18 723 läst ·
29 svar
19k läst
29 svar
Köpt ny skruvdragare: DeWalt DCD730C2
Sida 1 av 2
Min 4 år gamla trotjänare, blå Bosch GSR12, har nu kastat in handduken för gott.
Köpte nya piratbatterier för nåt år sen. Funkade kanon! Nu segare än seg, värmeutveckling i handtaget, bränd lukt och rök från ventilationshålen.:O
Har väl tänkt att en Hitachi DS14DSL eller Makita BDF442RFE skulle passa mig perfekt. Nu fanns det inte tid att fundera så jättemycket, och spargrisen beviljade inte någon av dessa. När jag ändå var på Beijer passade jag på att klämma på några DeWalt-dragare. Jag blev rekommenderad DCD730C2, en 14,4 V-maskin med 13 mm chuck och 2 batterier från nya XR-serien. Spontant kändes det som att jag nog ville ha större batterier (det finns även 2x3,0 Ah). Men efter att ha vägt lång drifttid mot vikt och smidighet kändes valet enklare. En sökning på forumet gav också lite kött på benen, bl a:
Har väl tänkt att en Hitachi DS14DSL eller Makita BDF442RFE skulle passa mig perfekt. Nu fanns det inte tid att fundera så jättemycket, och spargrisen beviljade inte någon av dessa. När jag ändå var på Beijer passade jag på att klämma på några DeWalt-dragare. Jag blev rekommenderad DCD730C2, en 14,4 V-maskin med 13 mm chuck och 2 batterier från nya XR-serien. Spontant kändes det som att jag nog ville ha större batterier (det finns även 2x3,0 Ah). Men efter att ha vägt lång drifttid mot vikt och smidighet kändes valet enklare. En sökning på forumet gav också lite kött på benen, bl a:
Trevligt lull-lull som magnetlist att fästa bits vid (ryms 4 st), bälteskrok och ledspot under chucken. Eftersom Beijer prutade priset aningen under DeWalts kampanjpris, och det är ett rätt bra pris, slog jag till. Nu laddas första batteriet därhemma.skalman1 skrev:
Ja, jag läste resten av tråden, men valde att inte fokusera så mycket på det. Jag ringde till ett antal olika återförsäljare samt DeWalt. Ingen av dem hade hört om några som helst problem. Jag hänvisade t.o.m. till forumtråden när jag pratade med killen på DeWalt-kontoret i Mölndal. Han tyckte att det hela var mycket märkligt. Well...
Jag kommer att spara kvittot, och vara vaksam på ev. problem. Helt klart är i alla fall att den är byggd för att klara professionell användning. Dessutom så smidig och lätt. Jag hoppas på det bästa.
Jag kommer att spara kvittot, och vara vaksam på ev. problem. Helt klart är i alla fall att den är byggd för att klara professionell användning. Dessutom så smidig och lätt. Jag hoppas på det bästa.
Okej, ja man får hålla tummarna för att din maskin funkar då. 
Fast inte tror du väl att dewalt skulle erkänna att dom har problem med maskinerna?
Lite intressant dock att du valde att fokusera på att maskinen var stark, men inte på att varenda en fick problem.........
Fast inte tror du väl att dewalt skulle erkänna att dom har problem med maskinerna?
Lite intressant dock att du valde att fokusera på att maskinen var stark, men inte på att varenda en fick problem.........
Min verkar vara den enda som fortfarande fungerar...
Har en 18v med 3A accar.
Är helt klart nöjd med den men som sagt, det verkar vara en hel del som har problem med motorbromsen.
Har en 18v med 3A accar.
Är helt klart nöjd med den men som sagt, det verkar vara en hel del som har problem med motorbromsen.
Jag har en DCD 920L-2 den första jag fick var något kajko med växellådan,
men utbytesmaskinen har verkligen levererat.Upplever denna maskin som
stabil och trevlig, men DeWalt har numera ett väldigt ojämn kvalite på sina
produkter
Detta har gjort att jag snart bytt ut alla mina gula maskiner.
Dom nya DeWaltdragarna har fördröjning på LED-belysningen
vilket jag upplever som en trevlig funktion.
men utbytesmaskinen har verkligen levererat.Upplever denna maskin som
stabil och trevlig, men DeWalt har numera ett väldigt ojämn kvalite på sina
produkter
Dom nya DeWaltdragarna har fördröjning på LED-belysningen
vilket jag upplever som en trevlig funktion.
Den funkar kanon! Stark och otroligt liten och smidig. Den finns på Clas Ohlson och K-Rauta till bra pris nu. Det ser ut som att väskan har gjorts större, vilket verkar bra. Väskan till min maskin är lite trång tycker jag.staplare skrev:
Redigerat:
Hur full är du?SBH skrev:
Här är ett bra pris,
http://www.toolab.se/product/DCD730C2-DeWalt-Skruvdragare-Borrmaskin-144-Volt
Jag funderar på att köpa en sån.
På mitt jobb har vi Hilti och Dewalt.
Måste säga att Dewalten är mycket bättre.
Inte lika tung och skönare att hålla i.