöjd över priset.
ZipLock: När jag kollade så kostade Hitachi cirkelsågen + adapter nästan lika mycket som en Bosch blå som passar direkt i sågskena, så för mig blev det Bosch.
olzon: Har kört med både linox, luna, Bosch och provade senast nu miluwakee's blad då jag köpte en röd tigersåg. Imponerad av deras egna blad, såväl plast, trä, demo , metall och i rostfritt:) upplever miluwakee lika bra som Bosch. Om inte bättre :-)
End: [citat] Hehe jo Bruksbo är värst. Röda Meec är faktiskt helt okej och funkar för den som inte använder prylarna dagligen. Men en del av gula Meec är i klass med Bruksbo eller väldigt nära.
Enk Projektet: Prova att lämna in den du har på slipning....det kanske duger....
sir_erken: Kvitto är inte allt. Vittnen eller kontoutdrag kommer man långt med
Anna1984: Behöver förslag på bra sågblad till Hitachi CR18DSL. Vart ska man köpa och vilka blad?
pär h: Ja Jag har själv haft en sådan. Men hittade en ny tormek T3 på blocket som jag slog till på. Kunde då prova båda maskinerna med div jiggar samtidigt. Och schepachen är en sämre maskin tycker jag. Speciellt stenen har mycket långsammare avverkning. Pär
verktygsgurun: Ja dom funkar men är mjukare i stålet än de från tex Stubai. Jag har bägge modellerna men väljer den från Stubai om jag får välja då jag tycker jag kan pressa hårdare med den tex om jag skall trycka ihop en fals. Den billigare falstången sviktar i käftarna när man skall trycka ihop lite hårdare.
Nils Ragnarsson: Jag köpte den här som Reas ut på Jula nu: http://www.jula.se/band-skivputs-370w-251012 Jag har bara hunnit använda den för att slipa av lite träbrädor än så länge och den är inte direkt jättestark. Men den var billig för 499:-.
Nils Ragnarsson: Var på Bauhaus och såg att AEG hade en ny serie med ett batteri för flera verktyg. Deras tidigare serie låg intill så man kunde jämföra.Den nya serien kändes väldigt mycket bättre, multi-cuttern hade möjlighet att byta huvud till hammarfunktion och andra funktioner, precis som på tidigare modeller, fast nu satt de mycket bättre. På den tidigare modellen glappade huvudena men så var
ubbe mekaniker: det går inte att ändra tändläget men kolla avstånd tändspole svängljul ska vara ett dubbelvikt a4 papper vanligast är att det är mycket skit i maskin så kylningen från svängljulet inte kyler som den ska.för lite bensin visar sig att maskin dör vid gaspådrag eller varvar för mycket ska fyrtakta får ej bara varva, vid ca 12000 varv ska den inte varva mer mvh Urban
oskee: Hej jo hittade den vanliga inspänningen. Använde vanliga handslippapper och satte fast dock fick de av titt som tätt.
Enk Projektet: Skaffa saker som funkar och öva sedan på ren plåt....det är meningslöst att hålla på annars.....
Bråkis: Nyckeln var nog att hitta benämningen entreprenadsläp, då fanns det lite att hitta. Tack!
End: Det var fina sågar de hade. Enda nackdelen var att de var så förbannat dyra. Billigaste på eBay låg på 3000 kr exklusive frakt. En TS55R inkl. T-loc kostar 2900 hos FFX... Och då kan jag lika gärna offra min TS55.... Och skulle den fortfarande funka fint så kan jag montera den på CMS bordet efteråt. Men det gör ont i hjärtat att offra en fin TS55 för det. Edit: Denna syftade jag
Joens: Hade ett i handen precis. 300:- som var välinvesterade! Tack för tipset!
Bricco: Luras man inte lite då? Klingan ska ju inte gå ner i laserstrecket då klingan äter upp material. Den ska gå ner lite till höger om lasern. Enklast är väl att mäta upp en bräda, såga efter lasern och sedan justera tills du har exakt rätt mått.
Nimajneb: Det är tyvärr inte helt ovanligt att trall av lärk ger riktigt obehagliga stickor. En slipning bör dock minska stickorna några år framöver.
MB77: Biltema har 16mm i denna sats, vet dock inget om kvalitén.
Mikael_L: Samma med min (som heter power-craft eller något annat lika välklingande namn). Den går helt OK med spikpistoler förvisso, men för muttermaskinen så är strypningen för stor. :mad: Jag har länge tänkt sätta en bra koppling direkt på tanken, dvs innan regulatorn. Vilket år som helst nu.
Remne: [citat] Vi kör med sådana Metabo maskiner på vårat lager/montering, så jag har stått med en sån maskin i en vecka nu...en i mitt tycke smidig historia, lätt och bra balanserad fast med något klent batteri...(dessutom är våra batterier lite gamla, så det gick åt några byten på en dag)...nackdelen är väl att den är något klen i momentläge... och då kör man i "borrläget" så
Springare: [citat] Någon som vet om dessa finns med annan längd? Skulle vilja ha en där sexkantsdelen är minst 35mm.
1457g: [citat] det är så lätt att blanda ihop modellnamn på elmaskiner, en siffra eller ett bokstav gör att det är en helt annan modellserie. :)