Tänkte införskaffa en bordssåg så jag kan tillverka egna träbitar och dylikt när jag målar/renoverar fönster (ifall snickaren inte kan eller hinner när jag vill att det ska göras). Hade tänkt att bygga en arbetsbänk typ PaulK's workbench..
Valet står i mellan Makita 2074 eller att modifiera bänken lite så att den passar till Mft-3VL + en Bänksågsmodul CMS TS 75 + sågen.
Tankarna kring detta är då köper jag bordssågen kommer den att bli stående i garaget/arbetsverkstaden och jag får köra hem alt tillverka bitarna på kvällen istället för att ha med den till jobbet däremot sparar jag en liten summa pengar i inköp. Det jag vinner i att köpa Mft/3-VL är att jag kan lättare ta med den till arbetsplatsen om jag skulle behöva det. + att jag får en sänksåg att använda om jag skulle behöva det ;), nackdelen är dock att jag blir mycket fattigare.

Tankar och synpunkter mottages med stor tacksamhet.

Var och kikade på Makitan i förrgår då jag lessnat på min gröna Bosch.

Trodde att man fick mer kvalité för den enorma prisskillnaden.

Justerhjulen för höj/sänk/tilt av klingan kändes lika plastiga som min Bosch.
Dock lite lättare att finjustera.

Den största fadäsen var att anhållet inte löper parallellt vid justering, samt att det INTE finns någon gradering på motsvarande sida, vilket gjorde mig riktigt less.

Säkert en jättebra såg annars, men ett stort fail i min bok.

Hmm då kanske man ska kolla in Bosch GTS 10 XC istället verkar ju få bra omdöme här på forumet. Men då börjar man närma sig vad Festool-grejerna kostar i Tyskland.
Festool är fina maskiner bara det att jag har börjat irritera mig på att det kvittar vad man köper så måste man nästan alltid köpa till någon grej för en tusenlapp för att det ska funka med hela systemtänket. Är lite rädd för att så blir fallet med även dessa grejerna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.