Herr Hysteres
Herr Hysteres: Hehe Gissar att jag inte tänkte så bra där... Låt mig veta om du hittar ett bra stativ, jag skulle också gärna ha ett till 2850:an.
3 svar · 1,6k läst
T
MaxPax: Jag har en meec+, föregångaren till den där scheppach-maskinen och jag säger precis samma som krilleman. Hyr hilti. Väger mindre, slår bättre, vibrerar mindre, därför trevlig att jobba med. Meecen är ett helvete att jobba med, men gillar man att stå och skaka medans man försöker hålla en felbalanserad stålklump i rätt vinkel och samtidigt koordinera så man träffar någorlunda
2 svar · 7,6k läst
D
ducc1: Jag har den där Stanleyn (köpt på Jula för 1800kr, fan också!). Har fungerat bra för mig med mutterpickan, den gick såklart igång några gånger på 4 hjul men jag har tid att vänta om den inte orkar dra loss en bult. Skönt med 10 bar som man kan reglera ner till t.ex 7-8 bar (går att reducera ner mer). Enligt mig är den ganska tystgående också. Har annars bara använt den till
1 svar · 1,8k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Att eBaysäljaren skickade nya igår, efter att UPS kontaktat informerat honom att de hade råkat förstöra de han först skickat.
34 svar · 8,6k läst
·
C
Casca: Det finns ett flertal olika armaturer med PL-Rör, jag har en del från Malmbergs och någon från Bipab, Provade en LED från den senare, i samma form som Attack72, kändes som om den lös upp likvärdigt
13 svar · 3,7k läst
fgo
fgo: Hmm undra om det går att få tag på här i Falun på en lördag :-) Tack för tipset iaf.
2 svar · 3,1k läst
·
pelpet
pelpet: Det blir väl en 200 hela hål och 400 lite snabbare snedhål. Det lär ju ta en timme eller två att borra dem och sen känns väl armarna som vibro-gelé så man får ta ordentligt med pauser.
35 svar · 7,3k läst
V
vectrex: Jag kan bara instämma i det Mikael_L skriver. Jag har precis samma "taktik", enbart skruvdragare som är batteridriven, allt annat är nätdrivet (ja, laser är väl ytterligare ett verktyg då). T.om. min gräsklippare är sladddriven (jag har 600 kvadratmeter gräsmatta), en del träd har visserligen fått lämna jordelivet efter min frustration med sladden kring dessa, men det är smällar
24 svar · 11,8k läst
mattiasp
mattiasp: Jo, det verkar ju som om vi regelbundet kommer in på det här spåret. Senast i mars 2013 rapporterade jag exakt samma saker som här ovan. Jag ber er ha överseende med mitt dåliga minne.
3 svar · 1,3k läst
Herr Hysteres
Herr Hysteres: Jag har en Kärcher K5.585 och är mycket nöjd med den. Den roligaste och mest udda tillämpningen hittills ar sommarens behandling av ett cirka 10m högt träd som drabbats av häggspinnmal. Åtgärd: Blanda vatten/såpa 1:1 och ett stänk t-doja i en hink, använd Kärcherns matningsslang för externt tvättmedel till hinken och sen fullt ös på högtrycket. Hela trädet behandlat på två
24 svar · 6,2k läst
·
Herr Hysteres
Herr Hysteres: Hehe... nå, då smög sig väl den möjligheten då.
25 svar · 13,2k läst
·
teed
teed: Då har jag nog bra två frågor till som säker blir 20 till :) Storlek vad skall man välja. Jag kommer troligen inte stå och planhyvla saker för hand utan där kommer jag använda rikt och planhyvel. Utan jag kommer framförallt använda det till att förfina ytan och finjustera delar. Så jag funderar på en #3 eller #4 men sedan funderar jag på att köpa en Low angle Jack längre fram
12 svar · 1,9k läst
D
Dekker: Har makitas batteridrivna(18V) mutterknack, ett riktigt monster jämfört med 230V mutterknackare. 450Nm är den på, så jag kör med momentstavar för att få ner momentet, Enda nackdelen är att den väger mycket, men förhoppningsvis betyder det att allt är väl tilltaget inuti.
17 svar · 23,6k läst
jojjeblom
jojjeblom: http://www.leister.com/en-ar/about-us/history 1971 verkar årtalet vara då dom kom:)
3 svar · 1,4k läst
lenny
lenny: Hej! Nån som sysslar mycket med lackering? Har bestämt mig för o ta hem en oscillerande slipmaskin från USA då jag har en container på gång över. Den ska vara av ngt bättre kvalitet vilket jag tror följande märken uppfyller: Chicago Pneumatic, Ingersoll o rand, Dynabrade, 3M, Airvantage etc Jag vill ha en 6" maskin. Den skall användas till alt möjligt hemma men främst mindre jobb
0 svar · 1,7k läst
P
pozz2: Som topic. Duger den för hobbybruk i garaget? Kan tydligen inte länka men den finns på jula.
0 svar · 2,7k läst
iwe
iwe: [citat] Tips också är att han har frifrakt när man förskottsbetalar nu.
5 svar · 2,3k läst
fgo
fgo: Japp det är en läpp på båda sidor. Tanken slog mig också, kanske är perfekt när man ska dra till trallen när den är lite skev
2 svar · 1,0k läst
·
B
badtastex: Kikade lite på Jula senast och såg en billig asksug, dock 800W - är det den du kör med? Såg ut att ha ett ganska ordentligt filter...
7 svar · 4,5k läst
V
vectrex: Dom fungerar ypperligt. Enda anledningen till en riktig spånsug är väl att du inte behöver tömma lika ofta. En rejäl spånsug suger naturligtvis lite bättre!
1 svar · 1,5k läst
FredrikR
FredrikR: Wiha hade jag missat helt.. men 2 kalendrar?!? Eller vänta.. -Det är ju trots allt jul! ;)
6 svar · 1,4k läst
·
K
kabanja: Det är många som tipsat mig om Hitachi på senaste så de verkar vara många som är nöjd med deras produkter
16 svar · 3,3k läst
M
Menvafan: [citat] Ingen laser på den, va?
31 svar · 6,1k läst
P
Polyene: [citat] Låter som en enkel och bra lösning! Lika bra att såga till en sån så fort som möjligt, annars så har man ju säkerligen förträngt detta tips den dagen man behöver den... Speciellt med tanke på att jag har en festool.. 😄
16 svar · 15,0k läst
Herr Hysteres
Herr Hysteres: Om du är ute efter batteridriven borrskruvdragare ock även vill köra just häcksax och trimmer på samma ackar rekommenderar jag varmt just Makita. Jag köpte ett Makita LXT 18V-kit med borrskruvdragare och slagskruvdragare från Toolstop i England (rekommenderas varmt) och har varit mycket nöjd med det, men den stora kicken kom när jag i somras köpte trimmer och häcksax som nakna verktyg
13 svar · 2,9k läst
1
ion: 8-10-13-16-17-18-19 är väl de hylsor som används mest. M10 och M12 har ju bytt standard så där vet man inte vilket man ska ha förrän det är så dags.
22 svar · 10,5k läst
·
Johan_A_M
Johan_A_M: [citat] Hej och tack! Det där beskriver mycket väl min situation också, det blir till att koppla den till slipmaskin och såg under husrenovering men den stora bulktiden ska den göra rent där jag inte vill dra fram den vanliga dammsugaren. Hade funderat på den blå Bosch 35 GAS SFC men det får bli MV 6. I värsta fall får man väl komplettera med blått ;)
23 svar · 24,8k läst
·
mexitegel
mexitegel: Kan också intyga om förträffligheten med gst90
12 svar · 2,2k läst
T
trojlee: ingen som har laser som vet?
5 svar · 2,2k läst
Johan_A_M
Johan_A_M: Tack för tipset Remne! Vi får se vad detta landar i...
4 svar · 4,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.