Min tvätt har skurit ihop så under vintern tänkte jag handla på mig en ny. Har
snöat in på Kärcher då jag redan har en del tillbehör till den. Har som krav att den
ska ha slangupprullare då jag har saknat det. Har kollat på nätet på K5 K7 och till
sist HD 5/11c. dessa kostar ju i runda slängar 3-4-5tusen. Vilken ska man satsa på??
Vad ska man tänka på vid köp?Vad skiljer?
//
M

Många här rekommenderar Kränzle.

Var själv nära att beställa en HD Kärcher i våras, men fick liv i min gamla Kärcher med en ny slang och adapter för typ 700:- så den fick en andra chans.
För att kunna använda konsumenttillbehören på proffs (HD) maskinerna behövs en adapter för nån hundralapp.

Dyrare maskin brukar innebära bättre, längre och ffa. gummislang, men också bättre materialval i tvätten.

jo har hört dom som köpt k5 att den är ganska "tippvänlig" och har spröd plast?!
/
M

Jag vet inte om K7an är gjord i nå rejälare plast, men kan tänka mig den är lika tippvänlig iom högt placerad slangvinda.
HD5.nånting är väl gjord för att läggas ner om man vill, har jag sett på bilderna, kanske är lösningen. :)

Jag kikade länge på en K5:a då jag tyckte 7an blev för dyr, men så dök det upp ett tillfälle att rädda livet på en Kärcher MX720..lite nya plastkåpor och en ny lans så blev det en bra maskin...
rätta mig om jag har fel, men passar "konsument" tillbehören på en HD?? bara en tanke :x

Remne skrev:
Jag kikade länge på en K5:a då jag tyckte 7an blev för dyr, men så dök det upp ett tillfälle att rädda livet på en Kärcher MX720..lite nya plastkåpor och en ny lans så blev det en bra maskin...
rätta mig om jag har fel, men passar "konsument" tillbehören på en HD?? bara en tanke :x
Finns adapter för detta :)

Varför vill man använda konsumenttillbehören när det finns proffstillbehör......

Har du budget för en hd-maskin, köp det.

MathiasS skrev:
Varför vill man använda konsumenttillbehören när det finns proffstillbehör......

Det skulle väl vara för att man har en del tillbehör, tex fälgborste, avloppsrensare, tralltvätt etc som man vill kunna använda ihop med nya HD tvätten.
Och kanske byta ut dom på sikt.
Adaptern kostar nån hundring i Sverige o mindre i tex. Tyskland.

MathiasS skrev:

Därför att TS uttryckligen startade tråden med:
trojlee skrev:
Har snöat in på Kärcher då jag redan har en del tillbehör till den.
//M

i övrigt håller jag med du... ;)

Y
äntligen ser jag min chans att sprida mitt ogillande till nilfisk som bara går sönder efter kort tid. :thumbdown:

Jo nilfisk går fetbort för mig med!

Det finns ju vad jag såg på google adapters så du kan använda dina tillbehör på en Kränzletvätt, så för böveln köp en riktig tvätt, denna nedan jag länkar tex mycket trevlig maskin:)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1410447

Jag mailde kärcher. Konsumenttillbehören passar ej proffs serien och tydligen finns det ingen adapter heller....surt...

trojlee skrev:
Jag mailde kärcher. Konsumenttillbehören passar ej proffs serien och tydligen finns det ingen adapter heller....surt...
Googla Kärcher adapter B, den ska passa om jag minns rätt.
Gänganslutning i en ände och bajonett i andra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.