2 083 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Fein Skruvautomat
Hej
Jag har precis investerat i en skruvautomat för att kunna sätta gipsskivor effektivare. Det finns ju även bandad trallskruv vågar man kör det i den?
Min maskin är en Fein SCT 5-40 M http://fein.se/sv_se/skruvdragning/gipsskruvdragare/sct-5-40-m-010306/ där man bara anger det som en gipsskruvdragare för max 5mm skruv.
I övrigt är den helt fantastisk att jobba med, satte skivor på väggar och tak i garaget och drog i 2500 skruv på 8 timmar.
//Calle
Jag har precis investerat i en skruvautomat för att kunna sätta gipsskivor effektivare. Det finns ju även bandad trallskruv vågar man kör det i den?
Min maskin är en Fein SCT 5-40 M http://fein.se/sv_se/skruvdragning/gipsskruvdragare/sct-5-40-m-010306/ där man bara anger det som en gipsskruvdragare för max 5mm skruv.
I övrigt är den helt fantastisk att jobba med, satte skivor på väggar och tak i garaget och drog i 2500 skruv på 8 timmar.
//Calle
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Vi har några såna på jobbet.
Nackdelen med dom är att munstycket är så trögt att få bort, iaf jämfört med Hiltin.
Edit: Dom kanske har löst det nu= ser ut som att det sitter någon svart knapp där.
Annars är det bara att slita och vrida
Nackdelen med dom är att munstycket är så trögt att få bort, iaf jämfört med Hiltin.
Edit: Dom kanske har löst det nu= ser ut som att det sitter någon svart knapp där.
Annars är det bara att slita och vrida
Redigerat:
Tack för era svaren. Låter bra då jag har både jobb med trall och golvspån framöver. Är väldigt enkel att dela den, bara dra rak ut för att få bort automaten från dragaren. Sedan kan man lossa helafjäder paketet för rengöring genom sidoknappen.
//Calle
//Calle
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden