man har ett avtal med den man köpt varan av och inget annat, det är sedemera den som ska hantera garantiärendet och ingen annan, detta enl. konsumentköplagen!

Att sedan vissa hänvisar till serviceställen och dylikt är väl allmänt känt, och huruvida folk kör på det eller inte har jag inga åsikter om men själv skulle jag inte få för mig att springa ex. en elektronikbutiks ärenden.

Är en vara trasig eller fungerar otillfredställande så åker den in till butiken och hur dom sedan löser det ger jag ärligt talat fullständigt f*n i.
 
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
hempularen skrev:
Jo men ONOff "finns inte längre". Iom. att bolaget har gått i konkurs så kan de sälja sitt lager med konkursförvalataren som ansvarig, men det vore geldenärsbrott att betala ut en enda krona till en kund, eller att utföra en reparation på garanti.
Som jag skrev, ett speciellt case. Och naturligtvis inget olagligt, snarare som du skriver ett krav att inte ta hand om reklamationer.:)
 
För ett halvår sedan köpte jag en uppladdningsbar skruvdragare hos Lidl för 350 spänn. Behövde verktyget akut sedan min Bosch plötsligt pajat. Skruvdragaren från Lidl har varit i nästan dagligt bruk och skött sig alldeles utmärkt. Försedd med en praktisk, lätt avtagbar shuck, som gör det möjligt att använda vanliga borrar. Har dessutom ett litet ledlyse, som belyser skruvskallen . Dessutom tre års garanti.
Enda problemet är att man verkligen måste hänga på låset, när sådana här bra grejor annonseras ut i Lidls reklamblad. De har aldrig något på lager, vilket väl är en del av deras lågprisfilosofi.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Chaly
hans lindquist skrev:
För ett halvår sedan köpte jag en uppladdningsbar skruvdragare hos Lidl för 350 spänn. Behövde verktyget akut sedan min Bosch plötsligt pajat. Skruvdragaren från Lidl har varit i nästan dagligt bruk och skött sig alldeles utmärkt. Försedd med en praktisk, lätt avtagbar shuck, som gör det möjligt att använda vanliga borrar. Har dessutom ett litet ledlyse, som belyser skruvskallen . Dessutom tre års garanti.
Enda problemet är att man verkligen måste hänga på låset, när sådana här bra grejor annonseras ut i Lidls reklamblad. De har aldrig något på lager, vilket väl är en del av deras lågprisfilosofi.
Har en likadan och är också nöjd med den än så länge.
Även deras kompressor för under tusenlappen gör sitt jobb utan knussel, dock är den inte särskilt tystlåten.
 
Jag köpte en Lidl dyckertpistol tryckluft för typ 300spänn. den är av typen som skjuter "den tunnare dyckerten" alltså Ga18. Planen var att sätta foder och golvlist. - Kan inte rekommenderas. Typ var 5:e dyckert missar matningen och då slår istället "hammaren" i pistolen ett rektangulärt avtryck på ca 1.5 x 5 mm i träet....
Tämligen frekvent kläms dessutom en felmatad dyckert fast i nosen, och för att plocka ut den är det 4 st insexskruv som måste bort och så har man plötsligt oljiga fingrar då man skall sätta vita lister...
Med i kitet följde en uppsättning blandad dyckert och klammer, klammer hanterar den å andra sidan utan att missa, men klammer har jag inget behov av.
Jag hittade därefter en Basso dyckertpistol på utförsäljning i Ga16 som funkat perfekt.
 
Det enda jag köpt på Lidl är en bandslip för några år sedan och den fungerar i alla fall ypperligt!
 
  • Gilla
Johan på hästkullen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.