Ohoj där och gott nytt år!

Någon här som har något bra tips om en web butik med bits, klingor och ja allt sånt möjligt. Är på jakt efter nya bits till min slagskruvdragare då jag har dödat ett antal WERA bits nu. Har testat Hitachis impactorbits, ingen hit. Någon som testat milwaukies (stavning?) eller någon annat bra bits?

Ska beställa lite annat förbrukningsmatrial med så har ni någon trevlig sida är jag tacksam:)

Mvh

M
palman87 skrev:
Ohoj där och gott nytt år!

Någon här som har något bra tips om en web butik med bits, klingor och ja allt sånt möjligt. Är på jakt efter nya bits till min slagskruvdragare då jag har dödat ett antal WERA bits nu. Har testat Hitachis impactorbits, ingen hit. Någon som testat milwaukees (stavning?) eller någon annat bra bits?

Ska beställa lite annat förbrukningsmatrial med så har ni någon trevlig sida är jag tacksam:)

Mvh
tog mig friheten att stava rätt i citatet ovan.

Jag har detta set:
32441.jpg

Och dessa tycker jag presterar mycket bra vad gäller hållfasthet/slitstyrka, Den långa PH2-bitset har dragit i hur många skruv som helst och kommer nog kunna dra i bra många till. Det jag har att anmärka på med detta set är att:

* det kommer med fler PZ2-bits än PH2-bits i vanlig längd, kanske är vanligare med PZ i USA än PH, vad vet jag...

* Hållaren håller fast bitsen så bra att man behöver använda tång för att få ut dem, tills man lärt sig rätt vicka-teknik som ändå gör ont i handen...

* Bitsen i sig är inte 100% centrerade, sätter jag en bit i borrmaskinen, kör sakta och kollar från sidan ser man att "basen" på biten är helt "still" men den delen framför "halsen" wobblar, så på ungefär hälften av alla bits och i olika grad.

Trots detta använder jag helst dessa, då 50mm-bitsen såklart. Skulle de inte wobbla hade jag investerat i ett bra gäng 50mm PH2, T20 och T25

ebay, tradera, blocket

Gott nytt själv...:D
Du har ju fått rena nyårs-supén av godingar här av kunnigt folk.......tror du får bestämma dig för vilket märke/sort du vill ha o sen bara leta.....
Men om inte Wera funkar, som brukar hamna högt i diskussionerna här så vet jag inte vad man skulle ta istället....

Har också bra erfarenheter av Millwaukee. Köpte ett gäng från USA på chans när jag köpte slagskruvdragaren och de har funkat bra. Har inte kollat efter Milwaukee bits i Sverige så jag har tyvärr inget tips på inköpsställe.

Provat WERA impaktor? Bauhaus har dem så de är lätta att få fatt i.

Jag har några 50 mm lösa bitsar från både Milwaukee och Wera, har inte märkt något vobblande på Milwaukeen så det kanske varierar. Men slitstyrka och hållbarhet tycker jag de är likvärdiga. I alla fall Milwaukee Shockwave impact duty och Wera Impaktor, det är dessa man ska ha i slagskruvdragaren.

Kanske lite OT. Det är möjligt att jag inbillar mig men jag tror att man förlorar några Nm i styrka med dessa bitsar som är avsedda för slagskruvdragare då de är något mjukare i halsen för att motverka brott, flexandet i sig gör att man inte får max Nm från maskinen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.