4 523 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Asksug kopplat till elverktyg?
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Jag har precis hämtat en 1000w asksug likt de modeller som säljs på Jula och alla andra ställen för några hundringar. Jag har en Festool midi som primär dammsugare för verktyg men jag ska nu testa köra denna asksug till min bordssåg. Funkar det bra så är det ju en no brainer. De är tömbara, har hepafilter samt är billiga som tusan. Så pass att man kan ha 1st till varje maskin tex pelarborren och bandputsen.
På affären sög den minst lika bra som min Festool MIDI.
Ngn som testat ngt liknande?
På affären sög den minst lika bra som min Festool MIDI.
Ngn som testat ngt liknande?
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Hej alla
nu är asksugen testad tillsammans med bänksågen. Det är en portabel historia från Dewalt med dubbla anslutningar för dammsugare. En i klingskyddet och en på sidan av dammsugaren.
Det är helt otroligt egentligen hur bra asksugen fungerade. Man ska ju självklart akta sig för att uttala sig om hur väl den står sig efter några veckors användning men efter att ha kört ett par meter plywood genom sågen samt en del mdf som skulle arkiveras i tunnan så är jag jäkligt imponerad. Den funkade klockrent.
När man dessutom anslöt festool midi till klingskyddet så var dammupptagningen riktigt bra. Det brukar annars se ut som ett slagfält efter man kört sågen en stund.
Så kanske det kan vara ett tips till ngn. En asksug för 200kr är inte en dålig investering
Också passade den i uttaget direkt också.
Det är helt otroligt egentligen hur bra asksugen fungerade. Man ska ju självklart akta sig för att uttala sig om hur väl den står sig efter några veckors användning men efter att ha kört ett par meter plywood genom sågen samt en del mdf som skulle arkiveras i tunnan så är jag jäkligt imponerad. Den funkade klockrent.
När man dessutom anslöt festool midi till klingskyddet så var dammupptagningen riktigt bra. Det brukar annars se ut som ett slagfält efter man kört sågen en stund.
Så kanske det kan vara ett tips till ngn. En asksug för 200kr är inte en dålig investering
Också passade den i uttaget direkt också.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Micro: va?
Ska försöka undvika det.
Dock så började det brinna i en mellanvägg när svärmor skulle låna feinen å greja lite...
Ska försöka undvika det.
Dock så började det brinna i en mellanvägg när svärmor skulle låna feinen å greja lite...
Norrbottenssnickaren: Ber om ursäkt för mitt konstiga svar (skyller på trötthet efter en jävulsk dag på jobbet) läste som om att du skulle ha den till att aska ur aska med och även som spånsug när du snickrar.
Klicka här för att svara