25 534 läst ·
28 svar
26k läst
28 svar
Tips på prisvärt laserpass?
Precis, jag gillade det med den. En trappstege, en väggregel eller något annat i närheten så kan man klämma fast den. Frågan är om den är för enkel i det den gör? Jag har iofs inga höga krav vad gäller finesser, det kanske räcker med en sån....
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Jag har en PCL 20. Jag har inte använt den jättemycket, men jag tycker att den är något klumpig och att laserlinjerna kunde varit tunnare. Jag har dock ingenting annat att jämföra med, bara mina förväntningar.ToRy skrev:
Över lag är jag ok nöjd, men jag blir inte automatiskt glad varje gång jag använder den.
Brosch 360 lurade mig, det anges att den är läsbar vilket inte är sant. Den slutar bara nivellera vid typ 4gr. Ingen höjdare om man har ett gammalt hus och vill mäta ut på en vägg som lutar 2gr och följa väggen. Har man perfekta väggar eller mycket snett funkar det.
Jag har PCL20. Har inte använt den så fantastiskt mycket (satt upp en innervägg, tagit upp dörrhål, måttat för köksinredning) men jag tycker den funkar bra. Lodlinjen var väldigt användbar när man skulle bygga vägg.
Har funderat en del och kommit fram till att jag nog vill ha en cirkellaser (eller vad de nu heter) med lodlinjevisning. Framförallt vid huslyftet tror jag det blir oerhört mycket enklare att kunna få linjen runt hela huset på en gång och inte behöva flytta runt maskinen typ 4 gånger.
Bosch PLL360 t.ex. Hornbach har den för 1695 inkl 1,5m stativ. Vettigt?
Bosch PLL360 t.ex. Hornbach har den för 1695 inkl 1,5m stativ. Vettigt?
här hittar du kanske några hundringar till, men inte så många. http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/2578519_-pll-360-mit-stativ-bosch.html
Just det ja, det var ju den länken du gav mig på bl va? Har inte hunnit kolla den. Fast med den hyfsat marginella skillnaden kan det vara skönt att ha butiken i stan om något inte skulle funka... Tack ändå!
Den gjorde sitt jobb på ett alldeles utmärkt sätt! Förutsättningarna var iofs rätt bra också, en lite skumsommarstuga med lite naturligt ljus och ett största avstånd till vägg på ca 5 meter. En vanlig fällbar trappstege användes som "stativ" och enda problemet som jag ser det var alla tjommar som stod i vägen för lasern hela tiden. :-D Bara att be dem flytta på sig. Bara ett engångstest men än så länge två tummar i vädret!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden