Ska ha mina i uthuset och där är det springor i golvet på ca 2-3 cm så rullande anordningar går nog bort..
Nån som har biltema hyllan?

Jag har en sån, inget under av stabilitet men min är fullastad (+1 däck liggande på toppen, 10 totalt) utan att jag är rädd den ska ställa till med något. Men jag är lite försiktig när jag lyfter dit däcken, åtminstone tills den börjar ha några som viktar ner den. Vid säsongsskifte byts ju innehållet helt.

falkn skrev:
Jag betalar 400kr per säsong för förvaring och byte d.v.s. 800 kr om året. Det är så vitt jag vet i billigaste laget. Däckia tar t.ex. 800 kr per säsong för samma tjänst.
Då du att döma av din profil inte bor så långt ifrån mig är jag nyfiken på vart du läst dina däck. Priset lät ju bra.

pyro skrev:
Då du att döma av din profil inte bor så långt ifrån mig är jag nyfiken på vart du läst dina däck. Priset lät ju bra.
City Däck Öresund på Norra Grängesbergsgatan.

• Gilla
pyro
  • Laddar…
nino skrev:
Ska ha mina i uthuset
Jag vill också gärna ha mina i uthuset (i mitt fall ouppvärmt) men har sett någonstans att sommardäck inte skall förvaras i minusgrader pga utarmning av materialet. Kan någon med fackkunskap bekräfta hur det egentligen förhåller sig med det här?

Man borde kunna förvara däcken hängande i taket också, om man tycker att golv- och väggytan är för värdefull.

Ett rejält skruvstift i en takregel kombinerat med en liten brädbit med hål i och en vingmutter så borde man kunna skruva upp hela hjulet mot taket.

M10-150-SS-NO_996.jpg

Tja jag har mina hos farsan, han har såpass stor port/vedförråd att de enkelt ryms in där

• Gilla
Herr Hysteres
  • Laddar…
Jag har som Anden2000, ett vertikalbaserat horisontalutrymmeseffektivt system i friggeboden. Och det är inte optimalt om man måste ha däcken i botten. I mitt fall uppväger dock fördelarna nackdelarna.

Jag läste någonstans att det dock inte var bra för däcken att förvara mer än fyra på höjden, men jag valde att ignorera det :)

DennisCA skrev:
Tja jag har mina hos farsan, han har såpass stor port/vedförråd att de enkelt ryms in där
Har han plats för fler?

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Tror nog det skulle få rum några dussintal däck ganska lätt, värra att komma och hämta dom till finland varje år dock.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Hehe... nå, då smög sig väl den möjligheten då.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.