2 168 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
vilken sticksåg
hej allihopa, ja är ny här 
ja skulle uppskatta lite tips på sticksågar, ska köpa en ny men är lite osäker,, har kollat på bosch blå och makita, pris runt 2000, smärtgränsen ligger runt 2500 men då ska det va nått utöver det normala, ska nog inte såga så grova plank så precision är viktigare,, tack på förhand
ja skulle uppskatta lite tips på sticksågar, ska köpa en ny men är lite osäker,, har kollat på bosch blå och makita, pris runt 2000, smärtgränsen ligger runt 2500 men då ska det va nått utöver det normala, ska nog inte såga så grova plank så precision är viktigare,, tack på förhand
Jag har en Makita limpmodell som jag är supernöjd med. Tidigare hade jag en billig från Clas Ohlson så jag har inte så mycket att jämföra med. Det blev dock en klar förbättring!
En av anledningarna till mitt val var att axeln är fyrkantig vilket ska förbättra bladstyrningen, just till fördel för precisionen.
En av anledningarna till mitt val var att axeln är fyrkantig vilket ska förbättra bladstyrningen, just till fördel för precisionen.
Festool PS 300 har ett fantastiskt rivskydd.
Jag sågar ofta tvåsidigt teaklaminerad plywood, och innan ps300an fick jag tejpa bägge sidor innan sågning.
PS300an kan fås för 2350 i Sverige
Jag sågar ofta tvåsidigt teaklaminerad plywood, och innan ps300an fick jag tejpa bägge sidor innan sågning.
PS300an kan fås för 2350 i Sverige
http://www.rubart.de/product_info.p...ce/idealo_de/products_id/10028167_/xcart/true
~2200:- ink frakt från Tyskland.
~2200:- ink frakt från Tyskland.
Dito PS300 Festo. Nöjd med den. Den har dock styrbackar som måste efterjusteras vid byte av sågblad.
Redigerat:
Klicka här för att svara