Hej!
Brukar alltid önska mig verktyg i julklapp men har lite svårt att komma på något bra i år..
Normalklappen ligger väl på 200-500kr runt om i släkten.. Då är det inte lönt att önska sig en sänksåg.
Borr
Bits
Sågblad
Tänger
Skruvmejslar
Fasta nycklar
Skjutmått
Men vad finns det mera för kul i denna prisklass??
Kom igen nu, jag är väl knappast ensam här med en lista bestående av verktyg till tomten
Brukar alltid önska mig verktyg i julklapp men har lite svårt att komma på något bra i år..
Normalklappen ligger väl på 200-500kr runt om i släkten.. Då är det inte lönt att önska sig en sänksåg.
Borr
Bits
Sågblad
Tänger
Skruvmejslar
Fasta nycklar
Skjutmått
Kom igen nu, jag är väl knappast ensam här med en lista bestående av verktyg till tomten
Produkter som diskuteras: "Skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Det beror lite på om du snickrar eller mer håller på med bilar etc plus vad du har förstås.
Jag har det mesta jag behöver i de prisklasserna men vissa saker kan alltid vara intressant
Tvingar kan man inte ha för mycket av
Förvaringslådor etc
Ev färg o oljor mm för slutbehandling
Ev färg o prydnader till snickarboden
Ev arbetskläder, handskar
Inspirationsböcker
Jag har det mesta jag behöver i de prisklasserna men vissa saker kan alltid vara intressant
Förvaringslådor etc
Inspirationsböcker
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Efter att stått i kassakön på OnOff för massa år sedan och tjejen framför säger till sin polare att hon skulle byta alla julklappar utom en.............. Sedan dess önskar jag mig ingenting, jag köper det jag behöver då jag behöver det och till en kvalitet som passar mig.
Det är för mycket hysteri och man får bara prestationsånger.
Nej, ge barnen någon liten sak, en 40' TV eller en ny micro att värma pizza i eller något annat skoj.
protte
Det är för mycket hysteri och man får bara prestationsånger.
Nej, ge barnen någon liten sak, en 40' TV eller en ny micro att värma pizza i eller något annat skoj.
protte
Lite handverktyg kanske? Fuskade dock lite och beställde den sedan länge inspanade Veritas SBUS själv häromveckan 
Just nu står det nog ledig tid högst upp på listan. Snickeriet behöver snyggas upp, fräsbordet byggas klart och någon liten möbel påbörjas och avslutas.
Just nu står det nog ledig tid högst upp på listan. Snickeriet behöver snyggas upp, fräsbordet byggas klart och någon liten möbel påbörjas och avslutas.
Det beror ju lite på vad man redan har men kanske:
Multimeter
Skyddsglasögon
Japansåg
Klinga till kap-/klyv-/bords-/cirkelsågen
Kabelvinda/skarvsladd
"Arbetsradio"
Motorsågsbyxor (lite för dyra dock)
Multimasterkopia (om nu de billiga är något att ha...)
Multimeter
Skyddsglasögon
Japansåg
Klinga till kap-/klyv-/bords-/cirkelsågen
Kabelvinda/skarvsladd
"Arbetsradio"
Motorsågsbyxor (lite för dyra dock)
Multimasterkopia (om nu de billiga är något att ha...)
Produkter som diskuteras: "Japansåg"
Japansågar
Japansågar är en typ av såg som kommer från, som namnet antyder, Japan. De har ett distinkt utseende och en speciell sågningsteknik jämfört med västerländska sågar. Japansågar skär på draget snarare än på skjutet, vilket innebär att
Läs mer
Denna trevliga hammare kanske, dock bäst inomhus kan bli lite hal om den blir fuktig.stemor skrev:Hej!
Borr
Bits
Sågblad
Tänger
Skruvmejslar
Fasta nycklar
Skjutmått
Kom igen nu, jag är väl knappast ensam här med en lista bestående av verktyg till tomten![]()
De vuxna i vår närmaste släkt, som tidigare brukade ge varandra julklappar, har en ganska kul överenskommelse. Man köper helt enkelt en julklapp till sig själv och lägger under granen. Det är faktiskt inte så trist som det låter. Bäst effekt får man om man beställer julklappen (verktyget i mitt fall) på nätet, och inte packar upp paketet, utan i stället slår in lådan i julklappspapper. Alla blir nöjda, och man kan köpa för mycket eller lite pengar, helt upp till en själv.
Barnen och ungdomarna som inte har egen förvärvsinkomst behandlas på det traditionella sättet, dvs vi som har förvärvsinkomst går "fett med back" på julklapparna, enligt modellen: Ge bort en Ipad -få i bästa fall en hemgjord grytlapp eller bokmärke. Som det skall vara alltså.
Barnen och ungdomarna som inte har egen förvärvsinkomst behandlas på det traditionella sättet, dvs vi som har förvärvsinkomst går "fett med back" på julklapparna, enligt modellen: Ge bort en Ipad -få i bästa fall en hemgjord grytlapp eller bokmärke. Som det skall vara alltså.
Detta är just mitt problem! I dessa prisklasser har man ju i stort sätt allt! Behöver man ett verktyg som kostar 200-500kr så köper man det..kinglolle skrev:Det beror lite på om du snickrar eller mer håller på med bilar etc plus vad du har förstås.
Förvaringslådor etc
Inspirationsböcker
Därför sökte jag inte input på grejer här