Real7
Real7: Hultafors ? http://www.hultafors.se/produkter/?q=Slägga
1 svar · 870 läst
pär h
pär h: Vad är det som inte är sant i filmen ? Snabbtittade igenom och tyckte den var intressant. Visserligen amerikanskt förpackad.
2 svar · 726 läst
E
ensamresande: Fel forum kanske (är väl mest trä här ;)), men jag tänkte införskaffa lite verktyg för metallbearbetning inom kort. Borr, fräsar osv har diskuterats redan så här har jag någorlunda koll på vad som är vettigt. Men jag är lite lost när det gäller lite mera speciella borr/verktyg som t.ex.: Stegborr och konborr Jag har använt varianter av dessa borr några gånger tidigare och
0 svar · 626 läst
S
SueCia: Mina hitachi 14.4V batterier funkar utmärkt på 18V skruvdragarn
7 svar · 3,0k läst
B
Bokholmen: För info, kör en Makita DFR 550 är jättenöjd, nu så är det dags för trallskruvning och såg att det finns bandad trallskuv med torx, hittade dock ingen torxbits till min maskin, efter lite googlande så visar det sig att det finns till min maskin och tillverkas av makita. Dessvärre säljs de inte i Sverige, men men så jag beställde det från danmark istället www.prishammeren.dk :-)
27 svar · 9,9k läst
buspojken
buspojken: Brukar kunna få tag på både Dewalt och lenox blad till bra priser på tradera, handlat massor av grejer där
3 svar · 1,8k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Om du inte redan sett, så finns det en recension av sågen här: https://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/256785-test-av-bla-bosch-gcm-8-sjl-4.html?perpage=15#post2261376 :thumbup:
10 svar · 9,2k läst
V
Volatyle: Ah, svaret fanns faktiskt i bruksanvisningarna. 480 = 1,5kg med BL1815-batteri 459 = 1,4kg med BL1815-batteri Med andra ord vill jag iaf påstå att påståendet jag först citera är direkt felaktigt. 459an ÄR lättare än 480-in och inte tvärtom.
44 svar · 12,1k läst
ullet
ullet: Jag har också bråkat med det där och visste inte att det fanns påsar att köpa. Det jag gjorde var att klämma fast ett tygstycke som täckte hela "hinkens" öppning när jag stängde igen dammsugaren. Då fastnade den största delen av dammet i tyget och det gick att köra längre än om man körde utan. Dock förlorade man kanske lite av sugkraften men den klarade fortfarande att suga in
6 svar · 6,0k läst
Keexet
Keexet: Tack för svaret. Jag känner mig mer och er förvissad om att GÅR att göra så och att det då innebär dubbel gångtid och att man kan jobba med bara ena tanken om man vill, men frågan är närmast om det finns någon vinning i det? Jag har sprutlackerat med kompressorn i originalutförande och det funkade bra. Kompressorn startade ett par gånger men jag upplevde inga "puffar" av det, men
2 svar · 9,0k läst
pär h
pär h: Kolla med Ekamant dom gör grymt bra papper.
3 svar · 2,5k läst
Lostmoose
Lostmoose: Riktigt häftigt! Undrar om den kommer att hamna i en prisklass tillräckligt nära mig...
3 svar · 3,6k läst
FemTummar
FemTummar: Jag tror inte det är ett motorskydd jag är ute efter. På bilderna tidigare i den här tråden ser det mer ut som en liten säkring.
55 svar · 22,4k läst
·
T
tlundberg: Köpte till slut Biltemabordet. [bild] De medföljande skruvarna för fastsättning av sågen var lite långa, så de fick jag kapa med vinkelslipen. [bild] [bild] Som ni ser är det vagnsbult som används. De sätts i ett avlångt spår i bordet. Tyvärr är passformen mellan den fyrkantiga delen av skruven och spåret inte jättebra, så när jag drog åt lite för hårt så roterade skruven i
12 svar · 3,5k läst
·
StarGate
StarGate: Tack för tipset tacho. Ska kollas upp.
7 svar · 3,6k läst
G
gadgetfreak: Tack för alla tips! Jag har aldrig varit på HN, Bolist, Olanders, Skene Järn eller Hylte Lantmän så de kan vara intressanta allihopa. Kul sortiment på Olanders också, önskar att man hade en egen maskinverkstad. Bor i lägenhet så får inte plats med större maskiner heller tyvärr. Ullared var jag på för ett par år sen men de hade inte så mycket intressant i verktygsväg då,
4 svar · 1,0k läst
Hedens
Hedens: Puffar denna fråga, är det någon som har erfarenhet av metabo sågen? Är mycket intresserad av mer information sak uppgradera till något med bra precision primärt stationärt i verkstan. Ljudvolym är viktigt då jag håller till i källaren hemma här... Så vill ha en tyst, exakt såg med bra kapacitet... Alla råd är goda, finns det till ett bra pris är ingen gladare än jag.
1 svar · 1,9k läst
Fotografen
Fotografen: En konisk brotch för att göra koniska hål i tex en styrarm på en bil.
4 svar · 1,2k läst
·
arneri68
arneri68: Hornbach säljer Worx http://www.hornbach.se/cms/sv/se/projekt/renovera/produktspecial_renovera/elverktyg_1/produkter_priser_elverktyg_1/prod_priser_worx/prod_priser_worx_1.html?p=1&hpp=50 Det är Worx konsumentprodukter de säljer (Konsument=orange, Pro = Gröna). De lär motsvara Bosch gröna i kvalitet.
8 svar · 3,6k läst
·
StarGate
StarGate: Sievert is da shit...
12 svar · 17,5k läst
mexitegel
mexitegel: Jag har avverkat ett antal friblästrar och den senaste från Biltema som mrVoodo länkar till är faktiskt riktigt bra till det priset. Och om det inte framgått tidigare så är det utomhus som gäller om du inte ska hitta blästersand överallt i byggnaden ända tills den rivs....
9 svar · 13,1k läst
·
J
Janne Simolin: Ok tack för era tips. Hittade denna på blocket, den finns i närheten där jag bor http://www.blocket.se/kronoberg/Spansug_60632538.htm?ca=21&w=1&last=1 vad tror ni om den? Är Meec som säljs på Jula, men ny kostar 3300:-
5 svar · 1,3k läst
FredrikR
FredrikR: Jag har faktiskt inte använt den helt nya cirkelsågen jag köpte för några år sedan, mer än för att testa nåt som en forummedlem funderade över, sedan jag skaffade sänksåg med skenor. Jag sålde min gamla cirkel med skena, och fick typ sågen på köpet när jag köpte skena från Tyskland. :) Men visst, skulle jag börja riva och spåra i nån vägg tex. så skulle nog cirkelsågen
15 svar · 3,0k läst
P
Pinii: Har en 34 graders pappbandade så ryms det mer men funkar med plastband också har kört hela garaget med utom stommen med en Meec från jula fixade även 90 mm utan å klaga
13 svar · 12,8k läst
·
S
smurfen72: Pensionera den har en likadan och växelhuset har kuggat över en längre tid vid hård belastning har aldrig gillat maskinen riktigt köpte en Bosch nu och den känns bra mycket mera kvalitet.
1 svar · 2,3k läst
P
pyro: [citat] Där ser man. Jag var så säker på att det var 2mm, så det var det jag läste. Då ligger min utanför specen. vill minnas att den avviker ca 15mm över 20m. Men då hade jag tveklöst tagit boschen, men se till att kontrollera den när du får den så du kan byta den om den inte lever upp till vad de lovar. Jag får kanske se över om jag kan få min justerad på något sätt.
4 svar · 5,2k läst
A
amatörsmurf: Har en Makita 5604R som jag haft i 7-8 år och som jag är väldigt nöjd med. Den används på hobbynivå, men den har använts mycket och duger gott till mig. Har inte använt Hitachi så jag kan inte uttala mig om skillnaden. Om du mest sågar i skivor kanske det är värt att ändå köpa en sänksåg. Köpte nyligen Bosch GKT 55 GCE och önskar att jag haft en sådan tidigare. Särskilt vid
3 svar · 2,0k läst
P
Pysslarn: Kan bara instämma, verktyg och maskiner är kul! Visst finns det hjälp att få när det gäller målning, åtminstone panelbrädor. Synd bara att du redan satt upp den annars hade du kunnat använda en målarlåda (se http://www.fresks.se/sortiment/farg/maleriverktyg/345530). Det kanske är lönt att ta ner dem igen? :D //Ronnie
1 svar · 819 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.